Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset voi kylässä vahtia pieniä lapsiaan???

Vierailija
19.01.2007 |

Eilen kävi tuttavani 1v2kk kanssa kylässä. Minulla on 3v ja 6kk lapset, joista 2,5v leikkii tietty jo " isompien" lasten leluilla. Hänellä on mm nukkekoti, joka on hänelle rakas. Laitoin nämä tällaiset isojen lasten lelut toiseen huoneeseen, ettei 1v2kk saa niitä käsiinsä vahingossa.

Tämä tuttavani ei katsonut lapsensa perään juuri ollenkaan! Kun lapsi halusi mennä toisiin huoneisiin, tuttavana meni kyllä perässä, mutta kun tämä pikkuinen oli esim nukkekodin kimpussa, sanoo tuttava vaan kaukaa " ei saa" . Ja 1v2kk vaan jatkaa hihkuen nukkekodin tuhoamista... En käsitä! Tämä ei ollut eka kerta. Itse, kun olen kyläilemässä pienten lasten kanssa, katson tarkkaan heidän peräänsä ja jos he saavat käsiinsä jotain, joka ei näytä kestävän noin pienen käsittelyä, haen lapsen pois.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin mieskin on tuollainen, sanoo pojalle ei saa tms, muttei koskaan välitä katsoa toteutuuko kielto. Mua sitten ärsyttää!

Vierailija
22/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä myöskään kieltäisi, koska eihän normaali nukkekoti hajoa pienen lapsen käsiin. Ilmeisesti se, mikä on yhdelle tuhoamista, on toiselle normaalia leikkiä. Siis hajottaa ei tietenkään mitään saa, mutta mun mielestä tavaroihin saa koskea. En todella odota, että pikkulapset istuvat kylässä paikoillaan, vaan luonnollisesti tutkivat kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko ap tuolle ystävällesi että tämä lelu on nyt tärkeä jne? En minä ainakaan (alle 2-vuotiaan äiti) osaa vielä arvata että mikä lelu on millekin lapselle erityisen tärkeä tai kenellekin suunnattu. Mutta jos mammakaveri kertoo niin pidän kyllä lapsen poissa niistä leluista tai jos se vaikuttaa mahdottomalta niin pyydän että pantaisiin ne lelut syrjään.

Vierailija
24/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitten asioitten kanssa on siskon lasten kanssa huudettu moneen otteeseen.

olen ihan natsi. ja meidän lapset ovat jotenkin ylikilttejä ja flegmaattisia, kun eivät tee em. hommia, vaan leikkivät omilla leluillaan.

sisko odottaa, että minäkin saisin sellaisen " normaalin" vilkkaan lapsen, joka ei usko mitään. sittenpähän näkisin.

saa odotella.

Vierailija
25/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu meillä. yksi tuttu sanoo, että meillä on tosi tiukka kuri, ja ettei meidän lapsi " uskalla" tehdä mitään pahaa. hänen omille lapsille ei ole asetettu minkäänlaisia rajoja ja he suurin piirtein roikkuu verhoissa ja ainakin menee sen suklaakeksin kanssa meidän valkoiselle sohvalle!

kyllähän se kasvatuksesta lähtee, eikä pelkästään lapsen luonteesta!

2

Vierailija
26/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella toimintaa riittää :/

en anna kotona enkä vieraissa tehdä tuhojaan vaan laitan jäähylle jos ei kohtuudella usko

meidän lapsi reagoi ihan selvästi siihen, että vierailutilaneissa huomio menee aikuisten välillä eikä kohdistu häneen. Tästä syystä sekä omat vierailumme että meillä vierailut menevät useimmiten kasvatustantereeksi; meitäkään ei enää haluta kylään.

että tekee vähän niin tai näin, niin aina väärin päin?

Vierailija
27/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheessä on ylipäätään valkoinen sohva.....

Minua pidetään tosi tarkkana puhtausintoilijana ja silti meidän alle kaksivuotiaat saa tahrattua sohvan silloin tällöin... Mutta meidän koti onkin koko perheen koti, kaikki saa rentoutua täällä, lapsetkin.

Ja vieraatkin saa käydä, ei nyt verhoissa roikkumassa, mutta kylässä touhuamassa kylläkin. Ja aina niistä jotain sotkua jää mutta mielummin pidän itselläni ystäviä kuin nipotan joka ainoasta tavaranpaikasta kotonani...

Vierailija
28/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei sais katsoa ja leikkiä nukkekodilla? Kyllä mä vahdin lapsieni tekosia ja ei tarkoittaa ei, mutta kysyä voi että saako tähän koskea jne. Ei kaikkea tarvitse heti kieltää.

Vierailija
29/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiennyt, niin en minäkään olisi ymmärtänyt pyytää lastani olemaan koskematta nukkekotiin.

Ja millä tavoin tuhosi sen? Sotki, rikkoi, mitä?

Vierailija
30/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhutaanko normaaleja lasten juttuja, vai tehdäänkö pelkästään tuhoja. ei noitten erottamiseen tarvitse olla edes mikään psykologi.

enkä minä ala kirkumaan jos tulee vähän suttaa tai sotkua, sehän on ihan normaalia. meillä on vaalea sohva, mutta sen saa pestyä... vaikka ei kyllä ole tarvinnut vielä tähän mennessä, vaikka kaksi pientä onkin. meillä kun syödään keittiössä ja olohuoneessa sitten tehdään kaikkea muuta, mutta EI syödä.

ei ole normaalia eikä mitenkään hyväksyttävää, että lapsi SAA tuhota irtaimistoa, vaikka olisi kuinka vilkas ja eläväinen. ja kyllä, on minulla kokemusta niistä " normaaleista" ja vilkkaista lapsistakin.

ystävällisin terveisin aiempi natsi-äiti

Vierailija
31/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo verhojuttu on just hyvä esimerkki. Toisten kodissa ei saa verhoihin koskea, meillä mennään verhon taa piiloon - sinne mahtuu aikuinenkin! Toisaalla aikuinen kieltää verhot, meillä aikuiset oikein usuttavat menemään verhoihin piiloon. Tietty liaaniksi verhot ei munkaan mielestä sovellu...