Onneks tässä ei kiire ole minnekkään. 4 tuntia olen odottanu terveysaseman soittoa.
Onpahan syy pitää puhelin kourassa kokoajan. Ootellaan vielä...
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa kerrottiin että 100 vuoden päästä meitä syntyperäisiä suomalaisia on enää 1 miljoona. Tätä menoa kun syntyvyys hiipuu ja sairas ei hoitoon pääse, niin miljoona on liian suuri luku.
Hirvittää että milloin se kosahtaa omalle kohdalle että soitto terkkarista tulee vasta kun kuolonkorina on jo käynnissä eikä pysty vastaamaan.
Jokohan 112:ssa on otettu käyttöön takaisinsoittopalvelu....
Vierailija kirjoitti:
Menkää yksityisille te joilla on varaa ja jättäkää julkisen rippeet niille oikeasti köyhille. Älkää myöskään kuormittako terveydenhuoltoa turhaan, ei jokainen aivastus tai korvakipu ole lääkärikäynnin paikka. Viette tilaa oikeasti hengenvaarassa olevilta.
Mulla on aikuisena ollut korvatulehdus 3 kertaa ja on puhkottu tärykalvoja. Voin kertoa Sinulle, että tulipa koettua helv... kipu. Nyt ymmärrän, miksi pienet lapset huutaa tuskissaan, kun on korvatulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää yksityisille te joilla on varaa ja jättäkää julkisen rippeet niille oikeasti köyhille. Älkää myöskään kuormittako terveydenhuoltoa turhaan, ei jokainen aivastus tai korvakipu ole lääkärikäynnin paikka. Viette tilaa oikeasti hengenvaarassa olevilta.
Mulla on aikuisena ollut korvatulehdus 3 kertaa ja on puhkottu tärykalvoja. Voin kertoa Sinulle, että tulipa koettua helv... kipu. Nyt ymmärrän, miksi pienet lapset huutaa tuskissaan, kun on korvatulehdus.
Miten aikuista ja lasta verrataan keskenään käytännössä? Onko munaa vastata?
Vierailija kirjoitti:
Miksi reumalääkkeen uusinta vaatii terkkarille soiton? Mene apteekkiin uusimaan resepti jos et osaa Omakantaa käyttää.
Se on narkannut eikä ilkeä lääkäri anna lisää ainetta netin kautta.
Joo, oksensin ja hirvee kipu vatsassa. Röntgenissä todettiin ohutsuolen tukkeuma, lähete Yliopistolliseen sairaalaan, piipaa autolla huristeltiin menemään.
Siellä 2 päivää nenä-maha letkussa ja tuli sitten lekuri söngyn päähän sanoen se on virus. Mistä mä olisin voinut tietää ettei ollut katsonut sitä röntgenkuvaa.
No niin.tukkeuma laajeni tein jo kuolemaa kotona, mieheni tilasi kotiin ambulanssia ja tässä luettelen 2,5 kuukauden ajalta diagnooseja:
Mahaviirus, sitä on liikkeellä - kipulääke suoneen
Synnyttääkö ? kysyi mieheltäni lääkäri ( ei, vaimo on 61 vee, viimeksi synnyttänyt 30 vuotta sitten)
Ala joogaamaan, se auttaa vatsakipuun tuumasi lekuri kun kotiin passitti (Edellinen yö terkkarin vuodeosastolla, morfiinia kipuun )
Ambulanssi ihminen kysyi mieheltäni mikä vaimoa vaivaa. En tiedä kun en ole lääkäri. Noh, ottaa sitten sitä kipulääkettä jota on määrätty. Ja lähtivät pois.
Ambulanssi suostui ottamasn kyytiin. Puolivälissä pysähtyivät paloaseman pihaan. Soittivat lääkärille minne viedään. Sain kipulääkettä suoneen, odotettiin josko kipu hellittää. Käännyttiin takas kotiin kun varmaan taas viirus mahassa.
Sitten tulikin jo hätäleikkaus, 40 senttiä ohusuolta roskikseen. Alussa pieni tukos olisi mennyt liotuksella yön yli - nyt olen 60% invaliidi ja hoitoni on tullut todella kalliiksi yhteiskunnalle. Vakava hoitovirhe josta sain ison korvauksen, jatkuvat sairaalareissut ym.ym.
Vierailija kirjoitti:
Miksi reumalääkkeen uusinta vaatii terkkarille soiton? Mene apteekkiin uusimaan resepti jos et osaa Omakantaa käyttää.
Koska ei osaa mitään tehdä itse. Muiden on tehtävä kaikki työ omasta puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reumalääkkeissä ei ole mitään narkattavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin viime viikolla tiistaina oman terveyskeskuksen ajanvaraukseen, takaisinsoitto tuli n. kolmessa vartissa ja kiireetön toimenpideaika hoitajalle saatiin tämän viikon maanantaille. Ei mitään valittamista palvelun nopeudessa ja laadussa.
Näitä trolleja ei usko kukaan.
Vaikea trollata sillä että on saatava aika tikkien poistoon ja kipsin vaihtoon, kun esh on kyseisen toimenpiteen ajankohdan pari viikkoa aiemmin murtumaleikkauksen yhteydessä määrittänyt.
Mahavirukseen ei anneta kipulääkettä suoneen sairaalassa vaan se nesteytetään kotona ihan itse.
Kaikkea sitä. Heti saa apua mutta ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin viime viikolla tiistaina oman terveyskeskuksen ajanvaraukseen, takaisinsoitto tuli n. kolmessa vartissa ja kiireetön toimenpideaika hoitajalle saatiin tämän viikon maanantaille. Ei mitään valittamista palvelun nopeudessa ja laadussa.
Näitä trolleja ei usko kukaan.
Vaikea trollata sillä että on saatava aika tikkien poistoon ja kipsin vaihtoon, kun esh on kyseisen toimenpiteen ajankohdan pari viikkoa aiemmin murtumaleikkauksen yhteydessä määrittänyt.
Näinhän se menee. Tekstiä pystytään suoltamaan mutta ei mitään todisteita omasta tilasta.
Vekkuliksi kuvio menee, kun takaisinsoitto ei pakosti tule samana päivänä ja jos sen ainoan yrityksen missaat, niin uudestaan jonon alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, oli lääkekokeilu jonka lopettamiseen tarvitsin muutaman pillerin lisää. Resepti oli loppu enkä vielä tiennyt lääkärin päätöstä jatketaanko vai lopetetaanko. Alusta saakka olen kantaa käyttänyt sujuvasti. Asia hoidettu. Lopettakaa psykoilut, idiootit. Paljastitte vain oman tyhmyytenne, jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäyttäjille se ei sitä olekaan kun ovat sairaudentunnottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, oli lääkekokeilu jonka lopettamiseen tarvitsin muutaman pillerin lisää. Resepti oli loppu enkä vielä tiennyt lääkärin päätöstä jatketaanko vai lopetetaanko. Alusta saakka olen kantaa käyttänyt sujuvasti. Asia hoidettu. Lopettakaa psykoilut, idiootit. Paljastitte vain oman tyhmyytenne, jälleen kerran.
Itse paljastit. Reumaan ei tarvitse lääkkeitä anella kun hoitelee asiat itse kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäyttäjille se ei sitä olekaan kun ovat sairaudentunnottomia.
Ei, vaan niistä ei saa päätä sekaisin.
Voi luoja! Onneksi olet vielä elossa. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse paljastit. Reumaan ei tarvitse lääkkeitä anella kun hoitelee asiat itse kuntoon.
Reseptin uusii lääkäri. Miten et tuota tiennyt?
Mun kokemus eiliseltä: soitin klo 8, takaisinsoitto tuli puolen tunnin kuluttua, lääkäriin aika 12.30. Meillä toimii. Eikä ollut ainoa kerta tämä.
Yleensä laitan kyselyn oma kantaan, vastaavat sitten joskus.
Uutisissa kerrottiin että 100 vuoden päästä meitä syntyperäisiä suomalaisia on enää 1 miljoona. Tätä menoa kun syntyvyys hiipuu ja sairas ei hoitoon pääse, niin miljoona on liian suuri luku.
Hirvittää että milloin se kosahtaa omalle kohdalle että soitto terkkarista tulee vasta kun kuolonkorina on jo käynnissä eikä pysty vastaamaan.