Keittiön työtason tausta. Mitä muita ratkaisuja teillä on kuin laatta tai lasi jonka alla tapetti tms?
Maalattu seinäkin tietysti on joillain. Muita? Itsestä ei tunnu mitkään noista oikein omalta ja kohta pitäisi päätöksiä tuon suhteen tehdä. Olen pyöritellyt mielessä joko maalattua paneelia tai kuparilevyä. Keittiön tyyli on perinnekeittiö joten molemmat sopisi hyvin. Onkohan niitä vaihtoehtoja edes muita kuin mitä tässä on jo mainittu🤔
Kommentit (46)
Mulla on mosaiikkilaatta, josta tykkään tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kun suunniteltiin remonttia, olin tykästynyt töissä sellaiseen hopeanväriseen, luulin melkein, että oli metallia, joka tapauksessa vedenkestävää.
Näitä myydään rautakaupoissa, Bauhausissakin.
Onneksi ei laitettu. Töissä oleva alkoi pikkuhiljaa kupruilla alaosasta, vesihanan takaa, johon vettä loiskuu aina, mutta on hankala kuivata kunnolla. Se hieno metallinen pinta oli lopulta jokin tosi ohut tinapaperimainen kerros, jonka kosteus irrottaa.
Silikonit unohtunut.
Meillä välitilassa kirkkaan punainen lasi. Tuo väriä keittiöön ja on helppo pyyhkiä puhtaaksi. Värivaihtoehtoja on toki paljon muitakin, jos neutraalimpi on enemmän omaan makuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä välitilassa kirkkaan punainen lasi. Tuo väriä keittiöön ja on helppo pyyhkiä puhtaaksi. Värivaihtoehtoja on toki paljon muitakin, jos neutraalimpi on enemmän omaan makuun.
Meillä tulee kyllä väriä värikkään perinnetapetin muodossa. Ap
Meillä testailtiin monia ja monen firman välitilalevyjä ja laattoja, mutta ei löytynyt mieleistä. Sitten mies keksi laittaa välitilaan laminaattia (lankun näköistä, meillä vaaleaa). Sopii väriltään erittäin hyvin kaapistoihin ja mikä parasta, todella helppo pitää puhtaana. Tilan kokokin on niin maltillinen, että hintaa ei tule hirveästi, vaikka ottaisi kalliimpaa.
Eipä tullut itselle mieleen näin out of box-ajattelu, siis vinkkinä tämä muillekin. Laajentaa valinnanvaraa selkeästi, varmaan toimisi myös vinyylilankku samaan tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Lasipinnoissa yleensä näkyy jokainen vesitippa ja sormenjälki. Se pitää ahkeraan pyyhkiä puhtaaksi ja kuivata. Etenkin altaan kohdalla vesi aina räiskyy ja jättää jälkensä. Toki on lasissa hyvätkin puolensa. Ihan tyylikäs vaihtoehto. Parempi kuin joku muovilevy.
Vierailija kirjoitti: Meillä testailtiin monia ja monen firman välitilalevyjä ja laattoja, mutta ei löytynyt mieleistä. Sitten mies keksi laittaa välitilaan laminaattia (lankun näköistä, meillä vaaleaa). Sopii väriltään erittäin hyvin kaapistoihin ja mikä parasta, todella helppo pitää puhtaana. Tilan kokokin on niin maltillinen, että hintaa ei tule hirveästi, vaikka ottaisi kalliimpaa. Eipä tullut itselle mieleen näin out of box-ajattelu, siis vinkkinä tämä muillekin. Laajentaa valinnanvaraa selkeästi, varmaan toimisi myös vinyylilankku samaan tarkoitukseen.
Minua epäilyttäisi miten laminaatti kestää kosteutta. Sehän on pohjimmiltaan pahvia. Imee vettä sisäänsä, kipristelee ja pullistelee.
Laminaatti, samaa kuin tasokin.
Panelointi on kivan näköinen. Huolellinen maalaus sinne päätyihin ettei ala heti muhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suunniteltiin remonttia, olin tykästynyt töissä sellaiseen hopeanväriseen, luulin melkein, että oli metallia, joka tapauksessa vedenkestävää.
Onneksi ei laitettu. Töissä oleva alkoi pikkuhiljaa kupruilla alaosasta, vesihanan takaa, johon vettä loiskuu aina, mutta on hankala kuivata kunnolla. Se hieno metallinen pinta oli lopulta jokin tosi ohut tinapaperimainen kerros, jonka kosteus irrottaa.
Silikonit unohtunut.
Ei unohtunut, mutta seinän ja tiskipöydän välinen sauma pitäisi "silikonittaa" uudelleen kyllin usein. Tätä ei ollut huollettu, joten uusiksi meni. Keraaminen olisi ikuinen, kunnes kyllästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Meillä testailtiin monia ja monen firman välitilalevyjä ja laattoja, mutta ei löytynyt mieleistä. Sitten mies keksi laittaa välitilaan laminaattia (lankun näköistä, meillä vaaleaa). Sopii väriltään erittäin hyvin kaapistoihin ja mikä parasta, todella helppo pitää puhtaana. Tilan kokokin on niin maltillinen, että hintaa ei tule hirveästi, vaikka ottaisi kalliimpaa. Eipä tullut itselle mieleen näin out of box-ajattelu, siis vinkkinä tämä muillekin. Laajentaa valinnanvaraa selkeästi, varmaan toimisi myös vinyylilankku samaan tarkoitukseen.
Minua epäilyttäisi miten laminaatti kestää kosteutta. Sehän on pohjimmiltaan pahvia. Imee vettä sisäänsä, kipristelee ja pullistelee.
Meillä ollut vuodesta 2007, ei ole miksikään mennyt. Huolellinen silikonisaumaus tason ja seinän välissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mikään ei voita kaunista laatoitusta. Klassinen ja tyylikäs. Eikä tietenkään laiteta niitä halvimpia mahdollisia valkoisia 10 cm kanttiinsa olevia laattoja! Eikä mitään kasarihenkisiä kammotuksia mihin on jotain hedelmien ja sipuleiden kuvia maalattu päälle.
Laatta vois olla hyvä ratkaisu. Rustiikkinen, tumma, kiveä muistuttava, sävyjä huuvasta ja puutasoista. Jos saumaus on tumma ei puhtaana pitokaan ole hankalaa.
Viimeisimmän keittiöremppani yhteydessä yritin etsiä jotakin erilaista. Kyselin lasiseiniä, valokuvasuurennuksia lasiseinän alle (halusin avaruudesta kuvan) ja teetätin koepaloja yms.Lopulta päädyin niin yksinkertaiseen ratkaisuun kuin kovalevyyn. Sitä voin maalata vaikka kerran kuukaudessa mielialojen mukaisesti ja ketään apuun pyytämättä.
Koivuvaneria laitoin, käsittelin sen muutamaan kertaan saunavahalla jotta kestää kosteutta.
Laattoja on eri kokoisia. Valkoinen 10 x 10 on tylsä, mutta välitilan korkuinen ja muutama vierekkäin voisi toimia. Siihen voi liimata kausiaiheisia tarroja, kuvia . Värisävy tapetista tai muuten värimaailmaan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silikonit unohtunut.
Silikoni on liikuntasaumaa varten, ei mikään vesieriste.
Sanni16kerava
Laatoitus on klassisen kaunis. Varsinkin, jos taso tulee massiivipuusta, niin laatta sopii siihen parhaiten. Ei mikään levy. Minusta ne levyt on kammottavia ja epäaitoja. Nykyään on saatavilla niin valtavasti erilaisia laattoja ja ladontatyylilläkin saa vaikka millaista aikaan. Oon laatan kannalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silikonit unohtunut.
Sanni16kerava
Kyllä mun akvaariossa se toimii vesieristeenä. Erinomaisesti pysyy lasit vesitiiviinä reunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silikonit unohtunut.
Sanni16kerava
Kylppärissäkin käytetään nimenomaan silikonisaumoja. Kuivien tilojen saumauksessa käytetään yleisimmin akryyliä (esim. jalkalistojen yläreunat).
Vierailija kirjoitti:
Tuommoinen laminaatti on kyllä aika helppo vaihtaa vaikka parin vuoden välein, jos se alkaa kipristellä. Että sinänsä ei haittaa.
Valkoinen levy joka kestää kosteutta meillä. Tylsä, mutta käytännöllinen.