Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julmaa menoa tutun perheessä

Vierailija
24.03.2024 |

En ollut aterialla mukana mutta ruokailusyvennyksestä kuulin. Lapsi:   taas pekonia ja kaalia,  miksei meillä ole koskaan oikeaa ruokaa.    Aiti:  tämä on oikea ruoka, emme tahdo lihoa ja saada hiilihydraatteja.   Lapsi; saanko vain juoda lasin maitoa?  Äiti:  ota lasi vettä,  vain vauvat juovat maitoa.   Yläkertaan siitä valittamasta 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin olohuoneessa.   Perhe on enemmän laiha kuin lihava, lapsikin.  Äiti ehkä tarvitsisi jotain apua syömisongelmaansa.   Esim peruna, liikaa hiilihydraattia.

Eikö joku tosiaan tiedä mikä on ruokailusyvennys.

Oma kotini on samanlainen kuin tämän naapurin.   Keittiö on keittokomeromainen,  ruokapöytää ei sinne sovi ja vaan sille on noin 8 hengen pöydälle sopiva syvennys olohuoneen puolella.   Yläkertaan nousevat raput erottavat sen syvennykseksi.   Ihan hyvin sieltä sohvalta käsin voi vainna seurustella pöydässä istuvien kanssa.

Minulle kyllä erittäin outoa, että vieras istuu sohvalla eikä kutsuta mukaan syömään. Suorastaan moukkamaista. 

Vierailija
22/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin olohuoneessa.   Perhe on enemmän laiha kuin lihava, lapsikin.  Äiti ehkä tarvitsisi jotain apua syömisongelmaansa.   Esim peruna, liikaa hiilihydraattia.

Oma kotini on samanlainen kuin tämän naapurin.   Keittiö on keittokomeromainen,  ruokapöytää ei sinne sovi ja vaan sille on noin 8 hengen pöydälle sopiva syvennys olohuoneen puolella.   Yläkertaan nousevat raput erottavat sen syvennykseksi.   Ihan hyvin sieltä sohvalta käsin voi vainna seurustella pöydässä istuvien kanssa.

No mutta isähän voi silloin hoitaa ruokahuollon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on kaalissa ja pekonissa? Jonakin toisena päivänä on sitten riisiä ja kanaa tai spagettia ja kasvispyöryköitä.

Siinäkin naapurin äiti on oikeassa, ettei maitoa tarvitse ruokajuomana.

Naapurissa vaikuttaisi olevat ruokaa ja kotikasvatusta. Aloittaja tässä on kyttääjä ja kielikello.

Etkö osaa lukea? Lapsi sanoi, että TAAS kaalia ja pekonia. Ja äiti sanoi, että eivät halua lihoa ja syödä hiilaria. Joten riisiä, spaghettia ja kasvispyöryköitä on vain päässäsi. Edes maitoa ei saa kasvava lapsi juoda, koska se on äidin mielestä vain vauvoille. Kasvavan lapsen pitäminen väkisin ketodieetillä on sairasta.

Vierailija
24/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta isähän voi silloin hoitaa ruokahuollon.

No eihän se isä voi laittaa ruokia joita toinen ei suvaitse.  

Vierailija
25/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, mutta tiedän itsekin pari perhettä, jossa äiti on neuroottinen ja syömishäiriöinen/ruokaongelmainen ja kontrolloi lastenkin syömistä. Milloin on vegaanidieetti, milloin vhh ja milloin mikäkin. Sitten tapellaan päiväkodin kanssa, kun lapsi ei saa lounaalla kirnuvoita, tilamaitoa tai luomuruokaa tai seuraavalla viikolla vegaaniruokaa. Kaikissa perheissä isä antaa lapsille mitä vaan. Täytyy olla lapsilla tosi ristiriitainen ruokasuhde. 

Vierailija
26/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaalilaatikon, jossa on kaalta ja naudanlihaa. Mikä tässä on niin kamalaa?

Tuo kaalta on ainakin kamalaa. Siis KAALTA, voi jessus sentään tämän palstan suomen kielen taso. Mene kouluun!

Vierailija
27/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap painii selvästi pahojen ongelmien kanssa... Keksi omasta päästää kaikenmaailan syvennyksiä sun muita kummallisuuksia, lisäksi kehtaa stalkata naapuruston ruokailutottumuksia... Hyh hyh, ap on varmaankin persu, muuten ei voi ymmärtää moista käytöstä..

Vierailija
28/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän ei siis tapahtunut. 

Vierailija
29/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaalilaatikon, jossa on kaalta ja naudanlihaa. Mikä tässä on niin kamalaa?

Tuo kaalta on ainakin kamalaa. Siis KAALTA, voi jessus sentään tämän palstan suomen kielen taso. Mene kouluun!

Kaalta on ihan kauhea taivutusmuoto mutta ei se taida kyllä väärin olla. Ei tuo ruokailusyvennyskään väärin ole vaikka se on kauhein sana jonka olen kuullut pitkiin aikoihin.

Vierailija
30/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalta on ihan kauhea taivutusmuoto mutta ei se taida kyllä väärin olla. Ei tuo ruokailusyvennyskään väärin ole vaikka se on kauhein sana jonka olen kuullut pitkiin aikoihin.

Ruokailunurkkaus?   Asuntoesitteissä sana kyllä esiintyy.

Vierailija
31/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on kaalissa ja pekonissa? Jonakin toisena päivänä on sitten riisiä ja kanaa tai spagettia ja kasvispyöryköitä.

Siinäkin naapurin äiti on oikeassa, ettei maitoa tarvitse ruokajuomana.

Naapurissa vaikuttaisi olevat ruokaa ja kotikasvatusta. Aloittaja tässä on kyttääjä ja kielikello.

Etkö osaa lukea? Lapsi sanoi, että TAAS kaalia ja pekonia. Ja äiti sanoi, että eivät halua lihoa ja syödä hiilaria. Joten riisiä, spaghettia ja kasvispyöryköitä on vain päässäsi. Edes maitoa ei saa kasvava lapsi juoda, koska se on äidin mielestä vain vauvoille. Kasvavan lapsen pitäminen väkisin ketodieetillä on sairasta.

Niin meidänkin lapset sanoo, että TAAS perunaa, vaikka sitä ei olisi ollut muutamaan päivään. Lapsille kaikki on taas ja aina. 

Vierailija
32/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haetkos minulle sitten tuota MAALTA maalikaupasta, kun aion maalata tuon seinän? Kyllä kaalin partitiivi on kaalia.

https://fi.wiktionary.org/wiki/kaali

Vierailija
33/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. Arkikielessä näin puhutaan täällä. Mutta itse asiaan. Mikä siinä on kamalaa?

Vierailija
34/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaali -sanan taivutuksesi.

Kaalia ja naudanlihaa. Kiitos.

Vierailija
35/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaali -sanan taivutuksesi.

Kaalia ja naudanlihaa. Kiitos.

Kyllä minä tiedän, että se yleiskielessä taivutetaan noin. Kaalta on kuitenkin paljon vanhempi muoto. Taivutus kaali : kaalen : kaalta on vanhastaan ollut yksinomainen eräissä suomen murteissa: alue alkaa Etelä-Pohjanmaan itä- ja pohjoisosista ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan sekä Kainuun kautta aivan pohjoisimpaan Suomeen asti.

Vierailija
36/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. Arkikielessä näin puhutaan täällä. Mutta itse asiaan. Mikä siinä on kamalaa?

Niin kouluttamattomat puhuvat juuri noin. Siitä puhetavasta sen tunnistaa, ettei ole koulua paljon käyty. Ei tuollaisen ihmisen kanssa viitsi puhua ruokavaliostakaan, kun tietää jo valmiiksi, että ne mielipiteet ovat samaa tasoa, pelkkää änkyräistä umpimieltä.

Vierailija
37/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huolta omista ruoistas vai kävikö kateeks kun et saannu lokittua yhtään?

Vierailija
38/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin arvostettavaa toimintaa. Lasta ei tosiaan tule altistaa hiilihydraateille. Kun kerran on totuttautunut jo nuoruudessa ihmisen luontaiselle ruokavaliolle, välttyy vanhempanakin saastalta.

Vierailija
39/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinentila on ruokailutila. Ei nurkka eikä syvennys.

Lasun paikka jos juttu on totta. Lääkärit ei asiaa hyväksy.

Vierailija
40/49 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on aloituksen tarkoitus.  Vai ei ole kaali oikeaa ruokaa?

Kaali on super ruokaa ravintoarvoltaan, ehkäisee monia vakavia sairauksia, ylläpitää ruuansulatustoimintaa, lujittaa luita jne. Eikä tähän aikaan vuodesta ole edes halpaa, vaan maksaa useamman euron kilo, jos sitä vertaa perunaan, porkkanaan jne. 

Pekonista voi olla montaa mieltä, koska se on kovaa rasvaa, mutta ihan ok. jos sitä käyttää harvoin.

Ja kait jokainen vastuullinen vanhempi ei anna lapselle maitoa, jos on ruoka-aika, vaan ensiksi on syötävä, eikä täytettävä vatsaansa maidolla, joka vie ruokahalun. 

Tutustu ap. kaalin ravinto-arvoihin, se pesee mennen tullen monen kotiruuan raaka-aineet

https://www.terve.fi/artikkelit/syo-enemman-kaalia-kaali-yllattaa-ravin…