Saako eskaripaikan varmasti lähellä olevasta eskarista?
Tietääkö kukaan? Voiko eskariin joutua bussimatkan päähän (vaikka lähellä olisi eskari, mutta ilmeisesti hakijoita paljon)? Pk-seutu kyseessä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Pääsee sinne missä on paikkoja vapaana.
Minä en ymmärrä tätä. Meiltä on 1 km lähimpään eskariin, seuraavaksi lähin on 3 km päässä. Mekin ollaan autottomia. On kohtuuton ajatus että lapsi joutuisi tuonne kauempaan. Sama koskee kouluja. Sinne kauempaan on useita isojen teiden ylityksiä, ilman liikennevaloja. Pk-seutu täälläkin.
3km on todella lyhyt matka, julkisilla varmasti pääsee noin 15min perille. Ei ole kohtuutonta viedä lapsi eskariin itse tällä tavalla.
Meillä jo 2v on jaksanut sellaisen 3km itse kävellä. Isonkin lapsen voi itse sattaa kouluun. Kävely tekee vaan hyvää kasvavalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jo 2v on jaksanut sellaisen 3km itse kävellä. Isonkin lapsen voi itse sattaa kouluun. Kävely tekee vaan hyvää kasvavalle lapselle.
Mites omat työt kun saattelet lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eskari kai on osa ns. koulupolkua. Tiedän että päiväkotipaikan saa sieltä missä on tilaa mutta eikö eskari kuulu olla lähellä kuten koulu? Ap
Ei kuulu. Eikä kuulu koulunkaan olla. Mitä sinä kuvittelet? Mistä tuollaisen kuvitelman olet päähäsi saanut? Pyritään sijoittamaan lähimpään missä on tilaa. Py ri tään! Ei ole pakko eikä automaattisesti tapahtuva asia. On hyvinkin mahdollista, että samalla alueella asuvat kaverukset päätyvät eri eskareihin ja kouluihin. Sisarukset useimmiten pyritään sijoittamaan samoihin yksiköihin.
Ihan vaan tiedoksi, että eskarilainen, kuten ala-astelaisetkin ovat oikeutettuja koulukuljetukseen jos matka ylittää 3km .
Alle 3 km matkan pitää lapsen kyetä kulkemaan siis itse itsenäisesti. Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään terveelle lapselle ja vammaisethan saavat kyllä kuljetuksen muutenkin. Koska esikoulupakko, niin kyllä ne poliisit/sossut sen pikku vaippahousun sinne eskariin käyvät hakemassa siinä missä sen ysiluokkalaisen oppivelvollisenkin. Ei niin mitään eroa, sama kohtelu kaikilla oppivelvollisilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tätä. Meiltä on 1 km lähimpään eskariin, seuraavaksi lähin on 3 km päässä. Mekin ollaan autottomia. On kohtuuton ajatus että lapsi joutuisi tuonne kauempaan. Sama koskee kouluja. Sinne kauempaan on useita isojen teiden ylityksiä, ilman liikennevaloja. Pk-seutu täälläkin.
3km on todella lyhyt matka, julkisilla varmasti pääsee noin 15min perille. Ei ole kohtuutonta viedä lapsi eskariin itse tällä tavalla.
Kyllä 3km matkan edellytetään esikouluikäisen kykenevän kulkemaan ihan yksin. Lapsen oppivelvollisuus alkaa ja hänen on sinne esikouluun mentävä , mutta missään ei ole lakia taikka säännöstä joka velvoittaisi vanhemman hänet sinne kuljettamaan. Ihmettelen vain, että millaisen nyhverön sinä olet lapsestasi kasvattanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 3km matkan edellytetään esikouluikäisen kykenevän kulkemaan ihan yksin. Lapsen oppivelvollisuus alkaa ja hänen on sinne esikouluun mentävä , mutta missään ei ole lakia taikka säännöstä joka velvoittaisi vanhemman hänet sinne kuljet
Yyhhoot kasvattaa löysiä velliperseitä nahjuksia joista ei ole muuhun kuin kelan eläteiksi. Käytännössä itsensä kaltaisia ulisijoita herkkänahkaisis vauvasuita jotka kasvaa pullamösöllä josta äityli on poistanut jo rusinat valmiiks.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuon matkan kävelee helpostikin, mutta kun itse joutuu olemaan töissä matkoineen klo 7-16:30 välin (julkisilla kulkien) niin vaikea se on saattaa lasta klo 8 tai klo 9 kouluun silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi, että eskarilainen, kuten ala-astelaisetkin ovat oikeutettuja koulukuljetukseen jos matka ylittää 3km .
Alle 3 km matkan pitää lapsen kyetä kulkemaan siis itse itsenäisesti. Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään terveelle lapselle ja vammaisethan saavat kyllä kuljetuksen muutenkin. Koska esikoulupakko, niin kyllä ne poliisit/sossut sen pikku vaippahousun sinne eskariin käyvät hakemassa siinä missä sen ysiluokkalaisen oppivelvollisenkin. Ei niin mitään eroa, sama kohtelu kaikilla oppivelvollisilla
Ei ole eskarissa koulupakkoa eikä eskaripakkoa. Eskarin voi äiti pitää kotieskarina jos haluaa, vaikka jopa iltaisin.
Ei saa. Myöskään koulupaikkaa ei saa lähikoulusta. Selvitä oman alueesi oppilaaksiottoalue ja sen sisällä olevat eskarit ja koulut. Lapsesi voi joutua mihin tahansa niistä. Eikä välttämättä pääsee edes ekalle siihen kouluun missä kävi eskarin. Näin tapahtui meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 3km matkan edellytetään esikouluikäisen kykenevän kulkemaan ihan yksin. Lapsen oppivelvollisuus alkaa ja hänen on sinne esikouluun mentävä , mutta missään ei ole lakia taikka säännöstä joka velvoittaisi vanhemman hänet sinne kuljet
No ei edellytetä. Päinvastoin saa lastensuojelun peräänsä jos laittaa eskarilaisen yksin kulkemaan kolme kilsaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai kouluun kuitenkin pääsee lähelle, jos lähellä on koulu? Ap
Kyllä, kouluihin on määritelty kartalta sisäänottoslue. Myös eskariryhmiä perustetaan niin monta kuin on tarpeen. Meidän päiväkotiin tuli tänä vuonna kaksi ryhmää, kun lapsia oli paljon. Ne vaan ahdettiin samoihin tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 3km matkan edellytetään esikouluikäisen kykenevän kulkemaan ihan yksin. Lapsen oppivelvollisuus alkaa ja hänen on sinne esikouluun mentävä , mutta missään ei ole lakia taikka säännö
Tiedoksi, että kaikkien yritysjohtajamiesten vaimot ovat yh:oita. Hyvä, jos idä asuu edes samassa maassa kuin lapsensa.
Esim sähköpyörä ja pyöräkärry toimii pidemmälläkin matkoilla isonkin lapsen kuljetukseen kesät talvet...