Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta iän myötä tullut sotkuinen? Minusta on.

Vierailija
28.03.2024 |

Ja tämä ärsytttää ihan todella paljon kun ennen olin siisti ja jaksoin korjata sotkut. En tiedä vaikuttaako yksin asuminen tähän mutta aamiaisen jälkeen en välttämättä jaksa korjata astioita pöydästä vaan siinä ne odottaa sitten iltapäivään kun kotiudun. Keittiön lattiaa saisi imuroida päivittäin jos ei haluaisi nähdä yhtään muruja siellä tai tasoja pyyhkiä useasti päivässä. En vaan jotenkin enää jaksa. Ja se epäjärjestys ja sotku ärsyttää. Roskien vienti on myös jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa, otan vain uuden roskapussin pöydälle ja alan kerryttää pari päivää roskia siihen. Jääkaapista en viitsi tyhjentää ruokakippoja kun biojäte on täynnä tai siellä on jotain mikä alkaa haista vrk sisään niin pidän mielummin siellä jääkaapissa. Huoh. En pidä itsestäni yhtään.

Silti minulla on varmaan siistimpää kuin monessa kodissa ettei täällä mitenkään saastaista ole. Ärsyttää vaan se kun en jaksa tai viitsi korjata omia jälkiäni. Olisi kiva tietää onko muille käynyt näin? Niin ja olen 30v

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Tämä ja oikeastaan päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En koskaan ole ollut sotkuinen.

Vierailija
4/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten vinkkejä miten saisin pidettyä itseni ruodussa? Ap

Vierailija
5/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri. Ne on oikeasti hyviä ja tsemppaa tekemään loput

Vierailija
6/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. T. Nainen 60v

Vierailija
7/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tarkkaavaisuuden häiriö aiheuttaa tota. 

Vierailija
8/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kohdassa kulmakarvani hiukan hypähtivät hämmästyksestä, kun kerroit ikäsi. Itse ole jo 53 ja kieltämättä energiatasoissa on notkahdus. Todennäköisesti vaihdevuosilla on osuutta asiaan, en osaa sanoa, kun mitään erityisiä oireita ei ole. Niitä nyt kuitenkin on helppo syyttää vetämättömästä olosta. 

Olen aina ollut tavattoman siisti, aivan turhan siisti, sellainen turhan moppaaja. Nyt olen huomannut, ettei se luuttuaminen enää ihan pelkällä ilolla suju. Viikkosiivoukset hoidan kuten ennenkin, mutta kyllä kaappien koluaminen on jäänyt vähemmälle. Luultavasti kuitenkin on vain kyse voimavaroista, ei niinkään siitä, että kokisin siivoamisen turhaksi. Minusta tulee varmaan sellainen vanhus, joka viimeisillä voimillaan kiipeää keittiöjakkaralle rätin kanssa pyyhkimään keittiökaapin päällisiä ja rojahtaa alas taittaen niskansa.

Vierailija
9/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut, tykkäsin ennen siivota ja auttaa vanhempianikin siivouksessa ym. Nyt ei jaksa, ja se ärsyttää. Ehkä syy on jonkinlainen masennus

Vierailija
10/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta kaksi lasta niin sotkua on lähes koko ajan, enkä jaksa olla jatkuvasti siivoamassa. Sitten on helppoa, kun ei tarvitse välittää kuin omista sotkuista.

Vierailija
11/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut semisotkuinen, siis en minimalisti enkä hygieenikko. 

Roskat vien nopeasti pois. Astiat pesen päivittäin, keräilen ne illalla ja pesen. Keittiö matto murustuu nopeasti, se häiritsee silmää joten imuroin tai lakaisen murut monesti viikossa.

Sitten joku lattian pyyhintä mattojen tamppaamisineen tuntuu ihan mahdottomalta. Imuroin kyllä kun huomaan pölypallojen vilistävän nurkissa. Kaikki tahrat otan pois kun huomaan.

Vessa on kiva olla suht puhdas, pytyn putsaan varmaan joka vko kunnolla ja pyyhkäisen pinnoilta pisarajäljet.

Selkäytimessä on jokin sellainen rutiini että tipoittainen siivous ei vie henkistä kapasiteettia eikä tunnu miltään kotityöltä. Suuresti huvittaa tämä jokapaikkaan nykyisin tungettava kotityön käsite, onko sohvalla istuminen ja tvn töllötyskin kotityö ja kenelle siitä voi valittaa? Seksi nyt taatusti on,siitä ei ole puhettakaan.

Vierailija
12/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut, tykkäsin ennen siivota ja auttaa vanhempianikin siivouksessa ym. Nyt ei jaksa, ja se ärsyttää. Ehkä syy on jonkinlainen masennus

Ja joo, ikää yli 50v

Vierailija
13/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen aina ollut tämmöinen. 

Vierailija
14/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta lukiessani luulin ap:n olevan vanhempi. Itse olen muuttunut raivostuttavan epäsiistiksi ja olen yksinasuva viisikymppinen. En vain jaksa enää välittää. 

Vierailija
15/15 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmekymppisenä sotkuinen. Nyt viisikymppisenä erittäin siisti ja nautin väljästä ja puhtaasta kodista yli kaiken. Jossain vaiheessa vain luonnostaan aloin toimia siistimmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan