Oikeistohallituksen uusin töräys: vanginvartijan koulutus ollaan lopettamassa, tilalle lähihoitajia
"Nyt vanginvartijakoulutus halutaan lakkauttaa.
Ylen haltuun saama, salassa valmisteltu esitys, on tehty vankiloiden toimintaa johtavassa Rikosseuraamuslaitoksessa.
Esitys Rikosseuraamusalan koulutusjärjestelmän uudistamisen valmisteluksi on allekirjoitettu 28. helmikuuta. Siinä esitetään rikosseuraamusalan ammatillisen tutkinnon lakkauttamista.
Esityksen mukaan vanginvartijan työhön voisivat tulevaisuudessa hakea henkilöt, jotka ovat suorittaneet soveltuvan korkeakoulututkinnon, turvallisuusalan perustutkinnon tai lähihoitajan opinnot."
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei voi mennä läpi. Ei vaan voi.
Kyllä, kyllä se voi.
nainen risen johtaja niin ei voi mitään hyvää odottaa
Lähihoitajien rakastava kosketus, mikä vikana? Käsi kädessä yhdessä kuljemme näin.
Venkulat ryhtyy enenevästi suhteisiin lähäreiden kanssa ja saavat niiltä apua pakosuunnitelmiin 😂.
Luulin jo nähneeni kaiken, erehdyin. Vain taivas rajana hallituksen typeryydelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muuta siellä salassa valmistellaan?
Ei uskalla ees ajatella 😳
Eikö tuo ala olla ihan sama lopettaa koko rangaistusjärjestelmä kun tuntuu olevan niin vaikeaa. Säästöä tulisi jos rikollisia ei tuomittaisi linnaan. Ei tarvitsisi maksaa henkilökunnalle palkkoja eikä menisi rahaa kiinteistöihin.
Vierailija kirjoitti:
No toki että moraalittoman oikeistolaisen olisi helpompi karata vankilasta...
Tai veropetoksen tehnyt yritysjohtaja
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä haukutaan vain persuja. On kai siellä oikeistohallituksessa muitakin puolueita.
En ole persu fani, mutta kunhan vain ihmettelen.
Tämä uudistus on ihan typerä, vaikka itse näköjään sh:n pääsisin ja alakin itse asiassa kiinnostaisi. En minä kyllä tällä koulutuksella menisi. Ja poistuisiko myös kuntotestit? Se nyt vasta hölmöä olisikin.
Siksi että tällä hallituksella ei olisi mitään edellytyksiä saada enemmistöä ilman persuja, jotka pettivät vaalipuheensa hillotolpan perässä. Ei taas päätä eikä häntää kuinka vähentämällä ammattitaitoa, voisi homma onnistua paremmin, kun ei tässä nyt ole kyse mistään kalliista koulutuksesta jolla saataisiin säästöjä. Ei niitä vanginvartijoita varmaan kauheasti ole koko maassa, mutta tulevaisuudessa nekin vähemmän päteviä.
Kuulemma vankiloiden katoille rakennetaan helikoptereista laskeutumiskenttä (yritysjohtajille ohituskaista)
Lähihoitajahan oli vain yksi esimerkki. Muut olivat vartija ja käytännössä poliisi. Aivan kaikkeen Ei nykyään tarvita erikseen erikoistunutta henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä haukutaan vain persuja. On kai siellä oikeistohallituksessa muitakin puolueita.
En ole persu fani, mutta kunhan vain ihmettelen.
Tämä uudistus on ihan typerä, vaikka itse näköjään sh:n pääsisin ja alakin itse asiassa kiinnostaisi. En minä kyllä tällä koulutuksella menisi. Ja poistuisiko myös kuntotestit? Se nyt vasta hölmöä olisikin.
Onko kukaan ikinä nähnyt rehellistä persua jolla ei olisi jokin rikostuomio? Ne haluaa muuttaa Suomen venäjäksi.
Luulen että vanhusten kotihoito ajetaan alas. Ainoastaan haetaan ruumiit pois.
Eikö ois parempi laittaa vanginvartijoiksi kuntouttavassa työtoiminnassa olevia 9 euroa päivässä palkkauksella?
Tämän täytyy olla Rantasen aivopieru, kuten Kela-etsivätkin.
Tämä on kokoomuksen ja persujen äänestäjien idea.
Vasta maanantai ja näin kahjo esitys paljastuu. Mitäköhän muuta luvassa tälle viikolle. Nyt oli kyllä pitkästä aikaa tyhmin ehdotus.
Täällä jengi vauhkoo, että ihan älytöntä.
Kertoisitteko perustelut, miksi älytöntä? Ei täss ketään lissu lähihoitajaa olla vartijksimtekemäss, vaan monipuolistamassa vartijan työtä ja uudelleen työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ois parempi laittaa vanginvartijoiksi kuntouttavassa työtoiminnassa olevia 9 euroa päivässä palkkauksella?
Joo. Tämä on varmaan järkevämpi askel.
Ja niille jotka sanovat, ettei erikoistumista tarvita ja tämä on hyvä asia, niin kommentoistteko oikeasti myös tuohon kuntotestin poistoon. Ennen vanginvartijalta on vaadittu kuntotestit, mutta nyt ihan kaikki "veltto virtaset" sopii alalle. Oikeasti?
Mutta sentään rikosrekisteri!