Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?
Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.
Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (730)
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön.
Hei, ap, vastaapa tähän. Kiinnostaa.
Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi et ikinä vastaa kysymykseen että miten on mahdollista että työkkäri ei laita sua kouluun tai työkokeiluun? Oot kuitenkin jo 10v ollut työtön.
En ole yleensä työkkärin kirjoilla, joskus kun Kela painostaa laittamaan työnhaun voimaan niin laitan kuukaudeksi ettei tukia leikata
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yleensä työkkärin kirjoilla, joskus kun Kela painostaa laittamaan työnhaun voimaan niin laitan kuukaudeksi ettei tukia leikata
AP
Ja millä oikeudella elät tuilla ja miksi? Miksi et mene töihin tai opiskelemaan tai muuta vanhempiesi nurkkiin loisimaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä huudat? Muuta sinne vanhemmillesi ja mene opiskelemaan itsellesi joku ammatti.
VANHEMMAT ASUU MOLEMMAT 20 NELIÖN YKSIÖSSÄ!
OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ja millä oikeudella elät tuilla ja miksi? Miksi et mene töihin tai opiskelemaan tai muuta vanhempiesi nurkkiin loisimaan?
TÖIHIN JA OPISKELMAAN EN OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ???
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLEN HAKENUT OPISKELEMAAN AMMATTIKOULUUN 25-30 KERTAA MUTTA NE OLE PÄÄSSYT ETKÖ YMMÄRRÄ ETTÄ JOS KOULUUN ON 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????
AP
Paskanmarjat. Ammattikouluun pääsee jokainen. Jokaisen haun jälkeen on vielä jälkihaku, jossa oikein ilmoitetaan että vapaita paikkoja on, kuka vaan saa vastaanottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Paskanmarjat. Ammattikouluun pääsee jokainen. Jokaisen haun jälkeen on vielä jälkihaku, jossa oikein ilmoitetaan että vapaita paikkoja on, kuka vaan saa vastaanottaa.
VARMAAN JOSSAIN JUUJOELLA PÄÄSEE MUTTA HELSINGISSÄ ON AMMATTIKOULUUN 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????
AP
Kerran isälläni on ajokortti, ei pakun vuokraus paljon maksa. Karsit turhat roinat. Tavarat valmiiksi hyvin pakattu, niin muutamalla ajokerralla selviät. Henkilöautolla voi viedä pikkutavarat. Tunnen sellaisia, joille sossu on antanut pakun vuokraukseen muutamaksi tunniksi. Muuttomatka näillä ei ollut kovin pitkä, kaupungin osasta toiseen.
Lopeta ap valehtelu ja huomion kerjääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
VARMAAN JOSSAIN JUUJOELLA PÄÄSEE MUTTA HELSINGISSÄ ON AMMATTIKOULUUN 300 HAKIJAA JA 30 OPISKELUPAIKKAA SINNE EI NOIN VAIN MENNÄ????
AP
Kuule minä asun Helsingissä ja olen käynyt pk-seudulla ammattikoulun että tiedän tasan tarkkaan mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ulinaa nyt taas.
Olen muuttanut aikuisiällä yhteensä 15 kertaa, joista neljä on ollut valtiosta toiseen. 10 muuttoa on ollut lasten aikana, joita nyt on kolme.
Kertaakaan ei ole ollut muuttofirmaa. Ihan itse on hakenut banaanilaatikot ja Alkon laatikot, sumplinut pakut ym.
Ja työn perässä on pisimmät matkat, kaupunkien sisällä lisäksi kun perhe kasvoi. Pari muuttoa olen tehnyt viimeisillään raskaana.
Elintasoa nostaakseni olen jatkuvasti työn ohella opiskellut lisää, suorittanut mm ktm:n tutkinnon. Ilman pennin hyrrää kotoa lähdin ja välillä ollut todella rahat vähissä. Lapsilisät saan, en tukiaisia.
Sait kuitenkin jostain töitä, että sait ajokortin. Minä en saanut. Se jo tekee ison eron meidä mahdollisuuksiimme elämässä. Minä olen muuttanut yli 20 kertaa aina uuden opiskelupaikan tms. vuoksi (koska työtä ei saa) arvaas mitä työnantajat sanovat? Emme ota sinua, koska et pysy missään.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella
AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä tekevälle löytyy. Jos osaaminen on matalaa tasoa, niin aika matalaa tasoa se palkkauskin sitten on. Mutta aina voi myös kouluttautua. Ihan oikein, että edes jotain rajoja laitetaan tuolle yhteiskunnan rahoille elelyyn.
Koulutus ei valitettavasti takaa osaamisen korkeaa tasoa eikä myöskään yhteiskunnan rahoilla elelyn loppumista. Esimerkiksi opettajat, poliisit, lääkärit ja monet ministerit, jotka ovat koulutukseltaan esimerkiksi valtiotieteiden maistereita elelevät yhteiskunnan rahoilla. Ja leveästi jälkimmäiset!
Kerro nyt se oikea syy miksi et tee mitään elämälläsi vaan kuppaat yhteiskunnan rahoja. Oletko narkkari?
Joka päivä näitä samoja ulinoita. Tämänkin ulisemisen sijaan voisit tehdä jotain hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Merkonomi, Samiedu, verkko-opinnot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työkkärin kirjoilla yleensä, elän pelkällä toimeentulotuella ja asumistuella
AP
Niin eli välttelet töitä minkä kerkeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Edelleen täällä pohjoisempana pääsee kouluun kun vain haluaa. Mutta sinä et edes halua.
ENTÄ JOS MATKA ON VAIKKA 200KM UUTEEN ASUNTOON PITÄÄKÖ SEKIN RAVATA 4-5 KERTAA?????
AP