Kuka on vastuussa, jos joukkoliikenteessä istut kysymättä toisen laukun päälle ja siellä onkin jotain terävää, mikä johtaa loukkaantumiseen?
Olettaen että laukun omistaja ei sinua huomannut, etkä pyytänyt siirtämään laukkua. Onko laukun omistaja korvausvelvollinen?
Kommentit (48)
On hienoa, että vammaisia sopeutetaan yhteiskuntaan, mutta kyllä heidän huoltajiensa olisi, aika ajoin, syytä myös varmistaa, että heidän holhokkinsa myös osaisivat ne yhteiskunnan säännöt. Myös nämä pienet bussilla matkustamisen säännöt, muista isommista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei laukku siirry oma-aloitteisesti niin ruttaan veskan alleni isolla perseelläni. Mä en pyydä kertaakaan. Pitää aikuisen tajuta että ruuhkabussissa laukku kulkee sylissä.
Nautippa sitten olostasi sukkapuikko perziissä. Ei hirveästi säälitä.
Minulla se laukku yleensä 'putoaa'.
Joku kerta vielä kajoat väärän miehen laukkuun ja "putoat" itse.
Olen jo kajonnut. Sakkoja sai ja minä kivat shoppailurahat 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei laukku siirry oma-aloitteisesti niin ruttaan veskan alleni isolla perseelläni. Mä en pyydä kertaakaan. Pitää aikuisen tajuta että ruuhkabussissa laukku kulkee sylissä.
Nautippa sitten olostasi sukkapuikko perziissä. Ei hirveästi säälitä.
Asiallinen meininki. Mitä suomalainen vihaa kaikista eniten? Toista suomalaista!
En minä vlhaa toisia suomalaisia. Vatipäisiä tolloja minä halveksin ja sellainen on ainakin ihminen, joka vain istuu päälle. Ei sellainen tarvitse eikä ansaitse yhtään säälinkyyneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta yhdestä kommentista johtuen kysyn, maksatteko te tuplamaksun, kun täytätte viereisen penkin laukulla tai muilla tavaroilla?
Sivusta- miten pitää toimia
Yleensä bussissa on yllin kyllin tyhjiä paikkoja. Miksi pitäisi pitää kassia epämukavasti sylissä, jos muita matkustajia on vain kourallinen? Samalla välttyy myös ihoon kiinni tunkevilta miehiltä (ja nyt en tarkoita niitä asiallisesti bussissa käyttäytyviä miehiä, jotka eivät hinkuta jalkaansa sinun jalkojasi vasten). Lähes tyhjässä bussissa viereeni istunut mies on poikkeuksetta ollut ahdistelija.
Matkustan näköjään erilaisissa busseissa kuin sinä. Niissä täysissä arkipäivän työmatkabusseissa. Ja niissä ei todellakaan ole yllin kyllin paikkoja tyhjinä. Sen sijaan niitä i d i otteja, jotka laittavat kassin penkille on kyllä yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta yhdestä kommentista johtuen kysyn, maksatteko te tuplamaksun, kun täytätte viereisen penkin laukulla tai muilla tavaroilla?
Sivusta- miten pitää toimia
Yleensä bussissa on yllin kyllin tyhjiä paikkoja. Miksi pitäisi pitää kassia epämukavasti sylissä, jos muita matkustajia on vain kourallinen? Samalla välttyy myös ihoon kiinni tunkevilta miehiltä (ja nyt en tarkoita niitä asiallisesti bussissa käyttäytyviä miehiä, jotka eivät hinkuta jalkaansa sinun jalkojasi vasten). Lähes tyhjässä bussissa viereeni istunut mies on poikkeuksetta ollut ahdistelija.
Matkustan näköjään erilaisissa busseissa kuin sinä. Niissä täysissä arkipäivän työmatkabusseissa. Ja niissä ei todellakaan ole yllin kyllin paikkoja tyhjinä. Sen sijaan niitä i d i otteja, jotka laittavat kassin penkille on kyllä yll
Itse teen etätöitä, joten aniharvoin ruuhkabusseissa istun. Sen sijaan hiljaisemmilla vuoroilla (joita enemmistö bussivuoroista on) olen niin monta kertaa tullut ahdistelluksi, että laitan aina käsilaukun viereeni. Täysissä ruuhkabusseissa aniharva uskaltaa ahdistella.
Hyvä idea. Veetuttaa tantat joiden takapuoli ei mahdu yhdelle penkille vaan pitää minua sulloa ikkunaa vasten. Laitan laukkuun sojottamaan hakaneulan niin osaavat pitää väliä tai laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten "kenen vastuu" huutelijoiden takia meillä on sääntösuomi
Ja se johtuu siitä etteivät osaa käytää edes hitusen verran järkeään.
Voidaan luokitella teräaseeksi, sillä miksi sitä pitäisi ympäriinsä kanniskella?