Mitä markettimyyjän työhaastattelusa pitäisi sanoa kun mitään tehtävän kannalta oleellisia vahvuuksia ei ole.
Koulutus on ihan muulta alalta ja mitään kaupan alan kokemusta ei ole. Hain työhön tasan siksi kun jostain sitä rahaa on revittävä ja työmatka olis lyhyt. Tämähän kuitenkaan tunnetusti ei ole se mitä haastattelussa kannattaa sanoa. Jos sieltä tulee se vakio kysymyspatteri vahvuuksista ja motiiveista niin mitä hittoa näihin nyt sitten valehtelee?
Kommentit (31)
Korostat moneen kertaan että sinulla on oikeus palkkatukeen ja olet erittäin halukas työskentelemään jouluaaton ja juhannusaaton iltavuorossa ja työskentely myös äitienpäivänä/vappuna/uutena vuotena ja kaikkina muina pyhinä on juuri sitä mitä haluat tehdä.
Jos sinulla ei ole oikeutta palkkatukeen, sinua ei valita vaikka sanoisit mitä.
- Mulle käy kaikki. Siis ihan kaikki.
*katse suoraan silmiin*
- Mitä mun tarvii tehdä, että saan tän työpaikan?
Anna rahaa niin teen kaikkee paskaa.
Sano esim.
- olen luotettava ja täsmällinen (esimiehelle todella tärkeää, ettet tee ohareita, myöhästele tai saikuta)
- olen tarkka (ei virheitä kassassa)
- olen ammatillinen ja kohtelias (hyvää mainetta kaupalle)
- osaan toimia päättäväisesti ja itsenäisesti enkä säiky hankalia asiakkaita (et romahda heti ekasta räyhääjästä tai myymälävarkaasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalla työskentelyyn tarvitset tylsyyden ja monotonisuuden sietämistä. Siinäpä ne vaatimukset sitten ovatkin.
No lähinnä ilahtuisin jos se olisi alusta lähtien vain tylsää ja monotonista, koska pelkään että ilman mitään kokemusta se on jonkin aikaa lähinnä hiton stressaavaa. Ap
Mikä tahansä työ, josta ei nauti on stressaavaa, koska joutuu pakottamaan itsensä olemaan kiinnostunut ja motivoitunut. Työt joista nauttii motivoivat jo itsessään eikä tarvitse tsempata jatkuvasti itseään täysin milenkiinnottomien työtehtävien suhteen.
Työ voi olla esimerkiksi pitkästyttävää olematta silti stressaavaa.
Aikoinaan duunasin toimistoapulaisena ja lähinnä näpyttelin lukuja päivät pitkät. Pitkästyttävää se oli, mutta ei siitä mitään stressiä tarvinnut ottaa. Ei tarvinnut pakottautua olemaan kiinnostunut ja motivoitunut. Riitti että hoiti homman. Työnantajakaan ei olettanut, että olisin sen enempää innosta hehkunut.
Sanot että loistava paineensietokyky löytyy! (Tälläisen taidon olen kehittänyt suurperheen äitinä)
Ja sen mitä et vielä osaa, opit! :)
Kerro, että olet ripeä, oma-aloitteinen ja saavut luotettavasti ja täsmällisesti työpaikalle silloin kun sovittu.
Olet avulias ja aina valmis auttamaan
Hyvä rehellinen myyjä.
Hyvä edustaja firmallle, koska kokemusta .... kerro opiskelut.
Kielitaittoinen jos tarvii puhua englantia.
Hyvä työkaveri -sympaattinen ja auttava .
Lojaali firmalle
Hyvä pitämään työajoista kiinni.
Haluat mielellään oppia uusia asioita jos firma haluaa satsata vaikka trukkikoulutukseen. ......
Ihan sama mitä sanot kun samat tusinasössötykset sössöttää vähintään 13/tusinassa muutakin tusinarivipyrkyriä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä sanot kun samat tusinasössötykset sössöttää vähintään 13/tusinassa muutakin tusinarivipyrkyriä.
Joku on syönyt mököpiparin.
Olet kiinnostunut alasta ja haluat kehittyä siinä aina vain paremmaksi. Pidät ihmisten kanssa työskentelystä, olet joustava ja nopea oppimaan.