Minne muuttaisi pk-seudulta?
Terve vaan. Mä olen kohta 35-vuotias ukko ja asunut elämäni ekat 22 vuotta Helsingissä, jonka jälkeen hetken Espoossa ja sitten Vantaalla.
Mä olen totaalisen kyllästynyt, KYLLÄSTYNYT pk-seutuun ja näihin ihmisiin, Vantaa on kyllä pohjanoteeraus asuinviihtyvyydessä mitä nyt viitisen vuotta asunut täällä. Kysymykseni kuuluukin, voitteko suositella vähän pienempiä paikkoja missä olisi viihtyisämpää asua ja sosiaalisempaa asua?
Plussaa jos on suurimmaksi osaksi kantasuomalaista väestöä.
Kiitos.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kyllästynyt kaikkiin pk-seudun ihmisiin? Mistä kuvittelisit Suomesta löytyvän sellaisia ihmisiä, jotka ei sitten kyllästytä? Minne tahansa muutatkin, niin siellä on ihmisiä paljon vähemmän. Todennäköisyys, että löydät niiden joukosta hyviä tyyppejä on paljon pienempi kuin pk-seudun massasta.
Sitten on se ongelma vielä provinssissa, että pahimmat juntit ja ummikot ovat jääneet juuri sinne maakuntaan. Koulutustaso matalampi ja päälle se maakunta-asenne.
Itse näkisin isoimpana riskinä pk-seudulta pois muutettaessa, että mitäs jos sieltä pieneltä paikkakunnalta et uusia ystäviä löydäkään. Pk-seudulla on paljon muualta muuttaneita, täällä on helpompi tutustua uusiin henkilöihin, koska moni muukin on samassa tilanteessa. Kun lähdet jonnekin pikkukaupunkiin, niin siellä on koko elämänsä siellä pikkukaupungissa asunutta porukkaa. Heitä ei välttämättä muualta muuttavat kiinnosta.
Jos ei ole kokemusta sekä pk-seudulla asumisesta, että pienemmältä paikkakunnalta/kaupungista, on aika turha mussuttaa vastaan konkreettisista eroista mitä niiden välillä on.
Turussa on kohtuulliset asumiskustannukset ja mukava miljöö, mutta sosiaalisuuden kanssa voi olla vähän niin ja näin. Osa tulijoista viihtyy erinomaisesti, mutta monien on vaikea tutustua paikallisiin.
Jatkan vielä Turusta sen, että siellä sentään on tapahtumia ja elämää sekä kesällä että talvella. Esim. Savonlinna on ihana kesäkaupunki, mutta talvella on tarjolla hiljaiseloa. Riippuu ihan siitä, mitä on hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kankaanpää on suomen perussuomalaisin kaupunki eli maanpäällinen paratiisi. Ei ole ainuttakaan ulkomaalaista koko kaupungissa.
Mitä jos sinne menee ulkomaalainen?
Onko tehty tutkimusta mitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä Turusta sen, että siellä sentään on tapahtumia ja elämää sekä kesällä että talvella. Esim. Savonlinna on ihana kesäkaupunki, mutta talvella on tarjolla hiljaiseloa. Riippuu ihan siitä, mitä on hakemassa.
Väärin. Savonlinnassa on mm. vilkas kulttuuriskene myös talvella. Turisteja on toki vähemmän.
Kankaanpää on suomen perussuomalaisin kaupunki eli maanpäällinen paratiisi. Ei ole ainuttakaan ulkomaalaista koko kaupungissa.