Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatko lakkojen jatkumista?

Vierailija
28.03.2024 |

Kiinnostavaa

Kannatatko lakkojen jatkumista?

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan lakkoja työehtojen puolesta, mutten poliittisia lakkoja. Politiikan suunnasta pitäisi päättää vaaleissa, eikä epädemokraattisesti ammattiyhdistyksen puolelta. Enkä hyväksy sen enempää työnantajaliittojen työsulkujakaan eduskunnan painostamiseksi vaan ainoastaan työtaistelutoimena.

Vaan samapa tuo minulle on. Lakko ei vaikuta elämääni mitenkään ja rahaa, sekä omaisuutta on koko loppuelämäksi. Toista se on pienipalkkaisilla ja tukien varassa elävillä. 

Onnea vaan oman oksansa sahaamisesta. Kohta on lisää työttömiä ja entistä pienemmät sosiaaliset edut. Enkä edes usko, että vasemmisto tämän voimannäytön seuraksena voittaa seuraavat vaalit vaan häviää ja kyyti on entistä kylmempää, kun verotulot laskevat ja sosiaalietuudet pienenevät.

Vierailija
22/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ammattiliittoon kuuluvat maksavat 30000 euroa enemmän kuin työttömyyskassa kuuluvat työuransa aikana ay-mafialle? Itse olen tuolle rahalle keksinyt parempaakin käyttöä. Esimerkiksi sijoittamalla tuon turhasta maksetun ammattiliiton jäsenmaksun, saat pörssistä 7% vuosituotolla työurasi aikana yli 190000 euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla. Meidän firmassa 40% on nyt lomautettuna ja irtisanomiset alkaa jos talous ei lähde nousuun.

Olen aivan raivoissani tälle lakkoilijaporukalle. 

Suomalaisten firmojen tulee menestyä jotta suomalaisilla menee hyvin. Lakko tässä tilanteessa vaan syventää taantumaa.

Vierailija
24/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä että irtisanominen on tehty aivan liian vaikeaksi. Kukaan ei hyödy tilanteesta että yrityksissä loisii henkilöitä jotka eivät hoida tehtäviään tai jotka eivät jostain syystä siihen kykene. 

Siinä vaiheessa kun työkaveri istuu tuntitolkulla kahvitunnilla, täyttää ristikoita tai lukee akuankkoja kesken työpäivän ja itse joutuu tekemään toisenkin työt laskee omakin työmotivaatio.

Jos irtisanominen on helpompaa uskaltavat yritykset palkata helpommin ja kaikki hyötyvät. Ihmiset päätyvät myös helpommin itselleen sopiviin tehtäviin joissa he tuntevat pätevänsä ja menstyvänsä. Kaikki hyötyvät.

Verratkaa Suomen järjestelmää esim. Tanskaan. 

Vierailija
25/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tärvelty toisten omaisuutta tahallisesti jo miljardeilla. Toivottavasti oikeus toteutuu ja syylliset joutuvat vastuuseen kuten rikolliset yleensä.

Luuletko että työntekijät on myös jotain omaisuutta, jonka voi pakottaa töihin? Työnantajilta tuntuu usein unohtuvan se, että loppujen lopuksi se työssäkäynti on sen henkilön valinta. Se että jonkun omaisuutta nyt tärveltyy on valitettavaa, mutta se omaisuus on joka tapauksessa laskettu jonkun sellaisen varaan jota ei tunnuta itse arvostavan, vaikka sen varaan on laskettu se omaisuus. Peili, peili taas.

Vierailija
26/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ammattiliittoon kuuluvat maksavat 30000 euroa enemmän kuin työttömyyskassa kuuluvat työuransa aikana ay-mafialle? Itse olen tuolle rahalle keksinyt parempaakin käyttöä. Esimerkiksi sijoittamalla tuon turhasta maksetun ammattiliiton jäsenmaksun, saat pörssistä 7% vuosituotolla työurasi aikana yli 190000 euroa

Ammattiliittojen edut esim. hotelleihin on niin hyvät, että ne maksut kuittaantuu jo siinä. Lisäksi esim. matkavakuutukset. Säästää noissa ja sijoittaa ne säästyneet rahat. Saattaa loppujen lopuksi jäädä enemmänkin sijoitettavaa. Ja lakkojen aikana yhden päivän lakkoavustus on jo 2-3 kk maksujen verran takaisin päin.

Vierailija
27/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusalalla. Meidän firmassa 40% on nyt lomautettuna ja irtisanomiset alkaa jos talous ei lähde nousuun.

Olen aivan raivoissani tälle lakkoilijaporukalle. 

Suomalaisten firmojen tulee menestyä jotta suomalaisilla menee hyvin. Lakko tässä tilanteessa vaan syventää taantumaa.

Turhaa siinä hiillyt. Ei niitä asuntoja kukaan uskalla enää muutenkaan ostaa kun sosiaaliturva käytännössä lakkautetaan. Ei sitä omistusasuntoa niin nopeasti saa lihoiksi jos jää työttömäksi tai sairastuu. 

Vierailija
28/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska hallitus pyrkii rajoittamaan työntekijöiden oikeustoimikelpoisuutta.

Poliittinen lakko on yksipuolinen varallisuusoikeudellinen oikeustoimi. Näin ollen, ei poliittisia lakkoja voi kieltää, eikä edes rajoittaa, ilman hyväksyttävää syytä. Hyväksyttävää syytä ihmisten oikeustoimikelpoisuuden rajoittamiselle, ei hallituksen esityksessä ole esitetty. Poliittisten lakkojen rajoittaminen rinnastuu nähdäkseni lain vastaiseen määräykseen, jolla rajoitetaan ihmisen oikeustoimikelpoisuutta. Oikeustoimikelpoisuuden rajoitus on tehtävä aina kohteen edun mukaisesti ja tämän hyväksi. Sellaisia perusteita, joilla ihmisten oikeustoimikelpoisuutta voitaisiin rajoittaa hallitus ei ole lakiesityksessään poliittisten lakkojen rajoittamisen osalta esittänyt.

Täysi-ikäisen ihmisen oikeustoimikelpoisuutta voidaan rajoittaa vain, jos asianomainen henkilö on kykenemätön huolehtimaan taloudellisita asioistaan ja hänen varallisuusasemansa, toimeentulonsa tai muut etunsa vaarantuvat tästä syystä. Tämän ratkaisun tekee tuomioistuin, ei hallitus.

Väittääkö hallitus tosissaan, että työntekijät ovat kykenemättömiä huolehtimaan omista asioistaan?

Vierailija
29/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä että irtisanominen on tehty aivan liian vaikeaksi. Kukaan ei hyödy tilanteesta että yrityksissä loisii henkilöitä jotka eivät hoida tehtäviään tai jotka eivät jostain syystä siihen kykene. 

Siinä vaiheessa kun työkaveri istuu tuntitolkulla kahvitunnilla, täyttää ristikoita tai lukee akuankkoja kesken työpäivän ja itse joutuu tekemään toisenkin työt laskee omakin työmotivaatio.

Jos irtisanominen on helpompaa uskaltavat yritykset palkata helpommin ja kaikki hyötyvät. Ihmiset päätyvät myös helpommin itselleen sopiviin tehtäviin joissa he tuntevat pätevänsä ja menstyvänsä. Kaikki hyötyvät.

Verratkaa Suomen järjestelmää esim. Tanskaan. 

Irtisanominen on Suomessa helpompaa ja halvempaa kuin suurimmassa osassa Eurooppaa. Lisäksi on pitkät koeajat ja helppo millä tahansa syyllä tehdä vain määräaikaisia sopimuksia tai palkata vuokrafirman kautta. Ihme oikeastaan että on vielä keksitty miten on mahdollista entisestään heikentää työntekijän asemaa. Vaatii jo hyvät hoksottimet.

Vierailija
30/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oikein avaudu noiden lakkojen kannattajien logiikka, voisiko joku vääntää rautalangasta ? Sehän on varmaan jo hitaammillekin selvää, että lakot eivät vaikuta hallituksen kaavailemiin työelämäuudistuksiin ja leikkauksiin niitä estävästi. Kun lakot aiheuttavat koko ajan lisää menetyksiä taloudelle ja verokertymiin, niin tarvitaan enemmän leikkauksia kuin mitä olisi tarvittu ilman lakkoja. Eli lakkojen kannattajat, kannatatteko siis sitä, että tulisi vielä enemmän leikkauksia ?

Vierailija
31/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oikein avaudu noiden lakkojen kannattajien logiikka, voisiko joku vääntää rautalangasta ? Sehän on varmaan jo hitaammillekin selvää, että lakot eivät vaikuta hallituksen kaavailemiin työelämäuudistuksiin ja leikkauksiin niitä estävästi. Kun lakot aiheuttavat koko ajan lisää menetyksiä taloudelle ja verokertymiin, niin tarvitaan enemmän leikkauksia kuin mitä olisi tarvittu ilman lakkoja. Eli lakkojen kannattajat, kannatatteko siis sitä, että tulisi vielä enemmän leikkauksia ?

Kysymys on lähinnä siitä, mistä leikataan. Hallituksen leikkaukset vain lisäävät pitkällä aikavälillä velanhoitokuluja.

Vierailija
32/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, kunhan maksavat valtiolle rahalliset vahingot!

Vierailija
33/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi uskotella itselleen lakkoilija olevansa mikä tahansa hyvis robin hoodi mutta fakta on että heidän takiaan monelta muulta menee duuni alta ja se on vain ja pelkästään lakkoilijoiden syy.

Vierailija
34/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tärvelty toisten omaisuutta tahallisesti jo miljardeilla. Toivottavasti oikeus toteutuu ja syylliset joutuvat vastuuseen kuten rikolliset yleensä.

Eivät työntekijät ole työnantajan omaisuutta, vaikka niin mielelläsi kuvittelisitkin. Miksi sinun omaisuutesi pitäisi kiinnostaa työntekijää, jos työntekijän hyvinvointi ei kiinnosta sinua?

Vierailija
35/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Syyttömät joutuvat kärsimään. Monet pienemmät yritykset menevät kanttuvei. Työttömien määrä vain kasvaa. Ay-pomot vain voivat pulskasti.

Vierailija
36/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Hallitus ajaa uudistukset jotka on hallitusohjelmassa, se ei voi taipua painostukseen koska menettäisi vallan hallita Suomea. Ammattiyhdistykset menettävät jäseniään koska ei voi ajaa heidän etujaan hävittyään tämän taistelun. Lopulta Suomi voittaa ja ahkerat ihmiset saavat parempaa palkkaa kuin laiskat.

Vierailija
37/38 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ammattiliiton lakkoilijoille seuraavia toimenpiteitä. Annan ilmaisen vihjeen. Tämä säästö- / sijoitusvinkki koskee lähes kaikkia työntekijöitä, jotka vielä kuuluvat ammattiliittoon. Tarvitset vain muutaman minuutin ollaksesi 190 000 euroa rikkaampi kuin kaverisi. Ammattiliiton jäsenmaksuihin menee noin 50 euroa / kk enemmän kuin työttömyyskassojen jäsenmaksuihin. Jos sijoitat tämän kuukausittain säästyneen 50 euroa pörssiin, tulet ansaitsemaan työurasi aikana yli 190 000 euroa enemmän kuin ammattiliiton jäsenmaksua maksava työntekijä. Tuotto on laskettu 45 vuoden työuralla ja pörssin keskimääräisellä 7% vuosituotolla. Rahastojen kuukausisäästön aloittamiseen menee vain muutamia minuutteja. Korkoa korolle on maailman kahdeksas ihme. Olkaa hyvä. Rikastuminen on kaikkien oikeus.

Vierailija
38/38 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin! En ymmärrä mitä järkeä on sellaisessa lakossa, joka sitten kuitenkin lopetetaan kesken, ilman että sillä olisi mitään saavutettu! Silloinhan se olisi ollut täysin turha alusta asti. Pitää vaan jatkaa kunnes oikeasti päästään tavoitteeseen, eli neuvottelemaan. Neuvotteluita sitten jatketaan, kunnes löydetään molempia osapuolia edes kohtuullisesti tyydyttävä ratkaisu. Jonkin verran on molempien joustettava, muuten ei etene tämä homma koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä