Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsiäinen köyhästi - vinkkejä!

Vierailija
26.03.2024 |

Eli olen yllättäen rahapulassa mutta vieraita on tulossa luokseni pääsiäistä viettämään eli siis syömään. Mitä valmistan halvalla? Punaista lihaa en itse syö eli lammas nyt ainakin boikottiin.Mutta jotain vinkkejä? Keitettyjä kananmunia ja perunoita nyt ainakin.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse pizzoja. Suuritöisiä kyllä, mutta jospa vieraatkin tekevät oman osansa ja täyttävät itse pizzansa. Vehnäjauhot ja paseerattu tomaatti ei paljoa maksa. Juustokin on suht edullista vessattuna karitsanpaistiin.

Vierailija
2/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunista ja perunoista saa monenlaista ruokaa esim. Keitetyt perunat ja kananmunakastike. Perunamunakas. Uunimunakas perunoilla. Pyttipannu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttärit. 

Vierailija
4/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kellään muulla ole budjetti pääsiäistä edessä? Useampi pyhäpäivä kuitenkin tiedossa

Vierailija
5/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama. Syö paskaasi. 

Vierailija
6/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mämmiä sillä se on helppo käyttää uudelleen.

T. Petteri ja Riikka

Vierailija
7/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahaa, ei vieraita.

Vierailija
8/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mullakin olemaan köyhä pääsiäinen. Laskuihin pitää säästää rahaa niin en voi ostaa ruokaa. Syön kai noita pääsiäismunia koko pääsiäisen. Ostin niitä edellisestä tilistä.

Vierailija
9/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse pizzoja. Suuritöisiä kyllä, mutta jospa vieraatkin tekevät oman osansa ja täyttävät itse pizzansa. Vehnäjauhot ja paseerattu tomaatti ei paljoa maksa. Juustokin on suht edullista vessattuna karitsanpaistiin.

Eikä ole mitenkään suuritöistä.

Vierailija
10/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut porukkaa syömään jos tarjoa syötävää?

Vierailija
11/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunista ja perunoista saa monenlaista ruokaa esim. Keitetyt perunat ja kananmunakastike. Perunamunakas. Uunimunakas perunoilla. Pyttipannu. 

Ei näitä vieraille voi tarjota!

Vierailija
12/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut porukkaa syömään jos tarjoa syötävää?

"et tarjoa syötävää"

Vierailija
13/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne tai lohikeitto.

Vierailija
14/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureke ja lohkoperunat, salaatti ja keitettyjä munia. Jälkkäriksi rahkaa.

Vierailija
15/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat, jokainen täyttää itse. Jauhelihaa, perunasalaattia, salaattia, munaa, sipulia, juustoa. Kaksi lättyä per naama. Jälkkäriksi mämmiä.

Vierailija
16/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset joutuvat tänäkin vuonna tyytymään muniin ilman suklaata. Onneksi pitävät keitetyistä munista. Keltuaiset syön kyllä itse. 

Vierailija
17/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerma on halpaa, eli kermakakkua. Sitä minä köyhä syön.

Vierailija
18/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi broilerin koipireisiä riisipedillä? Kullekin ruokailijalle yksi koipireisi maksaa n. 1 euron. Riisiä paketti pari euroa.

Perunat siivuiksi ja vuokaan. Pari pakettia papuja, sipulia, valkosipuli, ehkä chiliä, tomaattimurskaa... "texmexvuoka" uuniin. Voi tehdä myös munamaitoon, ei tee niin löysää kastiketta pavuista.

Chilisincarne yleensäkin. Tuollainen papumössö ja riisiä.

Tietty munakastike, ehkä pinaatilla höystettynä, perunaa (muusina tai keitettynä) ja kalaa.. ei niin edullista. Mutta monet kasvispihvit toimii myös. Linsseistä tai kikherneistä tehtynä.

Linssikeittoa.

Itse tekisin kaali-porkkana-sipuli raasteen nyt, että ehtii marinoitumaan miedossa 123 - liemessä. Ei tarvii lillua, sen verran, että raaste olisi kauttaaltaan märkää. Herkkua parin päivän päästä. Ja sopii kaiken kanssa. Nykyään tätä on koko ajan jääkaapissa. Aivan täydellistä esim tortillojen lisätäytteenäkin.

Siinä oli meidän viime viikon ruuat (+vegemakaronilaatikkokin), joissa tosiaan pääsin todella edullisesti. Yhä hämmästelen.

Meillä ei pääsiäisenä kummosemmin noteerata, joten siksi tuo arkisuus. Mutta jos tulee ruokailijoita, niin kyllä aina laitan perusruokaa ja kiittelyitä on tullut. Edullista, helppoa, maukasta ja riittävästi.

Viimeksi tuli tehtyä 2 kilon kaslerista pataa. Ylimääräistä rasvaa pois, pilkotaan kuutioiksi, värit pintaan ja uunipataa, sitten sipuleita, valkosipulia, tuoretta inkivääriä, sesamin siemeniä,  100 g gojuan chilitahnaa (ei ole vahvaa) ja vettä. Pari tuntia uunissa ja tarkista suola. Vastaavan vegen tein soijasuikaleista kattilassa. Lisukkeena keitettyä riisiä, kaalijuttua, kasviskiusaus ja litteitä leipiä. Alkuun oli helppo linssikeitto (linssit, kookoskerma, mausteet). Jälkkärin toi sisko. Tuosta sai apetta 10 henkilöä hyvin.

Vierailija
19/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasii vidun vieraita, tuttavia sulla on, jos änkeevät kylään SYÖMÄÄN kun sulla on rahasta pulaa, viddu minä ainakaan kehtais tulla syömään, korkeintaan veisin oman safkat mukaan, ja jotain sille köyhällekin...

Vierailija
20/64 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vieraille, että nyt on rahasta niin tiukkaa, että et pysty ostamaan ruokia. Ovat tervetullrita ruokakassien tai valmiiden tarjoiltavien kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän