Mikä on sun alin eläkeikä? Katsoin omani täältä
https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/vanhuuselake-ika…
Skrollaa sivua, alempana on eläkeikälaskuri ja taulukko.
Miten pitkään sun pitäisi vielä jaksaa painaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Ei tietenkään, koska olet jonne, mutta jos elät tarpeeksi vanhaksi, kummasti alkaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Ei tietenkään, koska olet jonne, mutta jos elät tarpeeksi vanhaksi, kummasti alkaa kiinnostaa.
Jonne on nykyisin Veeti.;)
En tiedä ja se on oikeastaan ihan sama, koska vanhuuseläkkeelle en koskaan pääse. Siirryn työttömyydestä työkyvyttömyys, vai sairauseläkekö se on heti kun pääsen. En työllisty koskaan monestakin syystä johtuen ja ihan kuntakokeilussakin tämä on myönnetty.
Eläkeikä on tiedossa vain 1964 ja sitä ennen syntyneillä. Muille se voi vielä muuttua suuntaan tai toiseen.
Ikää 34 vuotta, niin vähintään 34 vuotta pitää vielä jaksaa painaa.
Luojan kiitos pääsen eläkkeelle kuuskymppisenä. Muutama vuosi enää kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
64v 3 kk, töissä olen silti edelleen, ikää jo yli 66v.
Mitä teet työksesi kun vielä jaksat?
Itse olen 54v enkä meinaa enää jaksaa alati muuttuvia työtehtäviä ja tietojärjestelmiä, lisäksi fyysinen kuormitus on jatkuvaa.
Voiko Suomessa jäädä 0,3% kuukausittaisilla vähennyksillä aikaisemmin eläkkeelle ja jos, niin kuinka paljon aikaisemmin?
Ensimmäinen ajaus eläkkeelle jäämisestä tuli kun olin 59 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi kun vielä jaksat?
Itse olen 54v enkä meinaa enää jaksaa alati muuttuvia työtehtäviä ja tietojärjestelmiä, lisäksi fyysinen kuormitus on jatkuvaa.
Varsinkin graafinen ala on jatkuvaa muutosta. Sellainen rankka muuttuminen vie henkisiä voimia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko Suomessa jäädä 0,3% kuukausittaisilla vähennyksillä aikaisemmin eläkkeelle ja jos, niin kuinka paljon aikaisemmin?
Googleta varhennettu eläke.