Pääsiäissunnuntain ruokailu tällainen. Lisääkö jotain tai otanko pois?
Alkuun porkkanasosekeitto
Pääruokana karitsanpaistia, kypsennettyä ohraa, tumma rosmariinikastike, kypsennettyä ruusukaalia ja parsakaalia ja sivussa vihersalaatti, oliiviöljyä
Vaalea ja tumma leipä, tuorejuusto
Jälkiruokana pavlova marjoilla ja passionhedelmällä
Kommentit (64)
Erittäin hyvä ateria. Vihersalaattia en minäkään pidä tarpeellisena. Jos kyseessä on siis parsakaali eli broccoli, niin ehkä kaksi kaalia ei ole ihan paras valinta. Toivottavasti maustat lihan ja kastikkeen hyvin. Joka tapauksessa oikein mielelläni söisin luonanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana menu! Porkkanakeittoon voisi keksiä jonkun ylevöittävän elementin, vaikka joku rapea juttu tai yrttiöljy päälle.
Laitetaanko koko keiton päälle vai että jokainen ottaa omalle lautaselle?
Jos on pieni seurue niin voisiko annostella kaikille valmiiksi? Tai sitten pöytään pikkukippo/pullo mistä laittaa annoksen päälle
Miten olisi palsternakkaa tai muuta juuresta?
Olutta ois myös mukava olla pääsiäisenä ja viiniä tölkeissä
Hyvältä kuulostaa :) minä syön keltasta riisiä ja pinaatti ohukaisia, Keitän munia välipalaksi.
Ohra on itsessään aromikkaampi kuin moni muu lisuke
Vierailija kirjoitti:
Syöt lampaan vauvaa. Häpeä! Ohra on myös aika mautonta.
Niin, miksei aikuinen lammas käy ja pitää syödä keskenkasvuisia??
Vierailija kirjoitti:
Ihana menu! Porkkanakeittoon voisi keksiä jonkun ylevöittävän elementin, vaikka joku rapea juttu tai yrttiöljy päälle.
Mä olen tehnyt tätä hunajalla maustettua.
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/honeyed-carrot-soup
Mieluummin tilaisin muhevan pitsan,kuin jyrsisin mm.ohraa.
Alkuun kunnon tujut ja keitto .tuun sit ku alkaa toimimaan niin jotain loiventavaa esim jotku mustikka shotit. Heti ku porukat alkaa laalaa niin laita karaokevehkeet esille... Sit pokukat bailaa ja boolia menemään. Heti ku joku alkaa nuokkuu niin sit kaivat pässin jääkaapista tai uunista? Aamulla on hyvä tilaa kebabia ja pitsoja porukan voinnin mukaan vaikka jatkuvalla syötöllä hmm no darraan vaikka saunaa ja keskaria
Vierailija kirjoitti:
Ota kaikki pois ja tilalle hernekeitto sinapilla.
EI sinappia.
Ihan jees. Itse taidan laittaa haudutettua lampaan potkaa. Pitäisi vain saada sitä tuoreena ja kotimaisena.
Porkkanakeiton jättäisin pois ja alkuruuaksi tarjoaisin sen sijaan sen vihersalaatin. Pääruuasta jompikumpi kaali pois ja sen sijaan vaikka niitä keitettyjä porkkanoita rakuunalla ja hunajalla maustettuna.
Jos haluaa sellaisen alkoholipitoisen juoman, joka toimii sekä porkkanakeiton että lampaan ja kasvisten kanssa, olut on hyvä vaihtoehto. Riippuu ihan, mistä tykkää, mutta itse voisin ostaa vaikka saksalaista tai tsekkiläistä, vaaleaa tai tummaa lager-olutta tai englantilaista alea, kuten Fullers ESB.
Porkkanakeitto ei ole mielestäni juhlavaa, ihan arkiruoka.En tarjoaisi. Ennemmin vaikka täytettyjä kananmunia.
Ohran tilalle laittaisin valkosipuperunoita ja ruusukaalit on pahoja vaikka miten ne valmistaisi.
Hyi 🤮 Onneksi ei tarvitse tulla sun luo syömään.
Muuten ihan jees, mutta ohran tilalle tekisin itse perunaa jossain muodossa. Lohkoperunoita tai ehkä paistettuja perunoita, näin niistä jonkun hyvän ohjeen joskus, taisi olla englantilainen alunperin.
Syö sinä vaan sitä kilttiä rakastavaa isoäiti lammasta joka haluaisi viettää eläkepäiviä lastenlastensa kanssa kukkakedolla leikkien. 😡