Mitä annoitte virpojille?
Apua!
Mä olen ihan hämilläni:
Olen käymässä kylässä enon luona pikkupaikkakunnalla omakotitalossa ja tänne tuli virpojia, enkä minä ole koskaan aiemmin vastaanottanut virpojia vastaan, enkä ollut nytkään yhtään valmistautunut virpojien tuloon, kun en arvannut, että nykypäivänä tuntemattomien asuntojen oville tulisi virpojia. Ovelle sitten tuli viisi jo melkein varhaisteini-ikäistä lasta virpomaan, nii minä sitten annoin hädissäni 5€ setelit jokaiselle, kun eihän minulla ollut täällä muutakaan annettavaa . Eli noihin virpohin meni yht. 25€!🙈 Oliko vähän liikaa tuntemattomille ihmisille?
Kommentit (44)
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ehkä joku 2€/vitsa olisi ollut sopivampi summa, mutta kun menin siinä tilanteessa melkein paniikkiin, kun en tiennyt mitä pitäisi tehdä...
Ap
!
Palstan perinteisiinhän kuuluu että ei anneta mitään. Leikitään ettei olla kotona tai jos jotain annetaan, niin vuodelta 1984 jääneitä vanhoja venäläisiä suklaakonvehteja, jotka löytyivät kaapin siivouksen yhteydessä viime viikolla. No mutta itse annoin kinder-munia. Tyytyväisiä olivat. Harmillisen vähän vain kävi virpojia. Onkohan se tuo halloween vähentänyt tätä pääsiäisen kiertäjien määrää tai jotain.
Ovikello ei soinut, mutta ei olisi kyllä tarjottavaakaan ollut. Hätävarana olisin tarjonnut ison kassillisen palautuspulloja. (Illalla kun pullot palautettiin itse niin tuli niistä vähän alle 6 euroa.)
Olisi mulla ollut 2 kg laatikko irtttareita (ei hankitttu virpojia varten). En avannut ovea.
Minä annoin ovelle tulleille esiteineille kurinpalautuksen. Ensinnäkin tulivat kelloa kilkuttelemaan aamukasilta ja vapaapäivänä minä nukun siihen aikaan. Kerroin myös, että ovat ihan liian vanhoja virpomaan - se on alle kouluikäisten hommaa se. Nappasin risukimpun yhdeltä teineistä ja katkoin poikki, samalla uhaten poliisilla. Lähtivät juosten.
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin ovelle tulleille esiteineille kurinpalautuksen. Ensinnäkin tulivat kelloa kilkuttelemaan aamukasilta ja vapaapäivänä minä nukun siihen aikaan. Kerroin myös, että ovat ihan liian vanhoja virpomaan - se on alle kouluikäisten hommaa se. Nappasin risukimpun yhdeltä teineistä ja katkoin poikki, samalla uhaten poliisilla. Lähtivät juosten.
Useimmat teinitkin ovat koululaisia saati esiteinit. Esiteini (pre-teen) on alle 13-vuotias, teini (teen, teenager) on 13-19-vuotias.
Annoin viime vuonna naapurin lapsille kotimaisia omenoita. Nyt näkyivät kävelevän ohi ja on kertoneet varmaan muillekin virpojille kun ei ketään ole käynyt.
Olisit antanut talon isännän, eli sen enon, avata oven. Outoa, että vieras menee ovelle.
En edes muistanut tuollaista.
Meillä alaovi lukossa ovikoodeineen, joten ei tänne ketään pääse.
Aika paljon sulla oli viiden euron seteleitä lompakossa. Keksitty satu. Mutta mitä väilä.
Ennen varauduin erilaisilla yllätysmunilla. Joskus olen väsännyt pieniä nyssyköitä, joissa on sisällä jotain pikkumunia, muita karkkeja, tikkareita, tarroja yms. pikkukrääsää. Lopetin niiden väsäämisen, kun ei tullutkaan koskaan virpojia.
Mulla ei edes olisi viittä viiden euron seteliä. Hyvä jos löytyisi tarpeeksi kolikoitakaan.
En avannut ovea lainkaan, kun en ollut varautunut.
En muistanut mitään ostaa, kun diabeetikkona, minulla ei ole makeisia tai pääsiäismunia kotona.
Meillä kävi virpojia ilman oksaakaan. En olisi antanut mitään, mutta vaimo antoi suklaamunat heille. Törkeää mielestäni tulla ilman pajunkissoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat teinitkin ovat koululaisia saati esiteinit. Esiteini (pre-teen) on alle 13-vuotias, teini (teen, teenager) on 13-19-vuotias.
Alle 13 vuotias on vain hankala lapsi. Esiteini on hölmö termi.
Vihaisia mulkoiluja. Tuntenut niistä yhtäkään.
Mä olin varautunut virpojiin ostamalla 9 suklaamunaa, 2 pääsiäiskarkkipussia ja 5 Dumle-tikkaria. Voi surkeus, ei näkynyt virpojia. Nyt joudun syömään koko setin itse. Olisi ollut kiva tavata edes 1 virpojia, olisin kumonnut hänelle koko karkkilastin.
Meillä kävi virpojia, hienosti tehdyt vitsat..ja olemukseen panostettu. Suklaapatukoita saivat matkaan. Kerran vuodessahan nuo käy, joten miksi pelätä ja stressata..
Ei ole näkynyt, mutta jos tulee niin oluet voin antaa.