Yle: Muuttoliike Helsingissä ja pois Helsingistä on alkanut
https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-muuttoliike-helsingissa-ja-pois-hels…
Noni, johan alkoi tulla vauhtia töppösiin.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Hesasta Itä-Suomeen palkanlaskijaksi 6 vuotta sitten. Nyt on varaa matkustella vuosittain kerran tai pari ja täällä ei ole muslimeita tai mustia. M25
Siellä on vaan ra-sis-teja. Ihanaa.
Eli ainoa sallittu vaihtoehto on haluta lisää muslimeita Suomeen. Ihanaa.
Ei. En minäkään halua tästä mitään musuvaltiota. Mutta en myöskään ole niin umpirasse että pitää tehdä päätös asumispaikasta vain sen perusteella, onko siellä jonkun värisiä ihmisiä.
Onkohan se väri se ongelma, ei. Vaan kaikki se muu mitä värin mukana siirtyy. Miten rautalangasta tätä täytyy vääntää. Suomalaisuuden tilalle tulee jotakin ihan muuta mitä ei alkuperäinen kulttuuri kiinnosta pätkääkään. Tämä on myös täysin mahdollistettu.
Paljon niitä jotka sopeutuvat, ovat fiksuja, viitseliäitä ja tolkkuja. Mutta sitten on myös melua, velttoutta ja levottomuutta joka sulkee muut ulos. Jos meillä on tätä jo omasta takaa niin täytyykö sitä vielä ulkomailta tuoda lisää? Mielestäni tuo ongelma ei ole ihan pieni nykyään eikä se varsinkaan vähene ellei sen haluta vähenevän.
ulkomaalaistaustaisten osuus Ruotsin väestöstä oli vuoden 2002 lopussa 15,2 prosenttia ja vuoden 2022 lopussa 26,9 prosenttia.
Ruotsin asukkaista siis useampi kuin joka neljäs on jo nykyisin ulkomaalaistaustainen.
hyi helvetti
Tytär ja vävy opiskelivat vielä muutama vuosi sitten Helsingin yliopistossa ja tekivät opintojen ohella samalla töitä. Kun molemmat valmistuivat, he olisivat voineet jatkaa edelleen samoissa hyvissä työpaikoissa. He pakkasivat kuitenkin tavaransa ja muuttivat samantien pois Helsingistä ja sen nykyisestä rikkaasta kulttuuritarjonnasta. Nuoret ostivat talon, perustivat perheen ja elävät kaikin puolin hyvää elämää. Helsingissä he eivät ole muuttonsa jälkeen tainneet käydä kuin muutaman kerran kavereiden synttäreillä. En yhtään ihmettele heidän valintaansa.
ei ihme jos syntyvyys laskussa kun valkoihoiset suomalaisnaiset vaan keikistelee somessa ja onlyfanissa, sitten 35v havahdutaan lapsettomuuteen ja siitä syytetään miehiä
Vierailija kirjoitti:
ulkomaalaistaustaisten osuus Ruotsin väestöstä oli vuoden 2002 lopussa 15,2 prosenttia ja vuoden 2022 lopussa 26,9 prosenttia.
Ruotsin asukkaista siis useampi kuin joka neljäs on jo nykyisin ulkomaalaistaustainen.
hyi helvetti
Me tullaan vähän jäljessä, noin 10v päästä helsingissä samat luvut ja 30v päästä yli puolet koko Suomessa. Onnea Suomi! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Hesasta Itä-Suomeen palkanlaskijaksi 6 vuotta sitten. Nyt on varaa matkustella vuosittain kerran tai pari ja täällä ei ole muslimeita tai mustia. M25
Ei. En minäkään halua tästä mitään musuvaltiota. Mutta en myöskään ole niin umpirasse että pitää tehdä päätös asumispaikasta vain sen perusteella, onko siellä jonkun värisiä ihmisiä.
Voin sanoa, näin ei-racistina, että itse 40v elämäni aikana, kaikkein likaisimmat, turvattomimmat ja meluisimmat paikat jossa olen asunut on nimenomaa
Realismi ei ole rasismia🤣
Sä asut jossain takajokelassa ja sieltä neuvot ja huutelet typeriä kommenttejasi vaikka asuinalueellasi ei ole yhtäkään mmuuuttajaa mutta sinä kuitenkin esiinnyt asiantuntijana. Olet ainoastaan idioootti ja ystävällisesti kerron nyt että ole hiljaa, sinulla ei vaan yksinkertaisesti ole kokemusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyi helvetti
Me tullaan vähän jäljessä, noin 10v päästä helsingissä samat luvut ja 30v päästä yli puolet koko Suomessa. Onnea Suomi! :D
HUUTAVA HALPATYÖVOIMAPULA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, näin ei-racistina, että itse 40v elämäni aikana, kaikkein likaisimmat, turvattomimmat ja meluisimmat paikat jossa olen asunut on nimenomaa
No onhan Suomalainen kulttuuri ns. hiljainen kulttuuri. Meistä lähes kaikki muut kulttuurit ovat meluisia. Toisaalta monet taas kokee suomalaiset suorastaan umpimielisiksi.
Mitä kaupunkiasumisen tulee niin kyse ei ole kansallisuudesta vaan rahasta. Jos asut vuorakasarmissa niin naapurusto on muutenkin monimuotoista - myös suomalaisista lähtee ääntä kun kelarahat tulee tilille ja juodaan kurkusta alas. Ja se umpimielisiksin peräkamarinpoika luukuttaa heviä.
Täällä paremmalla alueella on sitten vähän rauhallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, näin ei-racistina, että itse 40v elämäni aikana, kaikkein likaisimmat, turvattomimmat
paskan tunnistaminen ei edellytä sen seassa oloa
Oikotiellä Helsingin keskustassa satoja ellei tuhansia asuntoja vuokrattavana, onko huijausta vai ihan rehellistä meininkiä?
Eikös se ole haluttu suuntaus? Mikäli tarkoitus on pitää koko maa asuttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, näin ei-racistina, että itse 40v elämäni aikana, kaikkein likaisimmat, turvattomimmat
Täällä paremmalla alueella on sitten vähän rauhallisempaa.
Varmasti, kaikilla vaan ei ole varaa asua paremmilla alueilla. Silti olen asunut niin paremmilla kuin huonommillakin ja sama näky joka paikassa ja nimenomaan että suomalaiset ovat siistejä ja hiljaisia ja turvallisia ja muut jotain aivan muuta, ihan sama kuinka paljon rahaa, ei se kulttuurieroihin vaikuta. Kaikkein rikkaimmat mustat on Briteissä ja USA:ssa ja silti aiheuttavat suurimman osan ongelmista ja ghettoutuvat niissäkin maissa missä mahdollisuudet olisivat muuhunkin. Kun ei vaan nappaa niin ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uudehkoja vuokrakaksioita Vantaalla ja nyt on ihan kohtalaisilla tuloilla eläviä nuoria aikuisia hakijoina. Luulenpa, että halutaan säästää asumismenoista puskuria, mutta asunnon tasosta tinkimättä. Olen jo nostanut n. 100 eurolla vuokria.
Millä tavalla se auttaa niitä säästämään, että sä nostat vuokria?
Vaikka ero kantakaupungin vuokriin on nyt kaventunut, saa vuokrasta ehkä satasen vuokralainen säästöön. Pystyn tarjoamaan erillisestä maksusta vielä sähköautolle hallipaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, näin ei-racistina, että itse 40v elämäni aikana, kaikkein likaisimmat, turvattomimmat ja meluisimmat paikat jossa olen asunut on nimenomaan ne paikat joissa on paljon etenkin lähi-idästä
Kyllä sanomasi on räsismiä nykyään. Se on vihafakta ja sinä olet pahimmanlaatuinen rässisti joka ei edes tiedosta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole haluttu suuntaus? Mikäli tarkoitus on pitää koko maa asuttuna.
Mutta onko sekään hyvä, että maamme pääkaupunki muuttuu niin monikulttikseksi, että pian täällä suomenkieli on vähemmistöasemassa? Ei pitäisi olla näin paljon eriytymistä, että suomalaiset karkaavat asumaan johonkin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä tartte asua jos ei ole varaa asumistaan maksaa
Tavan suomalaiset joutuu lähtemään eräiden tieltä, prkl. Ja ne eräät ei itse asumisiaan maksele.
Vierailija kirjoitti:
hyi helvetti
Suomi tulee perässä. "Kantasuomalaiset" ei enää tee lapsia, muut tekee. Kannattaa jokaisen miettiä omaa tulevaisuuttaan, kun ollaan vähemmistö täällä niin ei meillä enää ole mitään demokratiaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä näy ainakaan meidän talossa. Vaikka vuokrat nousi vuoden alussa helvetisti. Eipä talossa kovin paljon asu edes suomalaisia.
Meidän talossa jokaisen poismuuttaneen tilalle on muuttanut ulkomaalaisia... Näin ne alueet muuttuvat.
Sama juttu. Hekan talo kyseessä. Seuraavaksi muutetaan mekin pois. Näin ne alueet eriytyy...
Tämän huomaa myös Helsingin kaupungin asuntojen vaihtoryhmässä. Ihmiset yrittävät epätoivoisesti löytää halvempaa, mutta kukaan ei halua niihin vaihtaa. Mitä järkeä kaupungin rakentaa kalliille alueelle vaikka Kalasatamaan, vaikka vuokrataso olisi aluetta halvempi, harvalla silti on varaa maksaa niitä vuokria...