Keittiön työtason tausta. Mitä muita ratkaisuja teillä on kuin laatta tai lasi jonka alla tapetti tms?
Maalattu seinäkin tietysti on joillain. Muita? Itsestä ei tunnu mitkään noista oikein omalta ja kohta pitäisi päätöksiä tuon suhteen tehdä. Olen pyöritellyt mielessä joko maalattua paneelia tai kuparilevyä. Keittiön tyyli on perinnekeittiö joten molemmat sopisi hyvin. Onkohan niitä vaihtoehtoja edes muita kuin mitä tässä on jo mainittu🤔
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Koivuvaneria laitoin, käsittelin sen muutamaan kertaan saunavahalla jotta kestää kosteutta.
Tuo vasta hankala pyyhittävä onkin? Karhea, rättihän jumittaa siinä? Ap
Meillä on maalatun seinän päällä lasilevy. Helppo pitää puhtaana ja mulle on tärkeää, että koskeus ei pääse seinään, koska tasolla aina tulee roiskeita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kiveä kuin pöytätasot.
Aivan. Minulla on juuri näin ja perinteinen iso keittiö. Helppo pyyhkiä eikä muutu miksikään vuosienkaan kuluessa.
Meillä on kuparin värinen välitilalevy. Helppo pitää puhtaana ja kaunis.
Totta, mutta ei siksi, että se toimisi tai olisi välttämätöntä vesieristeenä.
Kylppärin vesieriste on siellä laattojen alla yhtenäisenä pintana koko kylppärin lattian ja seinien laajuudelta . Ja itse asiassa laatansaumoista menee aina vettä laatan alle, koska saumauslaasti ei ole silikonia eikä vesitiivistä. Vesi ei mene sieltä rakenteeseen, koska siellä on se vesieriste, eikä kosteusvaurioita tule. Vettä ei mahdu sinne paljon, joten se kuivuu sieltä itsekseen, jos ei esim muutamaan päivään kukaan käy suihkussa. Mutta toki se voi alkaa haista pahalta siellä saneerauslastissa laatan alla, ja siksi niitä lattialämmityksiä suositaan.