Osaan lukea ihmisiä
Onko tämä jotain mitä kaikki tekevät?
Osaan vain kuvailla olevani intuitiivinen ja lisäksi kuuntelen omia vaistojani. Luen mitä ihmiset sanovat ja myöskin mitä he eivät sano.
Äskettäin tiesin että mies valehteli ja että hänellä oli toinen, samana päivänä kun se tapahtui. Tiesin ettei hän ollut luotettava. On paljon asioita joita ihmisistä näkee, jos vain osaa katsoa.
Minulle on joskus sanottu, mistä ihmeestä tiesin!
Tekeekö muutkin tätä samaa?
Itse teen tätä koska en oikein luota ihmisiin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "lukijat" voi olla raskasta seuraa. Kokoajan kyttää ja epäilee kaikenlaista. Vielä jos "lukijalla" sattuu olemaan mt ongelmia, niin koko homma on kruunattu. Esim harhaisuus, jne sekä lisäksi jos on herkkä ja vaikutuksille altis ja lukee netistä kaikenlaisia ohjeita niin virhetulkintojen määrä voi olla huimaisa.
Ihmisissä on myös henkisesti niin alkeellisia, mustavalkoisia olentoja, että heille on lapsuuden satujen (tai persoonallisuushäiriöisen mielenmaiseman) tapaisesti olemassa "suosikit" ja "inhokit". Kun suosikki saa jotakin kivaa aikaan, se on ihanaa (kuten se voi ollakin) ja inhokkiensa tapauksessa sama asia on yhtä itsestäänselvästi pahaa perfektionismia, suorittamista, halveksittavaa neuroottisuutta jne. Kun tällaiset ihmiset kuvittelevat lukevansa inhokkejaan, on jo etukäteen selvää, että tulkinta on vino ja tulkitsijan itsensä näköinen.
Ei minulla ole suosikkeja tai inhokkeja!
En ylipäätään vihaa ketään. Se on täysin ajanhukkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kirkossa earth hour-tapahtumassa. Oon aika iso ja lihaksikas kaveri. Korvassa pari rengasta ja kasvoissa parransänki. Painoa ehkä 100 kg. Siistit Haltin perusvaatteet.
Istuin ihan rennosti muita pälyilemättä. Itseasiassa olin silmät kiinni yli puolet esityksestä. Sain koko penkkirivin itselleni, vaikka kirkko oli lähes täynnä. Taisi moni lukea ulkonäköni perusteella, ettei noin vaarallisen olennon lähelle kannata istua.
Kun ohjelma päättyi, ajelin autollani kotiin katsomaan animea ja syömään sipsejä veden kera.
Niin?
Luen ihmisten tekoja. En päättele ulkonäöstä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olle rakastunut omaan eriomaisuuteesi. Minäkin luen ihmisiä etukäteen, mutta kerron muille vasta jälkikäteen. Näin ei tule lukuvirheitä.
Enhän ole, kerroinhan jo miksi sitä teen. Ihan turha yrittää keksiä muita motiiveja.
En koskaan kerro ihmisille mitä näin. Se käy ilmi myöhemmin. Totuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kirkossa earth hour-tapahtumassa. Oon aika iso ja lihaksikas kaveri. Korvassa pari rengasta ja kasvoissa parransänki. Painoa ehkä 100 kg. Siistit Haltin perusvaatteet.
Istuin ihan rennosti muita pälyilemättä. Itseasiassa olin silmät kiinni yli puolet esityksestä. Sain koko penkkirivin itselleni, vaikka kirkko oli lähes täynnä. Taisi moni lukea ulkonäköni perusteella, ettei noin vaarallisen olennon lähelle kannata istua.
Kun ohjelma päättyi, ajelin autollani kotiin katsomaan animea ja syömään sipsejä veden kera.
Niin?
Luen ihmisten tekoja. En päättele ulkonäöstä yhtään mitään.
Tuskin viestissä viitattiin juuri sinuun. Nettikeskusteluilla on tapana rönsyillä varsinaisen aiheen ulkopuolelle. Varsinkin, kun moni ihan oikeasti lukee tai kuvittelee lukevansa ihmisiä pelkän ulkoisen olemuksen perusteella. Monesti sitä tiedostamatta.
Valtaosa viestinnästä on sanatonta. Kyllä kaikki tekee tuota.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa viestinnästä on sanatonta. Kyllä kaikki tekee tuota.
Uskon kyllä, kaikilla on vaistoja. Tai on ainakin ollut. Mutta tehdäänkö sitä tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Nämä "lukijat" voi olla raskasta seuraa. Kokoajan kyttää ja epäilee kaikenlaista. Vielä jos "lukijalla" sattuu olemaan mt ongelmia, niin koko homma on kruunattu. Esim harhaisuus, jne sekä lisäksi jos on herkkä ja vaikutuksille altis ja lukee netistä kaikenlaisia ohjeita niin virhetulkintojen määrä voi olla huimaisa.
Ihmisissä on myös henkisesti niin alkeellisia, mustavalkoisia olentoja, että heille on lapsuuden satujen (tai persoonallisuushäiriöisen mielenmaiseman) tapaisesti olemassa "suosikit" ja "inhokit". Kun suosikki saa jotakin kivaa aikaan, se on ihanaa (kuten se voi ollakin) ja inhokkiensa tapauksessa sama asia on yhtä itsestäänselvästi pahaa perfektionismia, suorittamista, halveksittavaa neuroottisuutta jne. Kun tällaiset ihmiset kuvittelevat lukevansa inhokkejaan, on jo etukäteen selvää, että tulkinta on vin
Ap:lle (viestisi 22)
En tarkoittanutkaan sinua, minulle vierasta ihmistä.
Vastasin kirjoitukseen, missä kirjoittaja kuvasi rasittavia "kyttääjiä", joiden ajatukset sangen usein virittyvät negatiivisesti. Varsinkin joitakin ihmisiä kohtaan, joista heillä onkin tahtotila kaivaa vain negatiivisia asioita. Sellaisten negankuvittelijoiden on joskus yllättävän vaikeaa ymmärtää, että heistä ei oikein pidetä.
Vierailija kirjoitti:
En huomaa toisista tietenkään kaikkea, mutta sen kyllä puhuuko hän totta ja onko hän ystävällismielinen vai ei.
Joku ihminen voi olla hyvinkin myrkyllinen ja vihainen pohjimmiltaan, mutta on suosittu, koska teeskentelee ystävällistä.
Se on minulle aina yhtä suuri yllätys, miten helppoa ihmisiä on huijata.
Suurin osa ihmisistä uskoo kaiken mitä sanotaan, riippumatta siitä vaikka ilmeet, eleet tai tekojen seuraamukset kertoisivat päinvastaista. Tätä porukkaa on helppo ohjailla ihan mihin suuntaan tahansa. Kun käskee, ne menevät ja tekevät, kun lupaa ja vannoo, ne uskovat. Ihan mitä tahansa.