Jääkö lapseni jostain paitsi, jos ei pääse "kunnon" ulkomaanmatkalle?
Joka kesä tehdään joku reissu, yleensä kotimaassa. Ruotsinlaivalla käytä kerran, Virossa käydään vielä tulevaisuudessa. Reissut ovat yleensä huvipuistoja, eläintarhoja tms. Lapset nyt ala-asteikäisiä. Olen miettinyt jotain rantalomaa, että vaikka siellä olisi joskus kiva käydä, niin se on hirvittävän kallista, ja kaikki säästöt uppoaisivat siihen. Mutta mietin että kaipaavatko lapset oikeasti tuollaisia elämyksiä, vai riittääkö heille pienemmätkin reissut?
Kommentit (68)
No ei ne reissut ole todellakaan mikään välttämättömyys.
Me ollaan matkusteltu jonkin verran, käyty mm. Disneyland, Legoland, sitten käyty Nykissä, Tokiossa ym. Niistä on jäänyt todella ihanat muistot kaikille, mutta en mä usko, että meidän lapset olis yhtään sen onnettomampia, vaikka ei olis käyty yhtään missään. Jokainen omien voimavarojensa mukaan.
Ala-aste ikäisenä se loma missä tahansa on kiva, koska sieltä odotetaan uimista, huvipuistoa ja leikkimistä. Teinin kanssa varmasti on jo kivempi matkustaa kun voi jopa kiinnostaa paikallinen kulttuuri ja nähtävyydet, sekin riippuu ihan nuoresta saako siitä matkasta mitään irti. Ihan turhaan lähtee ulkomaille sen takia että lennetään johonkin hotelliin ja valitetaan että ei ole mitään tekemistä.
Me ei olla käyty missään ulkomailla, lapsilla 10v ja 7v on ADHD ja jo kotimaan matkailu saa omat hermot menemään, loman jälkeen tarvitsee itse sen pari päivää lomaa että voi rentoutua edes joskus... Mä en todellakaan näitä lapsia laita mihinkään laivaan tai lentokoneeseen ennen kuin osaavat omaa käytöstään paremmin kontrolloida, ei ole lääkkeet edes niin paljon auttaneet.
Mä en usko että lapset tässä asiassa mitään menettää päin vastoin moni muu ihminen saattaa nauttia omasta lomasta...
Vierailija kirjoitti:
Saako lapset muuten akateemisen kasvatuksen? Käytte taidenäyttelyissä, baletissa ja teatterissa? Silloin tuo ei niin haittaa.
:D
Espanjan rantaloma niin halpa, että halvempaa kuin kotimaanmatkailu.
Vierailija kirjoitti:
Saako lapset muuten akateemisen kasvatuksen? Käytte taidenäyttelyissä, baletissa ja teatterissa? Silloin tuo ei niin haittaa.
Mitä jos ei ole akateeminen perhe? Omassa perheessä akateemisuus tarkoitti vähän muita asioita.
Perheemme suorastaan elää matkustelulle ja myös lapsemme rakastavat sitä. On ihanaa tarjota lapsille elämyksiä eri kulttuureista ympäri maailman. Olemme kokeneet taianomaisia hetkiä Disney Worldissä, tutustuneet pyramideihin ja muinaisiin temppeleihin, viettäneet seesteisiä iltoja Tyynenmeren hiekkarannoilla. Seuraavaksi suuntaamme safarille Kruger Parkiin.
Suorastaa säälin lapsia jotka jäävät vaille mahdollisuutta tutustua maailmaan, sen kulttuureihin ja ihmeisiin.
Berliini on kiva ja kiinnostava matkakohde ja suurkaupungiksi myös yllättävän halpa. Itse maksoin hotellista Berliinissä vähemmän mitä hotellista suomalaisissa kaupungeissa.