Minulla ei ole stressinsietokykyä ollenkaan.
Yritän pitää arjen mahdollisimman samanlaisena kokoajan. Pää hajoaa jos yhtään tulee mitään ylimääräistä häslinkiä. Kestän sen kyllä, mutta itkettää, en pysty nukkumaan kunnolla ja olen todella vihainen, jos tulee mitään ylimääräisiä asioita hoidettavaksi. Eikä sen tarvitse olla edes mikään vaikea asia. Ja ainahan niitä tulee. Auttaako tähän mikään?
Kommentit (28)
Mistä johtuu nämä ongelmasi? Onko elämässäsi jotakin pielessä tai onko sinulla itselläsi ongelmia tai haasteita?
Itsellä paha muutosvastaisuus, haluaisin että kaikki asiat menisivät niin kuin itse olen suunnitellut ja ihmiset käyttäytyisivät järkevästi niin kuin haluaisin heidän käyttäytyvän.
En ole keksinyt mikä siihen auttaisi.
Silloin kun asioita tapahtuu paljon niin jotkut niistä muuttuvat helpommaksi, kun taas mitä vähemmän yllättäviä asioita on niin sitä vaikeampi niihin on suhtautua. Eli jos arki on liian tasaista niin pienikin asia voi tuntua sietämättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paha muutosvastaisuus, haluaisin että kaikki asiat menisivät niin kuin itse olen suunnitellut ja ihmiset käyttäytyisivät järkevästi niin kuin haluaisin heidän käyttäytyvän.
En ole keksinyt mikä siihen auttaisi.
Silloin kun asioita tapahtuu paljon niin jotkut niistä muuttuvat helpommaksi, kun taas mitä vähemmän yllättäviä asioita on niin sitä vaikeampi niihin on suhtautua. Eli jos arki on liian tasaista niin pienikin asia voi tuntua sietämättömältä.
Kerroit jo itse että et halua muuttua, siinä syy. Kiitos sinullekin rehellisyydestäsi.
Tuntuu, että koko nuoriväki kuuluu samaan porukkaan. Mitään ei kestetä, pää hajoaa, ja saikkua kiitos.
Onko omia vastuualueita hoitamatta tai työllistytätkö muita? Osaatko arvostaa muita ihmisiä tai asioita, elämää yms.?
Lievä burnout oli pari vuotta sitten. Nyt takaisin työelämässä. Arki kuormittavaa vammaisen lapsen kanssa ja taloushuolia. Olen tavallaan kroonisessa stressitilassa, jota yritän kompensoida pitämällä arjen mahdollisimman yksikertaisena. Ap
Laskelmoitko asioita ja yrität kontrolloida kovin paljon? Salailetko asioita?
Vierailija kirjoitti:
Lievä burnout oli pari vuotta sitten. Nyt takaisin työelämässä. Arki kuormittavaa vammaisen lapsen kanssa ja taloushuolia. Olen tavallaan kroonisessa stressitilassa, jota yritän kompensoida pitämällä arjen mahdollisimman yksikertaisena. Ap
Mikä on sinun ongelmasi siis? Sinä tiedät sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa autismilta.
Enemmänkin siltä että burn out on aiheuttanut pysyvästi heikentyneen vasteen stressi hormonien nousulle.
Etkö sinä tykkää arjestasi tai työstäsi kenties vai onko surua elämästä tai jotakin sellaista? Sinun pitää olla vain itsellesi nyt rehellinen. Onko jotakin sellaista johon pitäisi saada muutoksia että stressi sekä oma vointisi kohenisi? Joskus on myös sisäistä kipuilua ja ahdistustakin, ne menevät ohitse. Ystävällekin voi puhua jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa autismilta.
Enemmänkin siltä että burn out on aiheuttanut pysyvästi heikentyneen vasteen stressi hormonien nousulle.
Sitten se syy on yleensä sisäiset tunnetason haasteet, jos ei itse pysty tekemään mitään asialle niin sitten on vain selviydyttävä.
Ei sen tarvitse jatkua iän kaiken, huolehdi vain itsestäsi sekä arkesi sujuvuudesta. Hyvää vointia teille jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa autismilta.
Sitten se syy on yleensä sisäiset tunnetason haasteet, jos ei itse pysty tekemään mitään asialle niin sitten on vain selviydyttävä.
Aika harva pystyy ja toi on aika yleistä nykyään. Kun ihmiset suorittaa elämää.
Pyöräytä pari mykylää niin ei ole arki enää entisellään.
Paljon on ollut elämässä surua, menetyksiä ja traumoja. En ole kuitenkaan jäänyt näihin vellomaan. Arki on kuitenkin itsessään jo niin kuormittavaa, etten kestä mitään mikä poikkeaa tavallisesta päivärytmistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa autismilta.
Aika harva pystyy ja toi on aika yleistä nykyään. Kun ihmiset suorittaa elämää.
No hän taisi tuossa kertoa että on tehnyt arjestansa mahdollisimman yksinkertaista. Kehon reagoidessa voimakkaasti tunnetiloilla sekä fyysisellä jännitykselläkin on vain selviydyttävä. Ymmärrystä erilaisia tilanteita kohtaan.
Oletko kokenut burnoutin vai tottunut liian tasaiseen elämään? Kummastakin menee stressinsietokyky.