Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keittiön työtason tausta. Mitä muita ratkaisuja teillä on kuin laatta tai lasi jonka alla tapetti tms?

Vierailija
26.03.2024 |

Maalattu seinäkin tietysti on joillain. Muita? Itsestä ei tunnu mitkään noista oikein omalta ja kohta pitäisi päätöksiä tuon suhteen tehdä. Olen pyöritellyt mielessä joko maalattua paneelia tai kuparilevyä. Keittiön tyyli on perinnekeittiö joten molemmat sopisi hyvin. Onkohan niitä vaihtoehtoja edes muita kuin mitä tässä on jo mainittu🤔

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suunniteltiin remonttia, olin tykästynyt töissä sellaiseen hopeanväriseen, luulin melkein, että oli metallia, joka tapauksessa vedenkestävää.

Näitä myydään rautakaupoissa, Bauhausissakin.

Onneksi ei laitettu. Töissä oleva alkoi pikkuhiljaa kupruilla alaosasta, vesihanan takaa, johon vettä loiskuu aina, mutta on hankala kuivata kunnolla. Se hieno metallinen pinta oli lopulta jokin tosi ohut tinapaperimainen kerros, jonka kosteus irrottaa.

Silikonit unohtunut.

Silikoni on liikuntasaumaa varten, ei mikään vesieriste.

Sanni16kerava 

Kylppärissäkin käytetään nimenomaan silikonisaumoja. Kuivien tilojen saumauksessa käytetään yleisimmin akryyliä (esim. jalkalistojen yläreunat).

Totta, mutta ei siksi, että se toimisi tai olisi välttämätöntä vesieristeenä.

Kylppärin vesieriste on siellä laattojen alla yhtenäisenä pintana koko kylppärin lattian ja seinien laajuudelta . Ja itse asiassa laatansaumoista menee aina vettä laatan alle, koska saumauslaasti ei ole silikonia eikä vesitiivistä. Vesi ei mene sieltä rakenteeseen, koska siellä on se vesieriste, eikä kosteusvaurioita tule. Vettä ei mahdu sinne paljon, joten se kuivuu sieltä itsekseen, jos ei esim muutamaan päivään kukaan käy suihkussa. Mutta toki se voi alkaa haista pahalta siellä saneerauslastissa laatan alla, ja siksi niitä lattialämmityksiä suositaan.

Vierailija
42/46 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koivuvaneria laitoin, käsittelin sen muutamaan kertaan saunavahalla jotta kestää kosteutta. 

Tuo vasta hankala pyyhittävä onkin? Karhea, rättihän jumittaa siinä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikilevy

Vierailija
44/46 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maalatun seinän päällä lasilevy.  Helppo pitää puhtaana ja mulle on tärkeää, että koskeus ei pääse seinään, koska tasolla aina tulee roiskeita.

Vierailija
45/46 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kiveä kuin pöytätasot.

Aivan. Minulla on juuri näin ja perinteinen iso keittiö. Helppo pyyhkiä eikä muutu miksikään vuosienkaan kuluessa. 

Vierailija
46/46 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuparin värinen välitilalevy. Helppo pitää puhtaana ja kaunis.