Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Mies ja minä halutaan eri asioita asumiseen liittyen

Vierailija
27.03.2024 |

Eli... olemme varovasti puhuneet isomman asunnon hankinnasta. Mies ei lämpene maalle muutosta, mikä on mun ainoa vaihtoehto. Mies haluaisi helppoa asumista, jotta jää aikaa harrastuksille ja haluaa asua kaupungissa eli haluaa asua asunto-osakkeessa. Kumpikin siis haluaa eri asioita. Mulle rivitalo on ehdoton no no, miehelle ok. Paikkakunnalla ei ole niin väliä mulle, kunhan se on maaseutumaista. 

Mikä ratkaisu?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on se, että ilman miestä ei maallemuutto ja okt onnistu, koska en  osaa huoltaa yksin omakotitaloa. Joko yhdessä tai ollenkaan maalle. Vastauksena niille jotka ehdottivat omia kämppiä.Ap

Jaa, minä muutin sinkkunaisena 32-vuotiaana omakotitaloon maalle, ja hyvin se meni vaikka en mitään omakotitalossa asumisesta ja sellaisen pidosta tiennyt. Netistä ja kirjoista löytää tietoa, ja töitä voi teettää ammattilaisilla.

Vierailija
42/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa, mutta mies haluaisi vaihtaa maata. Hän on ulkomaalainen, mutta kun mentiin naimisiin, sovittiin että Suomessa tullaan asumaan. Hän vaikutti olevan täällä myös ihan tyytyväinen, on hyväpalkkainen koulutusta vastaava työ jne. Mutta nyt on viimeisen vuoden aikana alkanut tulla tyytymättömyyttä ihan kaikkeen täällä. Sää on kamala 6 kk vuodesta. Arkkitehtuuri on rumaa ja se masentaa. Ihmiset on tylyjä ja kolkkoja eikä hänellä ole ystäviä. Sukua ja perhettäkin on ikävä.

Ongelma vaan on, että minä viihdyn täällä Suomessa, ja kokisin elämän hänen kotimaassaan vaikeaksi ajatukseksi. Suurin syy on, että olen aika ihmispelkoinen erakko, ja siellä kulttuuri on paljon sosiaalisempi kuin täällä. Minua pidettäisiin tosi kummallisena ja alettaisiin luultavasti vihata niin töissä kuin suvussa - jos nyt mitään töitä edes keski-ikäisenä naisena alaltani siellä saisin. 

Onko teillä lapsia jotka mutkistavat tilannetta? Pulmaa kerrakseen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ratkaisu on, että opettelet kirjoittamaan provosi kunnolla. Nämä tekeleet on niin huonoja, että sinut pitäisi ŧappaa heti. Häivy! 

Ei ole provo. Miksi olisi? Onko muka niin tavatonta tällaiset jutut? Enpä usko. Ap

Tavatonta on lähinnä se että kaksi noin erilaisia asioita haluavaa ihmistä on päättänyt lyödä hynttyyt yhteen. Ihan perusarvoja tuollaiset, ja ei mikään parisuhde onnistu jos ne eivät ole yhtenevät.

Vierailija
44/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö taas kerran 

Siellä on taas pössytelty pää pehmeäksi.

Vierailija
45/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä sosialistien unelmasta (rivitalo-osake) pitäisi päästä eroon ja muuttaa maalle, mutta vaimo ei saasteiden keskeltä halua pois. Kiva tässä maksella muiden uusavuttomien tilaamia huoltoyhtiömaksuja ja vastiketta, jolla ei todellisuudessa saa vastinetta rahalle. 

Myös kaikki normaalit korjaukset ja huollot ovat asunto oy:lle 3-5 kertaa kalliimpia mitä omakotiasujille. Yhtiötä helppo pissata silmään hinnoittelussa.

Vierailija
46/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukkos ei maalle halua niin jätä se ja soittele niin tulen kyllä heti oitis.

Vierailija
47/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilsan päästä keskisuurista kaupungeista löytyy jo maaseutua. Sinne!

Vierailija
48/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on se, että ilman miestä ei maallemuutto ja okt onnistu, koska en  osaa huoltaa yksin omakotitaloa. Joko yhdessä tai ollenkaan maalle. Vastauksena niille jotka ehdottivat omia kämppiä.Ap

Mikä omakotitalon töistä vaatii sinusta peniksen? 

Ei mikään, mutta osaamista mikä mulla ei ole. Peukalo keskellä kämmentä kaikessa mikä liittyy tekniikkaan. Ap

Vierailija
49/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ?

Vierailija
50/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kilsan päästä keskisuurista kaupungeista löytyy jo maaseutua. Sinne!

No tämä on se unelma juuri! Ap

Vierailija
51/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä sosialistien unelmasta (rivitalo-osake) pitäisi päästä eroon ja muuttaa maalle, mutta vaimo ei saasteiden keskeltä halua pois. Kiva tässä maksella muiden uusavuttomien tilaamia huoltoyhtiömaksuja ja vastiketta, jolla ei todellisuudessa saa vastinetta rahalle. 

Myös kaikki normaalit korjaukset ja huollot ovat asunto oy:lle 3-5 kertaa kalliimpia mitä omakotiasujille. Yhtiötä helppo pissata silmään hinnoittelussa.

No tämäkin! Ap

Vierailija
52/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm no joku ihan uudehko pieni okt helppohoitoisella pienellä pihalla? Uudessa talossa ei ole niin huollettavaa ja pihasta voi tosiaan tehdä sellaisen ettei se paljon vaadi. 

Vierailija
53/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa, mutta mies haluaisi vaihtaa maata. Hän on ulkomaalainen, mutta kun mentiin naimisiin, sovittiin että Suomessa tullaan asumaan. Hän vaikutti olevan täällä myös ihan tyytyväinen, on hyväpalkkainen koulutusta vastaava työ jne. Mutta nyt on viimeisen vuoden aikana alkanut tulla tyytymättömyyttä ihan kaikkeen täällä. Sää on kamala 6 kk vuodesta. Arkkitehtuuri on rumaa ja se masentaa. Ihmiset on tylyjä ja kolkkoja eikä hänellä ole ystäviä. Sukua ja perhettäkin on ikävä.

Onko teillä lapsia jotka mutkistavat tilannetta? Pulmaa kerrakseen. Ap

Onneksi ei ole pieniä lapsia. Minulla on 1 jo aikuinen lapsi opiskeluaikana olleesta parisuhteesta, mutta tosiaan itsenäisesti asuva ja opiskelee jo yliopistossa, ei rajoita sitä missä asumme. Miehellä ei ole lapsia eikä meillä yhteisiä. Mutta rakastetaan toisiamme ja haluttaisiin olla yhdessä, mutta kuitenkin eri maissa näköjään.

Vierailija
54/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma vaan on, että minä viihdyn täällä Suomessa, ja kokisin elämän hänen kotimaassaan vaikeaksi ajatukseksi. Suurin syy on, että olen aika ihmispelkoinen erakko, ja siellä kulttuuri on paljon sosiaalisempi kuin täällä. Minua pidettäisiin tosi kummallisena ja alettaisiin luultavasti vihata niin töissä kuin suvussa - jos nyt mitään töitä edes keski-ikäisenä naisena alaltani siellä saisin. 

Minusta tuo on vähän eri asia. Minun vaimoni muutti aikoinaan perässäni Suomeen. Parin avioliittovuoden jälkeen alkoi koti-ikävä vaivata. Minä en kuitenkaan olisi voinut elättää häntä yksin Lontoossa, enkä halunnut kotivävyksi Tokioon.

Pari vuotta asiasta riideltiin avioeron partaalla, kunnes vaimo kotoutui. Oppi suomea, löytyi kavereita, töitä jne. Olen ikuisesti kiitollinen, että kriisistä päästiin yli.

Vierailija
55/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero!

Vierailija
56/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran täällä vaan eletään, ala toteuttaa unelmaasi jo nyt. Mulle on ollut suuri rikkaus elämässä asua erilaisissa paikoissa. Oon asunut maatilalla keskellä ei mitään vuohien ja muiden eläinten kanssa :D ja sen elämänvaiheen jälkeen muutin kaupungin keskustaan kerrostaloon. Nyt taas haikailen jotain maaseutupaikkaa, mutta ei ihan niin hard corea kuin se viimeksi oli :P jos löytyis joku syrjäinen nurkka kuitenkin kohtuullisen matkan päässä kaupungista. Voit kokeilla maalla asumista ensin vaikka vuokralla, sitten näet onko se sitä mitä haluat pidempäänkin. 

Vierailija
57/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä omakotitalon töistä vaatii sinusta peniksen? 

Ei mikään, mutta osaamista mikä mulla ei ole. Peukalo keskellä kämmentä kaikessa mikä liittyy tekniikkaan. Ap

Joo ei omakotitaloon, jos toista ei kiinnosta ja toinen ei osaa eikä halua opetella. Eihän siitä mitään tulisi. 

Vierailija
58/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm no joku ihan uudehko pieni okt helppohoitoisella pienellä pihalla? Uudessa talossa ei ole niin huollettavaa ja pihasta voi tosiaan tehdä sellaisen ettei se paljon vaadi. 

Tuollainen olis just se, mutta isolla pihalla ettei ole naapureita ihan vieressä. Ap

Vierailija
59/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen olis just se, mutta isolla pihalla ettei ole naapureita ihan vieressä. Ap

Miksi et osta teille sellaista?

Vierailija
60/60 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikaan ei jousta, niin sitten kumpikaan ei jousta... kuulostaa siltä, että toivotte elämältä eri asioita, niin kuin itsekin sanoit. Kun kerran kumpikin tietää mitä ehdottomasti haluaa, niin muutatte erillenne, ehkä lopetatte suhteenkin ja hankitte kumppanit, jotka haluavat samaa elämältä kuin te itse. Hoidatte eron kauniisti, ja kiitätte toisianne yhteisestä ajasta. Tämän aikaa olitte yhdessä, nyt on sika uudelle.

XDDDDDDDDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme