Lue keskustelun säännöt.
Kulutuslainoista velkakierteeseen - oletko yksi heistä?
19.01.2007 |
Menikö jouluostot yli varojen vai loppuiko työ yllättäen vai miksi niin kävi?
Kommentit (3)
En ole minkäänlaista kulutusluottoa ottanut koskaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kävin läpi velkojat yksi kerrallaan ja tein kuukausisuunnitelman paljon maksan mitäkin ja millä elän. Katkaisin luottokortit ja laskin joka pennin. Vuosi meni tätä kitkuttelua ja nyt tilanne on helpottanut, voin jo hengittää. Oppirahat maksettu korkojen kera! ja ylpeä olen, että selviydyin:) Jos en olisi itse saanut asioita kuntoon, olisin varannut ajan velkaneuvojalle. Nyt maksan kaiken käteisellä ja lasken mihin rahat riittää ja säästän jopa hiukan..
Mutta olen päässyt velkavankeudestani jo aikaa sitten.
Minun kulutusluottokierre lähti siitä, kun sinkkuna opintolainat maksaakseni otin toisen työn. En sitten tajunnut ilmoittaa verottajalle tuloarviotani oikeaksi ja sain lisäverot 2500 euroa. Sovin verottajan kanssa maksuohjelman, mutta koska palkat meni mätkyihin, laskuihin ja vuokraan, syödäkseni piti ottaa luottokortti...ja avot, helppoahan sillä oli ostella talvitakkia sun muuta.
Mies maksoi pois luottovelkani 3000 euroa paiskimalla ylitöitä (ja muisti hoitaa verottajalle sen asian) ja minä maksoin pikkuhiljaa miehelleni. Enkä ikinä enää kortteihin koske.