Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menet kylään pesetkö kädet saippualla ensimmäisenä

Vierailija
27.03.2024 |

Ulkovaatteet tietty ensin pois. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pesetkö sinä lähtiessäsi. Minä pesen ja usein siinnä välissäkin.

Vierailija
22/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ensimmäiseksi likaisen alapääni.👵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ihan ensiksi vessaan ja etsin likapyykkikorin, josta noukin kaikki naisten ja tyttöjen käytetyt pikkarit haisteltavaksi ja vedän käteen.

M55

Vierailija
24/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri sitä yli mennyttä hygieenisyyttä, joka on lisännyt allergioita. Pesen vasta ruokailuun siirryttäessä tai silloin, jos kädet ovat jostain syystä likaantuneet tavallista enemmän.

Olen pessyt käsiä töistä tultua vuosia ja välillä on sitten lipsahtanut vuosiksi siihen, että en pese. Mitään eroa sairastuvuudessa en ole huomannut.

Vierailija
25/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan samalla tavalla, kuin aina kotiinkin tullessa. Eikö tuo nyt ole ihan perusjuttuja?

Ei ole mulle ja olen kyllä ollut varsin terve. Ei edes vatsatauteja. Lapsi ollut myös terve. Toki kädet pesen vessakäynnin jälkeen ja jos olen jossain kaupungilla kosketellut pintoja koko päivän. Mutta en ennen normaalia kyläreissua. 

Vierailija
26/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee kyllä pestyä, varsinkin jos menen kylään kaupan kautta. 

Vierailija
27/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. On tosi epäkunnioittavaa tulla kylään käsiä pesemättä julkisilla liikennevälineillä (tai vaikka useamman hengen käytössä olevalla autolla) tai ihan vaan suoraan kotoa, jossa eri pöpöt kuin kyläpaikassa.

Käsipesun laiminlyövät voivat levittää mm. kihomatoja, koronaa, vatsatautia, influenssaa ja tavallista nuhakuumetta. Vanhukset, diabeetikot, muutoin perussairauksista kärsivät henkilöt, pikkulapset ja raskaana olevat muun muassa kuuluvat riskiryhmään. Ei ole mukava joutua sairaalahoitoon, koska vieras ei viitsinyt käsiään pestä 40 sekuntia saippualla lämpimän veden alla.

Vierailija
28/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
29/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippualla? Millä muulla kädet voi pestä?

Vierailija
30/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. On tosi epäkunnioittavaa tulla kylään käsiä pesemättä julkisilla liikennevälineillä (tai vaikka useamman hengen käytössä olevalla autolla) tai ihan vaan suoraan kotoa, jossa eri pöpöt kuin kyläpaikassa.

Käsipesun laiminlyövät voivat levittää mm. kihomatoja, koronaa, vatsatautia, influenssaa ja tavallista nuhakuumetta. Vanhukset, diabeetikot, muutoin perussairauksista kärsivät henkilöt, pikkulapset ja raskaana olevat muun muassa kuuluvat riskiryhmään. Ei ole mukava joutua sairaalahoitoon, koska vieras ei viitsinyt käsiään pestä 40 sekuntia saippualla lämpimän veden alla.

Ihan siis tavallinen kuumekin saattaa aiheuttaa pysyviä haittoja vaikka raskaana olevan kohtuvauvalle. Välinpitämättömyys pöpöjen levittämistä kohtaan on mielestäni törkeää. Jos joku omassa kodissaan ei halua pestä käsiä kosketettuaan julkisten kulkuvälineiden pintoihin tai kaupan likaisiin kortinlukijoihin tai ulosteen pyyhkimisen jälkeen, se ei ole minun ongelmani. Kuitenkaan silloin ei pidä kutsua kylään varsinkaan ketään riskiryhmäläistä, joka voi sairastua kodin pintojen viruksista ja bakteereista vakavastikin. Jos itse ei pelkää flunssaa, se ei tarkoita sitä etteikö läheiselle voisi olla vaarallista sairastua siihen. Vastaavasti kylään niitä pöpöjä ei viedä - eikö se ole selvää maalaisjärjellä?

Vierailija
31/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan samalla tavalla, kuin aina kotiinkin tullessa. Eikö tuo nyt ole ihan perusjuttuja?

Meillä toimitaan samoin ja on lapsillakin selkärangassa 👍

Joskus täytyy lasten kavereita muistuttaa käsien pesusta ennen kuin tulevat pöytään 

Vierailija
32/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule käsiä pestyä kuin vessareissun ja likaisten töiden jälkeen. Ei kyllä ole mahatautiakaan moneen vuoteen ollut.

Vierailija
33/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen suihkuun ja olen sen jälkeen alasti.

Vierailija
34/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Teen samoin myös kotiin tullessani, sekä ennen ruokailua/ruuanlaittoa. 

Vierailija
35/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet kun tulen kotiin, menen töihin tai kyläilemään. 

Miesystäväni pelkäsi koronaa ja kaikkia tauteja ja sanoi,  että kädet pitää aina pestä. Itse ei pessyt, kun tuli käymään kaupan ja vaikka minkä kautta.

Minä olen pessyt lapsesta asti, lapsuudenkodin opetuksia. Kun menin miesystävän luo, menin vessaan pesemään kädet. Ei ollut käsipyyhettä 😬😬 mies itse marssi suoraan jääkaapille. En mennyt toista kertaa.

Vierailija
36/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten: mulla ei ole allergioita, miehellä monta.

35

Vierailija
37/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera ja järkevä käsi hygieniasta huolehtiminen ja D-vitamiini lisän käyttö erottaa virustautien sairastelijat terveenä pysyvistä. 

Vierailija
38/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on omasta mielestäni, tämä on ollut tapa jo pitkään ennen jotain koronaa.

Vierailija
39/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt, että kyläillessä ihmiset menisivät ensin pesemään kädet. Kuulostaa pakko-oireiselta häiriöltä.

Vierailija
40/40 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait. Tai käsidesiä laitan. Samoin omaan kotiin tullessa.  Kotoa sekin oppi on lähtenyt, kengätkin otan jalasta.  Vieraspyyhkeen vaihdan heti puhtaaseen kun sitä on käytetty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä