Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuroleptit, pysyviä tai pitkäaikaisia haittoja...

Vierailija
24.03.2024 |

Tehdäänkö ketju näistä. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei näytä nukkuminen palautuvan (kohta mennyt jo puolisen vuotta) ja tunne-elämä on pannukakku.

Vierailija
2/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on niin monet saaneet haittoja että ihmettelen kuinka niitä edelleen kirjoitetaan kuin ne olisivat harmittomia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä esim. muita joiden kyky nukkua on mennyt? 

Vierailija
4/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
5/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut yhtään psykoosia kohta vuoteen. Hyviä lääkkeitä.

Vierailija
6/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Olen valvonut esimerkiksi peräkkkäin kolme yötä ja silti en pysty nukahtamaan. Luen sitten kirjoja ja kuuntelen äänikirjoja. Tätä on jatkunut yli 10 vuotta.

Vierailija
7/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani ainakin ajoivat alkoholismiin ja pitkäaikaiskäytössä kognitiiviset kyvyt heikkenivät.

Vierailija
8/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi, jos kyseessä ei ole skitsofrenia. Muussa tapauksessa pysyttelisin kaukana. Vastuutonta määrätä tuollaisia esim. ahdistukseen tai unettomuuteen. 

Vierailija
9/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet saavat psykoosilääkkeistä myös vakavia haittavaikutuksia, jotka voivat altistaa esimerkiksi ennenaikaiselle kuolemalle[11]. Yli vuoden kestävä psykoosilääkkeiden pitkäaikaiskäyttö kiihdyttää muun muassa aivojen luontaista kutistumista keskimäärin yli 40 prosentilla, mikä johtaa älyllisen suorituskyvyn keskimääräistä nopeampaan heikkenemiseen[12]. Suurelle osalle psykoosilääkkeiden pitkäaikaiskäyttäjistä kehittyy tämän johdosta dementia[13][14][15]."

Aika hälyttävää. 

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottiset_l%C3%A4%C3%A4kkeet

Lainaus wikipediasta, mutta viittauksina tieteelliset viitteet. Tosin en jaksa tarkastaa. Sanotaan nyt vain, että nyt ymmärrän yhden sukulaisen outoa käytöstä.

Vierailija
10/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Olen valvonut esimerkiksi peräkkkäin kolme yötä ja silti en pysty nukahtamaan. Luen sitten kirjoja ja kuuntelen äänikirjoja. Tätä on jatkunut yli 10 vuotta.

Miten nukut noin muuten? Mitä lääkettä ja kuinka pitkään? 

Vierailija
11/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet jankuttanut tätä jo varmaan vuoden. Etkö ole vielä saanut tarpeeksi huomiota?

Vierailija
12/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet jankuttanut tätä jo varmaan vuoden. Etkö ole vielä saanut tarpeeksi huomiota?

Mistä tiedät että aloittaja on aina sama? Minä ainakin seuraan keskustelua mielelläni, en ole aiemmin seurannut. Ei kukaan pakota sinua lukemaan.

Vierailija
13/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri väitti, että mun kaltainen unettomuus ei voi johtua lääkkeistä, sillä korkeintaan 1/10000 luokkaa voi muka käydä näin. 

Vierailija
15/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani ainakin ajoivat alkoholismiin ja pitkäaikaiskäytössä kognitiiviset kyvyt heikkenivät.

Ovatko kyvyt yhtään parantuneet? 

Vierailija
16/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutuksina valtava painonnousu sekä veriarvojen ( kolesteroli ja sokeri koholla) huononeminen. Lääkkeen lopetuksen jälkeen paino tipahti normilukemiin ja veriarvot korjaantuivat. Ketipinorista vieroittuminen oli hirveetä ja unen palautuminen normaaliksi vei useita kuukausia. 

Vierailija
17/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri väitti, että mun kaltainen unettomuus ei voi johtua lääkkeistä, sillä korkeintaan 1/10000 luokkaa voi muka käydä näin. 

Lääkäri pitää mua vainoharhaisena, että voinhan mä näin kokea, mutta mutta...

Vierailija
18/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittavaikutuksina valtava painonnousu sekä veriarvojen ( kolesteroli ja sokeri koholla) huononeminen. Lääkkeen lopetuksen jälkeen paino tipahti normilukemiin ja veriarvot korjaantuivat. Ketipinorista vieroittuminen oli hirveetä ja unen palautuminen normaaliksi vei useita kuukausia. 

Millä annoksella ja kuinka kauan söit? Mihin sairauteen söit? 

Vierailija
19/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä annoksella ja kuinka kauan söit? Mihin sairauteen söit? 

Ja miten sun unen palautuminen eteni? 

Vierailija
20/35 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antikolinergiset haitat on ne mitkä ovat onglema ..

Suurilla annoksilla ne lisääntyy.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä