Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään tullut ero puolison yrittäjyyden vuoksi?

Vierailija
24.03.2024 |

Pakko saada vertaistukea, mä en enää jaksa tota työnarkkausta katsella!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole työnarkkaus vaan yrittäjänä on pakko tehdä pitkää päivää, koska laiskottelusta ei makseta.

Vierailija
2/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ymmärtää, että työ on elämässä prioriteetti! Työtyötyö! Me ihmiset olemme pieniä työkoneita, jotka pitävät yhteiskuntaa kasassa työskentelemällä. Käytännössä ilman työtä yksilöllä ei oikeastaan ole edes ihmisarvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroamaan. Yrittäjät ovat ihan oma ihmistyyppinsä, jolle se yritys on usein kuin oma lapsi joka menee kaiken muun edelle. Jos saisitte lapsia, kannattaisi varautua siihen että olet yksin vastuussa heistä ja kodista, koska se yrittäjä on aina töissä. Lomaakaan ei voi koskaan pitää. Ja sinulta ei todellakaan suvaita mitään loisimista yrittäjän rahoilla vanhempainvapaan tai työttömyyden aikana. Pahimmassa tapauksessa teet vielä itse töitä yrityksessä oman palkkatyösi lisäksi aina kun sinulla on joutoaikaa.

Vierailija
4/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle kävi näin. On itsekin erittäin työorientoitunut, mikä varmaan lopultakin oli se kamelinselän katkaiseva tekijä. Hän kun olisi tarvinnut miehestä enemmän tukea kotiin, mutta ei se onnistunut kun työt oli tiellä.

Vierailija
5/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen eroamaan. Yrittäjät ovat ihan oma ihmistyyppinsä, jolle se yritys on usein kuin oma lapsi joka menee kaiken muun edelle. Jos saisitte lapsia, kannattaisi varautua siihen että olet yksin vastuussa heistä ja kodista, koska se yrittäjä on aina töissä. Lomaakaan ei voi koskaan pitää. Ja sinulta ei todellakaan suvaita mitään loisimista yrittäjän rahoilla vanhempainvapaan tai työttömyyden aikana. Pahimmassa tapauksessa teet vielä itse töitä yrityksessä oman palkkatyösi lisäksi aina kun sinulla on joutoaikaa.

Luultavasti myös mahdolliset perintömetsäsi menevät takuiksi, kun narsistinen pyrkyri toteuttaa suuruudenhulluja fantasioitaan. Eroa, pyrkyrit ovat oikeasti narsistisia elukoita.

Vierailija
6/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut. Mies alkoi sivutoimiseksi yrittäjäksi 3v sitten. 2 vuotta jaksoin väkisin sitä hänen unelmansa toteuttamista. Eli tein järkyttävän määrän ilmaista työtä joka ei kiinnostanut minua yhtään. Miehen mielestä minun kuului auttaa häntä, mutta itse en nähnyt asiaa niin. Eli minä tein hänen töitä omien töiden jälkeen ja joskus ennenkin, hän sai kaikki rahat. Itse en hyötynyt asiasta mitenkään. Mies vielä kohteli minua pahemmin kuin jotain orjaa. Jätin miehen ilman ennakkovaroitusta koska en jaksanut edes keskustella asiata. Yritti saada minut vielä luopumaan omista töistäni koska nehän vei aikaa miehen rahan ahneudelta. Oli suuri helpotus päästä siitä pakkotyöstä eroon. 

Vierailija
7/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hyvin monella jonkinlaista yritystoimintaa harjoittavalla oman egon nostatus on se kaikista tärkein asia. Perheenjäsenistä tehdään niitä ilmaisen työn orjia ja syyllistetään jos apua ei tule. Mikään muu ei oleniin tärkeää tälle yrittäjälle kuin se yritys. Täytyy olla todella yrittäjähenkin itsekin, että tällaisen ihmisen kanssa voi elää. Valitettavasti usein liittyy myös rahaongelmia, jotka voivat olla todella vakavia, missä puoliso ym perheenjäsenet  joutuu uhrin osaan, vaikka takaajiksi. 

Vierailija
8/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi pikemminkin kysyä, että onko olemassa syytä, mikä EI olisi johtanut jotakuta palstamammaa ottamaan eroa.

Keskimäärin surkeita suhteilijoita.

Vierailija
9/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä on 4 työntekijää ja kun joku on sairaana, täytyy miehen tehdä omat työt ja työntekijän työt, muuten ei ole varaa maksaa sairastajalle palkkaa. Niin se menee, ay-liike on tehnyt homman sellaiseksi, että yrittäjän on pakko pidentää päiviä ja tehdä viikonloput töitä, jotta palkat sivukuluineen saa maksettua.

Kuka ne palkat maksaa ja työpaikkoja järjestää, jos ei yrittäjä?

Vierailija
10/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minä ja mieheni ollaan kumpikin yrittäjiä, tosin kumpikaan meistä ei ole työnarkkareita ja yrittäjyys on itse asiassa mahdollistanut sen, että teemme vähemmän töitä nyt kuin työskennellessä muille.

Vierailija
11/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjää ei kannata puolisokseen ottaa. Työnarkkiksia.

Vierailija
12/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä on 4 työntekijää ja kun joku on sairaana, täytyy miehen tehdä omat työt ja työntekijän työt, muuten ei ole varaa maksaa sairastajalle palkkaa. Niin se menee, ay-liike on tehnyt homman sellaiseksi, että yrittäjän on pakko pidentää päiviä ja tehdä viikonloput töitä, jotta palkat sivukuluineen saa maksettua.

Sun miehesi kuppainen pienyritys ei kiinnosta _ketään_. Tuo on juuri sitä suuruusharhaa ja messiasfantasiaa; kuvitelmaa, että on jotenkin ylitärkeä ja merkityksellinen. Narsismia ihan sen ytimessä. Kuvottavaa ihmisyyttä, äärimmäistä itsekkyyttä. Itsensä korottamista muita alentamalla. Hyi saatana!

Vierailija
13/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis työntekijän mielestäsi ottaa yrittäjän riskit ja vastuut itselleen ja sairastaa omaan piikkinsä että yrittäjä pääsisi helpommalla?

Vierailija
14/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Minä ja mieheni ollaan kumpikin yrittäjiä, tosin kumpikaan meistä ei ole työnarkkareita ja yrittäjyys on itse asiassa mahdollistanut sen, että teemme vähemmän töitä nyt kuin työskennellessä muille.

NIin no juuri näissä tapauksissa se toimii, että kummallakin on omat yritykset. Eikä pakoteta toista toimimaan josain mitä ei halua. Varsinkin kun se kattaa kaikki juhlapyhät, lomat + muun vapaa-ajan.  Itse en ainakaan ottanut sellaista miestä jonka kanssa elämä olisi sellaista. Miksi haluaisin sitä 15v jälkeenkään?

Vierailija
15/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIin no juuri näissä tapauksissa se toimii, että kummallakin on omat yritykset. Eikä pakoteta toista toimimaan josain mitä ei halua. Varsinkin kun se kattaa kaikki juhlapyhät, lomat + muun vapaa-ajan.  Itse en ainakaan ottanut sellaista miestä jonka kanssa elämä olisi sellaista. Miksi haluaisin sitä 15v jälkeenkään?

Tuohan on elämän irvikuva, helvetin esikartano itsessään. Kyllä jotenkin vinoutunut tarvitsee henkisesti olla halutakseen tuollaista - uskookseen tuollaisen merkityksellisyyteen. Samaa mieltä; vain kaksi häiriintynyttä pärjää.

Vierailija
16/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis työntekijän mielestäsi ottaa yrittäjän riskit ja vastuut itselleen ja sairastaa omaan piikkinsä että yrittäjä pääsisi helpommalla?

Ap:n mielestä selkeästi pitäisi, koska puoliso tekee liikaa töitä. Rikkaaksi ei laiskat pääse, joten jos yrittäjä haluaa, että sairasajasta maksetaan palkkaa työntekijöille, niin hän tekee tuplatyöt ja perhe hyväksyy sen, että yrittäjä on töissä, jotta akuutin stressireaktion kokenyt työntekijät saa palkkansa ja voi olla oman perheensä kanssa vaikka reissulla Tallinnassa täydellä palkalla.

Vierailija
17/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miehesi kuppainen pienyritys ei kiinnosta _ketään_. Tuo on juuri sitä suuruusharhaa ja messiasfantasiaa; kuvitelmaa, että on jotenkin ylitärkeä ja merkityksellinen. Narsismia ihan sen ytimessä. Kuvottavaa ihmisyyttä, äärimmäistä itsekkyyttä. Itsensä korottamista muita alentamalla. Hyi saatana!

Olen sanonut ihan samaa. Että jätä palkat maksamatta ja muutetaan Espanjaan. Ei ne työntekijät mitään palkkaa ole ansainneet, menkööt kunnalle kuntouttavaan työtoimintaan, se on niille ihan oikein. Isot yritykset ei palkkaa kaikkia, joten miksi pienenkään yrityksen pitäisi tehdä sähkötöitä?

Vierailija
18/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut ihan samaa. Että jätä palkat maksamatta ja muutetaan Espanjaan. Ei ne työntekijät mitä

Sinä ihan oikeasti kuvittelet miehesi olevan jonkinsortin jeesus? Kannattaisi oikeasti herätä. Minun mielestäni teidän oikeasti kannattaisi muuttaa. Tänään. Ja pysyä poissa. Jenkeissä pyrkyryyttänne voitaisiin arvostaa; tekohymyllä ja muiden hyväksikäytöllä menestykseen!

Vierailija
19/22 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole työnarkkaus vaan yrittäjänä on pakko tehdä pitkää päivää, koska laiskottelusta ei makseta.

Maksetaanko muissa töissä laiskottelusta?

Vierailija
20/22 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys on elämäntapa ja yrittäjät harvoin ymmärtää tavallisen työntekijän suhdetta työhön. Yrittäjä haluaa nopeat rahat, jotta voi jäädä  elämäntapaeläkeläiseksi ja tehdä mukavia hommia. Tilastojen mukaan ovat kuitenkin pienituloisia ja kun riittävän pitkään on tehnyt sitä omaa yritystoimintaa vaan, on vaikea esim. mennä vieraalle töihin.

Kuten aiemminkin palstalla sanottu, se oman firman jonkinlainen menestys menee elämässä valitettavasti kaiken muun edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi