Onko muita jotka painii ruokahaluttomuuden kanssa
Välillä menee viikkoja kun mitään ei tee mieli syödä vaikka on nälkä. Eri ruokien hajut ällöttävät. Mitään lämmintä syötävää ei pysty syömään. Silloin yleensä ainoa asia mitä pystyn syömään yökkäämättä on eri kylmät salaatit, ja hedelmät, marjat.
Sitten taas syömättömyyden jälkeen saattaa mennä kaksikin päivää kun syön todella paljon ihan kotiruokaa.
inhoan rasvaisia ruokia kuten roskaruoat, ja inhoan kaikkia leivoksia, kakkuja, keksejä, jäätelöitä. Ne maistuvat suussani liian makealta. Syön mielummin marjoja ja hedelmiä.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko syytä käydä lääkärissä?
Olen käynyt verikokeessa ja ne olivat kaikki priimaa, ferritiini arvoni olivat 160 eli rautavarastot olivat hyviä. Harrastan myös liikuntaa ja liikunta auttaa tuohon ruokahaluttomuuteen.
Mulla välillä sama juttu. On kausia kun saa väkisin syödä kun mitään ei tee mieli. Kun taas maistuu niin syön kyllä vähän herkkujakin. Tällä hetkellä ruokahalu on ihan ok.
Minulla oli taannoin lääkärin diagnosoimana keskivaikea masennus ja akuutti stressireaktio. Sen seurauksena tuntui kuin rinnassa olisi ollut iso möykky. Ei ollut ruokahalua ja kun yritti väkisin syödä, niin tuntui, että ruoka vaan pyörii suussa, muttei pystynyt nielemään.
Niinpä söin lähinnä keittoja ja salaatteja ja laihduin kahdeksan kiloa. Tauti on paranemaan päin ja ruokahalukin on palautunut. Painokin on jo vähän noussut.
Edellisen johdosta suosittelen menemään lääkäriin ja hakemaan apua.
Olisiko syytä käydä lääkärissä?