Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne muuttaisi pk-seudulta?

Vierailija
28.03.2024 |

Terve vaan. Mä olen kohta 35-vuotias ukko ja asunut elämäni ekat 22 vuotta Helsingissä, jonka jälkeen hetken Espoossa ja sitten Vantaalla. 

Mä olen totaalisen kyllästynyt, KYLLÄSTYNYT pk-seutuun ja näihin ihmisiin, Vantaa on kyllä pohjanoteeraus asuinviihtyvyydessä mitä nyt viitisen vuotta asunut täällä. Kysymykseni kuuluukin, voitteko suositella vähän pienempiä paikkoja missä olisi viihtyisämpää asua ja sosiaalisempaa asua? 

Plussaa jos on suurimmaksi osaksi kantasuomalaista väestöä. 

Kiitos. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minnekään.

Vierailija
22/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Karjalassa on kivoja ihmisiä.

Kuinkas paljon siellä on etnistä fantsua väreilyä? Sitä en nimittäin halua enää kokea lisää ikinä. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sano tätä kevyesti, mutta tutnuu että mun sieluni kärsii täällä pk-seudulla. Tää on muuttunut tunnistamattomaksi siitä mitä tämä oli. Enkä näe mitään muutosta parempaan, täältä on päästävä pois. Vantaata en voi suositella KENELLEKKÄÄN!! 

Minä olen syntyperäinen helsinkiläinen, mutta juuri tuolta alkoi minustakin tuntua. Me muutettiin Sipooseen. Meillä on parin hehtaarin tontti eikä naapureita näkyvissä. On ihan parhautta, kun ikkunoista näkyy metsää 😍

Ilman autoa en ihan näin syrjään kyllä lähtisi. Bussipysäkille on pari kilometriä.

Toivottavasti löydät itsellesi uuden ja mukavan kotipaikan!

Vierailija
24/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenranta, Imatra, Sulkava.

Vierailija
25/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Affenanmaalla ei ole änkereitä, eikä juntteja.

Snobeja on. Homoja on. Sisäsiittoista karjaa. Piipertäjiä.

Vierailija
26/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en sano tätä kevyesti, mutta tutnuu että mun sieluni kärsii täällä pk-seudulla. Tää on muuttunut tunnistamattomaksi siitä mitä tämä oli. Enkä näe mitään muutosta parempaan, täältä on päästävä pois. Vantaata en voi suositella KENELLEKKÄÄN!! 

Minä olen syntyperäinen helsinkiläinen, mutta juuri tuolta alkoi minustakin tuntua. Me muutettiin Sipooseen. Meillä on parin hehtaarin tontti eikä naapureita näkyvissä. On ihan parhautta, kun ikkunoista näkyy metsää 😍

Ilman autoa en ihan näin syrjään kyllä lähtisi. Bussipysäkille on pari kilometriä.

Toivottavasti löydät itsellesi uuden ja mukavan kotipaikan!

Kiitos ja onnittelut hyvästä päätöksestä! Asiaa hankaloittaa se, etten mä oo käyny paljoakaan muualla kuin pk-seudulla :( Porvoossa mitä oon käyny joulutorilla niin se vaikuttaa todella kivalta paikalta! Katukuvakin on rauhallisempi ja parempi kuin mitä täällä Vantaalla. Muusta en tiedä, vielä. Täytyy tosissaan nyt kesällä vaikka tehdä päiväreissuja eri paikkoihin Suomea ja vähän tutkia. Täältä on pakko päästä pois. 

Vierailija
27/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites paljon Lappeenrannassa on venukkeja jos se on noin lähellä rajaa? Se on ainoa mitä mietin mikä ei välttämättä oo harashoo.

Vierailija
28/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku ihmettelee niin oikeastaan helsingin jälkeen muutin vantaalle, siitä espooseen ja sitten takas vantaalle. En oppinut läksyäni ekasta kerrasta. 

Vierailija
29/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuttaisi Graniin? Rauhallista, siistiä, hyvät palvelut ja asukkaat pääosin parempia ihmisiä.

Psskaa. Junttila.

Vierailija
30/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asuu jossain perskylässä  vanhempien perälsmmsrissa. Ei ok-seudulla. 

Vierailija
31/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle päin 🤣🤣🤣 itään 😅😅😅

Vierailija
32/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä.

Riittävän kaukana kaikesta, mutta tarpeeksi iso ollakseen sivistyspaikka.

Vierailija
33/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei samantien perille Ruskilaan, jos veri vetää.

Vierailija
34/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaappa uudestaan. Älä yhtään huutele sieltä Kontulasta.

Vierailija
35/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä.

Riittävän kaukana kaikesta, mutta tarpeeksi iso ollakseen sivistyspaikka.

Opiskelijakaupunki ja hyvässä maineessa, sen tiedän mäkin. Täällähän on tullu paljon hyviä ehdotuksia :)

AP

Vierailija
36/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää aiemminkaa mikään paratiisi ollut, mutta kyllä kun tota vieressä olevan Myyrmäenkin menoa kattoo niin huhhuh..

Mikäs siellä? Itse kuljen päivittäin enkä näe mitään ihmeellistä.

Vierailija
37/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sastamala

Vierailija
38/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset, oon totaalisen kyllästynyt näihin ei-kantasuomalaisiin jotka mesoavat kerrostalossa yötä myöten ja kaikki äänet tulee asuntoon läpi. Tod näk syksyllä muutto. 12 vuotta täällä Helsingissä jo asuttu. 

N38

Moi, saanko kysäistä että minne päin ajattelit muuttaa? Joo ite asun omistuskämpässä, mutta mulla ei ole autoa eikä ajokorttia, päätin laittaa rahani kiinni tähän aikoinaan. Tää kerrostalo on rauhallinen, mutta nykyään rakennetaan ihanasti vierekkäin vuokrataloja ja omistustaloja, tossa on vieressä vuokrataloja ja ai että, löytyy narkkaria ja vaikka mitä kivaa :) Lisäks täällä on aika kuumottavaa isonkin miehen liikkua yöllä!! Luojan kiitos ei oo lapsia. Listaa voisi jatkaa pitkälle.... Ymmärrän hyvin myös ton mistä puhut aiemmista kokemuksiastani. 

Keski-Suomi, joko Jyväskylä tai joku niistä ympäryskunnista. Olen alunperin sieltäpäin siis kotoisin. Nyt vaan alkaa olla hermot siinä pisteessä että kaipaa sitä rauhaa, ei sitä että kokoajan pitää stressata siitä että kuka näistä naapureista juuri tänään ajatteli puhua isoilla kirjaimilla ja samaan aikaan vaihtaa kaikkien huonekalujen järjestystä. Harmittaa kun vuosi sitten muutin tähän rempan alta ja missään ei ole aiemmin ollut tällaisia ongelmia. Eikä oo mullakaan korttia eikä autoakaan, julkisilla sitten mennään kun on tarve.  

Vierailija
39/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edsevö on paras paikka.

Vierailija
40/67 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse et osaa edes kirjoittaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme