Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidon ammattilaiset - mitä voitte päätellä lapsen käytöksen perusteella lapsen kotioloista ja suhteesta vanhempiin?

Vierailija
19.01.2007 |

Tuli mieleen, kun tuolla toisessa ketjussa yh oli saanut päiväkodin henkilökunnalta kehuja lapsen tasapainoisista kotioloista, jotka ilmenivät lapsen käytöksestä hoidossa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntikortti. Eli ammattilainen lukee lapsesta ja hänen käytöksestään valtavasti.

Vierailija
2/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päihdeperheen kasvatti. Isälläni oli erittäin vakava kuolemaan johtanut monipäihdeongelma ja vakavia mielenterveysongelmia. Olin koulussa aina siististi puettu ja luokkani priimus. Käyttäydyin myös hyvin. En tiedä lukivatko ammattilaiset kuitenkin minusta jotakin kotioloistani...?

Itse kuitenkin opin jo lapsena tunnistamaan päihdeperheiden lapset muiden joukosta vaikken koskaan ollut lapsen vanhempia nähnytkään. Tämä intuitioni kehittyi jo lapsena. En tiedä mitä ne merkit olivat, joita lapsena luin kavereistani, mutta vaistoni tuntui olevan pettämätön. Ilmeisesti kotona opin olemaan hyvin herkkävaistoinen ja edelleen näyttää intuitioni toimivan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät ja aavistavat muiden tunteet ja tarpeet jo ennenkuin he itse tekevät sen :) Esim. Tommy Hellsten on kirjoittanut aiheesta.

Vierailija:

Itse kuitenkin opin jo lapsena tunnistamaan päihdeperheiden lapset muiden joukosta vaikken koskaan ollut lapsen vanhempia nähnytkään. Tämä intuitioni kehittyi jo lapsena. En tiedä mitä ne merkit olivat, joita lapsena luin kavereistani, mutta vaistoni tuntui olevan pettämätön. Ilmeisesti kotona opin olemaan hyvin herkkävaistoinen ja edelleen näyttää intuitioni toimivan...

Vierailija
4/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aisesti mene viesti perille, hänen päälleen täytyy istua (kuvainnollisesti), jotta lapsi ymmärtää mistä on kyse.

Vierailija
5/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä hiivatin rajoja täytyy ylläpitää kokoajan ja vaikka miten olisi pienestä pitäen oltu johdonmukaisia niin lapselta, jonka muisti ulottuu tämmöisissä asioissa n 20 minuutin päähän, se unohtuu. Joten sitä joutuu tosiaan " istumaan päällä" enemmän tai vähemmän konkreettisesti, vaikka lapsella olisikin ollut rajat koko elämänsä.

Vierailija
6/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku amerikkalainen kasvatusalan ammattilainen kertonut, että kun hän sai ensimmäisen lapsensa, tämä oli kiltti ja tasapainoinen, ja äiti ajatteli, että se johtui hänen koulutuksestaan ja ammattitaidostaan. Sitten hän sai toisen muksun, jota hoiti aivan samoin kuin ensimmäistä, mutta tämä käyttäytyi aivan toisin.

Vierailija
7/7 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että ei voi lukea perheestä paljoakaan. Ääritapaukset kyllä näkyy. Ehkä eniten voi tulkita siitä, miten lapsi kunnioittaa toisia lapsia tms.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että meidän perheessä on rajat. Mutta silti tuo 6-vuotias poikani koettelee niitä; on kuin ei kuulisikaan vaikka opettaja sanoo kymmenen kertaa. Ja voin taatusti sanoa, että se ei ole rajojen puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi