Voi helkkari! Tein muuttoilmoitksen tyhmyyttäni jo nyt. Lääkäriaika nyt "vanhalle kunnalle", täytyykö se perua? Tärkeä!
Tuli vasta mieleen, että muuttoilmoitus olisi kannattanut tehdä vasta toukokuulle.
Muutan huhtikuussa ja minulla on huhtikuulle tälle vanhalle kunnalle lääkäriaika. Se on todella tärkeä aika!
Soitin uudelle terveysasemalle miten menettelen. Sinne olisi saanut ajan vasta toukokuulle eli minun täytyy mennä tuonne jo varatulle terveysasemalle mutta en tiedä voivatko perua ajan jos huomaavat, etten edes enää asu kyseisellä tk-n palvelupiirissä.
Mitä teen? Yksityiselle ei ole varaa. Aika on siis erittäin tärkeä ja jatkoa sairauteen jota on hoidettu samaisella terveysasemalla vuosia.
Onneksi sentään ovat saman maakunnan palvelupiirissä. Saattaa mennä sillä selityksillä tällä kertaa.
Kommentit (4)
Voit tosiaan valita vanhan hoitopaikkasi, valinta on voimassa ainakin vuoden. Muussa tapauksessa et periaatteessa voi vo:lle enää mennä. Tosin jos menet, ei muuttoasi välttämättä huomata. Ainakaan heti.
Kunnat ei edes enää järjestä terveyspalveluita, vaan hyvinvointialueet, joten yksikään kunta ei maksa väärän kunnan asiakkaan terveyspalveluita.
Ennen oli tosi tarkkaa ettei kunta joutunut maksaan vieraspaikkakuntalaisia.
Voit asua vaikka Rovaniemellä ja valita hoitosi Helsingistä, jos pitkät välimatkat ei haittaa.
Hoitopaikan saa valita itse.