Kysyin tänään töissä miksi palkkani on 1000 euroa pienempi kuin samaa työtä tekevillä.
Pomo tai mikä lie sanoi että mistä tiedän muitten palkat. Sanoin että katsoin julkisia verotietoja. Sitten kysyin miksi teen muiden töitä vaikka saan pienempää palkkaa. Kolme työntekijää on sairaslomalla, ainakin yksi lomalla ja yksi on paljon poissa muuten eikä jaksa töitä tehdä mutta palkkaa tuntuu saavan. Joudun kuitenkin heräämään viideltä ja olla kuudelta jo töissä pitää olla. Minun työpanos riippuu siitä myös saako muut ihmiset ruokaa kaupasta vai ei. Sanoinkin että irtisanon itse ennen pääsiäistä jollei palkkani nouse. Tuli töitten jälkeen puhelu että mitäs nää irtisanomispuheet on ja sanoin kuten asia on. En kuulemma voi kuulemma ottaa lopareita koska muita työntekijöitä on lomalla. Minulle on yks lysti mitä ne sanoo
Kommentit (23)
Ihan sama onko trolli vai humalainen, kannatusyläpeukku kaikille, jotka uskaltavat vaatia parempaa palkkaa ja työehtoja.
Varsinkin jos ovat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sun työpanos muiden ruokaostosten onnistumisesta riippuu? Äkkiseltään veikkaan palkkasi syyksi kommunikaatio-ongelmasi.ì
Jospa ap on keskusvarastolla duunissa? Käytä mielikuvitustasi. Ja ap on ihan oikeassa.
Sitten vaan etsit uuden työn. Toivottavasti löydät paremman.
Joku varastomies tuo on ja toimittaa ruokaa tai muuta kauppaan mutta saa pienempää palkkaa. Loparit vaan ei siinä muu auta. Varastomies olin itsekkin pari vuotta ja palkka ei noussut joten läksin.
Lukutaidottomia ketju täynnä. Ap:n työpanos riippuu siitä saako muut ruokaa kaupasta. Miettikääs nyt kumpi on syy ja seuraus.
Työnantaja kaivaa kuvettaan, jos haluaa sinusta kiinni pitää. Ei hyvää työntekijää tuosta vain saa. Osaajista kannattaa pitää kiinni.
Ap, ne sun työkaverit bloggaa ja onlyfanittaa tonnilla/kk. Ei ne siitä duunista sen kummempaa palkkaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja kaivaa kuvettaan, jos haluaa sinusta kiinni pitää. Ei hyvää työntekijää tuosta vain saa. Osaajista kannattaa pitää kiinni.
Luutavasti ei halua, muutenhan ap:lla olis jo parempi liksa.
Tarkista mikä sulla on irtisanomisaika. Yleensä 2 viikkoa. Eli irtisanoutumisesi jälkeen sinun pitää olla vielä 2 viikkoa työssä. En tosin tiedäminkä sanktion saa, jos ei ilmesty töihin...
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidottomia ketju täynnä. Ap:n työpanos riippuu siitä saako muut ruokaa kaupasta. Miettikääs nyt kumpi on syy ja seuraus.
No niinpä. Tosin itse jäin ihmettelemään että mikä helkutin homma voi olla sellainen, että sen tekeminen riippuu siitä, saako muut ruokaa kaupasta. Jos oikein jaksaisi järkeillä, niin päättelisi että ap ei ole oikein taitava ilmaisemaan itseään kirjallisesti ja tarkoitti että hänen työpanoksestaan riippuu se, saako muut ruokaa kaupasta.
Mä kysyin kerran että miksen saa palkkaa lainkaan vaan 9 euroa kelasta. Ne sanoi että haluavat nähdä mitä osaan. Minä sanoin että olen osannut ennenkin en ole ilmainen orja. Olen pyytänyt 2500 euroa kk palkkaa 10 vuoden ajan jokaisessa työhaastattelussa eikä minua ole kukaan palkannut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös kenet ap aikoo irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista mikä sulla on irtisanomisaika. Yleensä 2 viikkoa. Eli irtisanoutumisesi jälkeen sinun pitää olla vielä 2 viikkoa työssä. En tosin tiedäminkä sanktion saa, jos ei ilmesty töihin...
Tuossa tapauksessa työnantaja saa pidättää irtisanomisajan palkan korvauksena.
Työnataja ei pidä työntekijästä kiinni se on varma juttu. Kun jouduin matkatöihin ja bensa kallistui niin pyysin 350 euroa lisää palkkaa. En saanut joten jouduin lopettamaan työt, tienasin vaiin 1500 euroa kk. Ne löytää kyllä jonkun halvalla tekemään työn
Vierailija kirjoitti:
Eli jos muut kollegat saa ruokaa kaupasta niin aapeen työ riippuu siitä? Ihme selitystä
Vierailija kirjoitti:
Ja pilkun "n" tuli ketjuun. Kaikki muut osasivat virheestä huolimatta tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomat todennäköisesti pitämättä.
Voi olla että sulle sanotaan että tervemenoa
Sama tilanne ja tonnin vähemmän täälläkin verrattuna kollegoihin. Kun kysyin asiasta pomo sanoi, että hanki paremmalla palkalla varustettu kirjallinen työtarjous toisesta työpaikasta, jotta hän voi korottaa sen mukaisesti. Justiinsa joo.
Päätin mieluummin säätää työpanokseni vastaamaan palkkaa.
Miten sun työpanos muiden ruokaostosten onnistumisesta riippuu? Äkkiseltään veikkaan palkkasi syyksi kommunikaatio-ongelmasi.ì