Oletko käynyt mallorcalla, kreetalla tai kyproksella?
Mikä noista kannattasi valita ensimmäiseksi matkakohteeksi? Missä on vähiten kännituristeja, perheen kanssa menossa.
Veikö joku erityisesti sydämesi ja miksi?
Kommentit (40)
Olen käynyt noista kaikissa, ja Kreetalla ehdottomasti vähiten kännituristeja. Mallorca on melkoinen bilepaikka, ja Kyproksella oli myös valtavasti juopottelevia venäläisiä ja brittiläisiä nuorisoporukoita kun siellä viimeksi kävin.
Eipä ole nuo paikat kiinnostaneet.
N62
Olen käynyt kaikissa. Ehdoton suosikkini on Kreeta. Kyproksella häiritsee liikaa torakat ja siellä ei oikeastaan ole niin kovin viehättävää. Mallorca on aika iso mutta riippuu ihan siitä missä hotelli on että häiritseekö bilemenot jne. Kreeta on sopivan kokoinen ja viehättäviäkin paikkoja löytyy. Lisäksi itse pidän eniten kreikkalaisesta ruokakultuurista.
Kypros oli tosi mielenkiintoinen, siellä oli vähän kaikkea.
En lähtisi nyt Mallorcalle, siellä ei enää niin kovin tykätä turisteista.
Kypros oli ihana aikoinaan, en ole käynyt pitkään aikaan.
Kreeta on ihan ok turistipesä.
Mallorca ehdottomasti. Monipuolinen ja todella kaunis saari maisemiltaan. Paljon ihania kohteita joista valita, rauhallisista pikkukylistä upeaan pääkaupunkiin. Upeat rannat, siistiä ja tasokasta. Kaikki pelaa sujuvasti.
Kiitos paljon vastauksista, niistä oli jo apua! :)
Kreetalla ja Mallorcalla ole käynyt. Kreetaa suosittelen ekaksi kohteeksi, itse pitänyt siitä enemmän.
Mallorcalla ei toiminut opaspalvelut kunnolla ja niinkin oleellinen kuin kuljetukset lentokentälle hotellilta oli organisoitu surkeasti, ei mitään tietoa, mikä on oikea bussi ja osa jäi kyydistä pois ja joutui tulemaan norjalaisen matkanjärjestäjän kyydissä, kun selvisi, että oma bussi meni jo.
Mallorca on niin iso saari, että siellä on ihan erilaisia kohteita, erilaisille ihmisille. Osa on ihan bilepaikkoja ja osa taas perhelomakohteita, eläkeläisille löytyy hiljaisia kalastajakyliä.
Suosittelen kyllä Mallorcaa, koska siellä on niin paljon nähtävää ja tekemistä riittää joka päivälle. Auton vuokraamalla voi lähteä käymään kauniissa sisämaan kylissä, käymään vaikka markkinoilla.
Kaikissa kolmessa.
Kreeta v 85, Mallorca 06 ja Kypros 20
Mallorca viihtyisin, Kypros oli lämmin lokakuussa
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt noista kaikissa, ja Kreetalla ehdottomasti vähiten kännituristeja. Mallorca on melkoinen bilepaikka, ja Kyproksella oli myös valtavasti juopottelevia venäläisiä ja brittiläisiä nuorisoporukoita kun siellä viimeksi kävin.
Mallorcalla on kymmeniä kohteita missä ei biletetä lainkaan.
Kyproksella oli tosiaan venäläisiä, valitettavasti mutta ei nähty brittiteinejä. Tämäkin lienee kohteesta kiinni
Kaikissa.
Kreetalle perheen kanssa. Paljon tekemistä pikku nilkanpurijoille.
Kreeata on huomattavasti suurempi kuin Mallorca, ei oikein edes saari tunnelmaltaan, vaan maa. Sinne menisin, molemmissa käynyt.
Kyproksella ollut kesällä ja on todella kuuma.Sopii lapsiperheille ja lemmikeille.
Otahan ap. kuitenkin huomioon, että vastaajat ovat keskimäärin käyneet kerran ja vain yhdessä kohteessa ko. saarella. Kreeta, vaikkapa, on aika suuri saari. Silloin olisi hyvä antaa kommenttia vain siitä kylästä tai kaupungista, jonka on nähnyt (on selvää, että joku aina on kiertänyt laajemmin tai käynyt useammassa kohteessa, siitä ei tarvitse nyt erikseen kommentoida).
Tämä on lähes aina ongelmana näissä matkustuskeskusteluissa, esimerkiksi: "Espanja on ihan hirveä paikka" kun on käyty kerran Torremolinosissa ja vain maattu viikko seljällään rantatuolissa.
Olen käynyt vain Kreetalla. Ei ollut "yhtään" kännituristeja. Tosin oli todella vähän turisteja muutenkin. Kevät ja ortodoksisen pääsiäinen oli silloin. Emme tienneet sitä etukäteen ollenkaan. Luonto oli todella kaunista keväällä. Noin 21 astetta, joten kuin Suomen kesä.
Kahdessa ensimmäisessä. Molempia voin suositella kun valitsee perhehotellin.