Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vasemmalla, mutta kyllähän siinä on perää, että jotkut ovat valinneet helpon elämän

Vierailija
26.03.2024 |

Elävät käytännössä työmarkkinatuella ja välillä käyvät tienaamassa niin, ettei tuet suuremmin pienene. Somessa kun välillä seurailen näitä, niin elämä tuntuu hyvin leppoisalta. Ja nyt puhun erityisesti yksin asuvista ihmisistä.

Itse teen töitä, opiskelen, haen jatkuvasti parempia töitä ja toki tähän päälle vielä lapsien hoito ja kasvatus. 

Kaikki toki tavallaan, mutta ymmärrän hieman niitä ihmisiä, jotka ovat leppoisaa elämää viettäville kateellisia. Eihän se ole oikein, että toiset raataa ja toiset makoilee.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole oikein, että toiset saavat tehdä töitä ja toiset joutuvat makoilee kotona toimettomina. Eihän se ole oikein, että toiset saavat palkkaa ja toiset joutuvat pärjäämään pienillä tuilla. Ei todella ole oikein.

Antakaa meille töitä!

Vierailija
42/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Kyllä kaikkien pitäisi kantaa kortensa kekoon. 

Tervetulloo sitten kulttuurialalle. Voin kilpailla sun kanssa, niin katsotaan kun alat helisemään.

Kulttuuriala on tarpeellinen, mutta jos siitä ei saa elentoaan, se henkilö on väärällä alalla.

No tuolla logiikalla Suomessa olisi sitten noin 20 kirjailijaa. Siitä yhdestä myydystä kirjasta kun saa käteensä korkeintaan sen pari euroa. Puhumattakaan kirja apeistä, pari penniä. 

Kirjailija onkin työllistäjä, se koko muu kirjan myyntihinta työllistää muita: kustannustoimittajia, kirjakaupan myyjiä tms. Suomessa työllistämistä on tavattu tukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetulloo sitten kulttuurialalle. Voin kilpailla sun kanssa, niin katsotaan kun alat helisemään.

Kulttuuriala on tarpeellinen, mutta jos siitä ei saa elentoaan, se henkilö on väärällä alalla.

Eipä ole asian laita näin.

Se on just noin. Ellei kulttuuri elätä, teet jotakin mikä elättää. Yksinkertaista. Muuten me kaikki voisimme heittäytyä Rembranteiksi tukia vaatimaan.

Vierailija
44/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä pashaa, että väität, että joku on VALINNUT jonkun elämän. Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin elää sitä mikä on sillä hetkellä. Voi haluta vaikka ja mitä, mutta ei välttämättä pysty saavuttamaan. Joku haluaa lasta, eikä saa eli ei voi sanoa, että valitsi lapsettoman elämän. 

Vierailija
45/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kyllä nämä leppoisan elämän kadehtijat eivät itse ala elämään tuilla köyhyysrajalla vaikka se on NIIN leppoisaa.

Vierailija
46/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Et ole vasemmalla, etkä millään tuilla. Teidän suku vihaa eri tavoin eläviä. Plus suojelette tiedettyä namusetää. Lakatkaa valehtelemasta..

Vierailija
47/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut useamman kerran pätkiä työttömänä työpaikan vaihtamisen tai opiskelujen väleissä eikä se mitään herkkua ole ollut. Paljon mielummin tienaan hyvin ja käyn kokopäivätöissä. Työttömyys on helkkarin tylsää.

Vierailija
48/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just noin. Ellei kulttuuri elätä, teet jotakin mikä elättää. Yksinkertaista. Muuten me kaikki voisimme heittäytyä Rembranteiksi tukia vaatimaan.

Heittäydy sitten jos luulet että se on niin mukavaa. Siihen ajaa kyllä useammin pakottava palo tehdä mikä pitää eikä mukavuudenhalu.

Ap:n kuvaama epäsuhta syntyy siitä että kun tarjolla on raskasta työtä pienellä palkalla niin mielummin valitsee sen toisella tapaa ankean elämän.

Vierailija
49/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuunnellu veetuilua laiskasta elämäntyylistäni kun en erikseen ole kokoajan kiillottamassa sädekehääni aiheen suhteen, en mä ehdi jeesustella ja olla olevinani mullon töitä.

Nyt sitten kun ne työt on alkanu kantaa hedelmää niin samat laiskaks haukkujat on kaikki käsi ojossa kun mähän vaan sain tän kaiken enkä ansainnu.

Maailma ois parempi paikka jos te muiden arvostelun kautta elävät osaisitte ite jotain, tai jos vaikka edes ymmärtäisitte offatta ittenne.

Vierailija
50/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle olis ihan ok, että Suomessa ei ole kulttuuria. Ei yhtään oopperaa, ei teatteria, ei tehdä leffoja. Tulisimme tunnetuksi pohjolan urpolandiana. Ja voithan sä oki heittäytyä Rembrandtiksi, mutta jotain näyttöjä tarvitaan ennen kuin saat mitään tukia. 

Vierailija
51/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa persut edes välillä tilastoja.

Vuoden 2024 tammikuussa Suomessa oli työttömiä 231 000 (virhemarginaali 21 000). Tästä tietenkin puuttuu kaikki tempputyöllistetyt yms.

Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin työ- ja elinkeinotoimistoihin sekä kuntakokeiluihin vuoden 2024 helmikuun aikana yhteensä 66 700, mikä on 25 200 vähemmän kuin edellisen vuoden helmikuussa. Kaikkiaan helmikuussa oli avoinna 151 400 työpaikkaa, mikä on 46 900 vähemmän kuin vuosi sitten.

500 työpaikkaa ei pystytty täyttämään.

-Lähde: Työ-ja elnkeinoministeriön työllisyyskatsaus https://temtyollisyyskatsaus.fi/

500 vs 231 000.... Ihanat 0,22%...

Vierailija
52/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas teen mielelläni töitä, että ne, jotka haluavat elää 500€ kuussa, voivat niin tehdä.

EN pidä itsekään työstä, mutta vapaa-aikani, asuntolainani, autoni, matkani vievät niin pitkän pennin että meiluummin käyön töissä.

Onhan se kieltämättä surkeaa, kun ihmisen pitää käyttää elämänsä tekemällä töitä ja sitten kuolla pois. Kun tarkemmin ajattelee, tämä on ihan sairas tapa viettää ainutkertainen elämäsi.

Mutta itse en vapaamatkustajaksi heittäydy, en kyllä kritisoi niitä jotka heittäytyvät. EN tunne yhtäkään. JOkainen tuntemani työtön haluaa töihin.

Vierailija
53/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Rembrandtiksi heittäytyjä, vaikka saisit jotain tukia, tuskin sun tuntipalkkasi silti yltää muiden alojen minimipalkkojen tasolle. Jos tuo on sulle ok, niin go for it. 

Vierailija
54/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaankin kannattanut olla kiusaamatta aikoinaan. nimim. joka päivä turpiin yläkoulussa

Vierailija
55/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuunnellu veetuilua laiskasta elämäntyylistäni kun en erikseen ole kokoajan kiillottamassa sädekehääni aiheen suhteen, en mä ehdi jeesustella ja olla olevinani mullon töitä.

Nyt sitten kun ne työt on alkanu kantaa hedelmää niin samat laiskaks haukkujat on kaikki käsi ojossa kun mähän vaan sain tän kaiken enkä ansainnu.

Maailma ois parempi paikka jos te muiden arvostelun kautta elävät osaisitte ite jotain, tai jos vaikka edes ymmärtäisitte offatta ittenne.

kannattaisiko olla olematta tekemisissä hullujen pummien kanssa tai vaikka offata itsesi jos et pysty?

Vierailija
56/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko sä kateellinen siitä että ne yksin asuvat työttömät, elävät itselleen? Eivät hankkineet lapsia ja aikaa on. Sä näet heidän elämästä vain sen pintapuolen. Mistä tiedät esim mitä hankaluuksia heillä elämässä on?Jos noin ärsyttää toisten elämän "helppous" niin oisit jättänyt lapset tekemättä.

Vierailija
57/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole helppoa elämää. Se on vaikeaa elämää.

Vierailija
58/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo 34 000 työtöntä enemmän helmikuussa kuin vuosi sitten edellisen hallituksen aikaan.

Kovin on nykyinen hallitus vaan lisäämässä tätä määrää, jota sitten tässäkin ketjussa kadehditaan näköjään. Aina vaan useampi valitsee "helpon" elämän.

Vierailija
59/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole leppoista ollut tai ole. Mutta ihmisen terveys vaatii myös lepoaikaa ja hyviä asioita. Osa ihmisistä yrittää käyttäytyä kivasti julkisesti vaikka oikea tilanne olisi pahempi. Ellei sitten mieli ole muualla välillä heillä ettei tiedosta taloustilaa. Muista ei pitäisi tehdä katkeria johtopäätöksiä tai purkaa muihin negaatioita. Itse teit lapsen ÄLÄ SYYTÄ SIITÄ työttömiä, pyydä mummoa avuksi tai sukulaista. Myös äitisi voisi tukea rahallisesti tai joku.

Jos uuvutat itseäsi, ota vähemmän, mikset syytä omaa äänestystä tai päättäjää. On aiheutunut paljon pahaa Suomessa ja maailmalla köyhiä syyllistämällä, osa sairaudet omaavia tai erilailla ajattelevia - eivät halua olla samassa systeemissä. Se on toksista syyttää muita, eikä näe mitä itse tekee. Sanoisit heille jotka tiedät sitten suoraan tai kysy, älä täällä selän takana vatvo asiaa. Sitten menette eri teille jos toinen suuttuu.

Nyt on sekavaa settiä. Ilmeisesti kotona makoilu pehmittää aivot.

Vierailija
60/60 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meistä jokaisen ainutkertainen elämä. Jos toiset haluavat kuluttaa sen työntekoon, maineen ja mammonan kasaamiseen, niin siitä vaan. Ei se ole minulta pois. Mutta kaikki eivät ole samanlaisia oravanpyörässä juoksijoita. Osa meistä jopa oivaltaa, ettei muiden tai yhteisen hyvän tottelemisesta saa lopulta kuin tyhjän ulkokuoren. Elämässä muut asiat ovat niin paljon tärkeämpiä. Kuten olla onnellinen omassa elämässään. Jos en sitä ole työn perässä juosten, kannattaako minun elämäni silloin siihen tuhlata. Eikö olisi sama kuolla pois, jos ei sitä aio elääkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi