Elämä valuu miehen exän kanssa kisatessa
Apua! Tämä on todella kiusallinen aihe, josta en kehtaa kertoa edes ystävilleni.
Kisaan siis pääni sisällä, ja tämä on todella rankkaa ja kasaantunut niin isoksi ongelmaksi.
Mun mies oli exänsä kanssa 10v naimisissa ja pari vuotta seurustelivat ennen sitä. Mullakin on pitkä parisuhde takana.
Miehelleni ei ole exät mitään ongelmia, ja mullakaan ei ollut seurustelun pariin ekaan vuoteen mitään outoja ajatuksia. Sitten elämässä oli ihan muilla osa-alueilla kriisi, josta tuli itselleni oireilua. Siitä sitten lähti pikkuhiljaa ajatukset itsetunnon laskun myötä laukkaamaan. Mies on mun kanssa vain, kun joutui eron jälkeen tyytymään muhun, Oon rumempi, huonompi varmasti kaikessa jne.
Lisäksi yhden kerran meillä oli riita, jossa mies sanoi aivan järkyttävän rumasti mulle henkilökohtaisia asioita. Nyt mietin päivittäin sitä, että ei varmasti haukkunut exäänsä näin. Jos miehellä on töiden tai väsyn vuoksi huono päivä, mietin että johtuu varmasti siitä että on vain onneton mun kanssa ja haikailee exänsä perään.
Ja ei siis ole missään tekemisissä edes, eikä heidän parisuhteensa ollut mitään ruusuilla tanssimista vaan riitelyä ja lopulta nainen petti.
Mutta nää ajatukset kiertää kehää ja en tiedä miten tän saisi loppumaan?
Kommentit (22)
Otatko ahteriin? Exä varmaan otti.
No hyvin tuo on ainakin onnistunut murtamaan itsetuntoasi. Mieti tarkkaan onko sen arvoista?
Niin viettääkö se mies exän kanssa aikaa vai miksi olet alunperin kehittänyt asiasta noin ison ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Niin viettääkö se mies exän kanssa aikaa vai miksi olet alunperin kehittänyt asiasta noin ison ongelman?
Ei vietä.
Mies on puhunut joskus ohimennen vaikka jotain exään liittyvää (ei siis usein, vaan kun jotain puhuttu ja maininnut) esim. että on kuljettanut exää sinne tai tänne. Sit jos mä oon pyytänyt mukaan jonnekin, niin ei jaksa yms. Ja sit muistan että exää aina kohteli hyvin ja kyytsäili jne. Tollasista asioista tää alkoi kun oma elämäntilanteeni oli vaikea. Nyt vertailen kaikkea.
Mulle puhuu jatkuvasti rumasti ja on äreä sillä on todella stressaantunut. Se on varmaan se juurisyy.
Mulla on aika paljon tätä samaa, ja vieläpä niin, että miehellä on lapsia exänsä kanssa. Sama tarina sikäli, että exä petti miestä ja on nyt yhdessä sen miehen kanssa, jonka kanssa petti. Pelkään sitä hetkeä, jos tuolla exällä ja uudella miehellään menee poikki. Luulen olevani vain joku exän korvike miehelle. Eli kaikki varmaan lähtee siitä, ettei mies itse ollut se, joka halusi entisestä suhteesta pois, vaan exä petti ja jätti.
Mies on siis aivan ihana mulle ja tekee kyllä kaikkensa, että luottaisin häneen (esim. kertoo mitä tekee, lähettelee valokuvia tekemisistään, puhuu meidän tulevaisuudesta, ja tietysti kertoo, kuinka mä olen sellainen, jonka kanssa hänen olisi aina pitänyt olla jne.). Ja olen jopa avautunut mun epävarmuuksista hänelle ja hän jaksaa kuunnella sitä, vaikka varmaan häntä riepoo, että syyttelen siitä, että hän haluaisi exäänsä, joka kuitenkin loukkasi häntä pahemman kerran.
Vaikea tilanne. Toivon, että ajan kanssa helpottuu. Mutta kokoajan mietin, että mitä käy, jos se exän nykyinen suhde kariutuu..
Vierailija kirjoitti:
Olkaa kilttejä ja vaikka haukkukaa mut pystyyn, ja kertokaa miten naurettava oon :(
Et ole naurettava, mutta perustat oman itsearvosi liikaa toisen ihmisen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika paljon tätä samaa, ja vieläpä niin, että miehellä on lapsia exänsä kanssa. Sama tarina sikäli, että exä petti miestä ja on nyt yhdessä sen miehen kanssa, jonka kanssa petti. Pelkään sitä hetkeä, jos tuolla exällä ja uudella miehellään menee poikki. Luulen olevani vain joku exän korvike miehelle. Eli kaikki varmaan lähtee siitä, ettei mies itse ollut se, joka halusi entisestä suhteesta pois, vaan exä petti ja jätti.
Mies on siis aivan ihana mulle ja tekee kyllä kaikkensa, että luottaisin häneen (esim. kertoo mitä tekee, lähettelee valokuvia tekemisistään, puhuu meidän tulevaisuudesta, ja tietysti kertoo, kuinka mä olen sellainen, jonka kanssa hänen olisi aina pitänyt olla jne.). Ja olen jopa avautunut mun epävarmuuksista hänelle ja hän jaksaa kuunnella sitä, vaikka varmaan häntä riepoo, että syyttelen siitä, että hän haluaisi exäänsä, joka kuitenkin loukkasi häntä pahemman kerran.
Vaikea tila
Ymmärrän täysin! Juuri tuo minuakin vaivaa! Mun miehen exä tosin yritti mun miestä saada takaisin, eikä mies ole kiinnostunut hänestä ja suorastaan halveksuu tätä pettämisen yms. takia eli oma pelkoni ei ole rationaalinen edes
Ja ap, sun ongelma ei ehkä ole se exä, vaan se, että mies puhuu sulle rumasti. Sitä kannattaa miettiä, että onko teidän suhde aidosti hyvä (ihan siis teidän kahden välillä, ilman mitään ajatuksia exästä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vietä.
Mies on puhunut joskus ohimennen vaikka jotain exään liittyvää (ei siis usein, vaan kun jotain puhuttu ja maininnut) esim. että on kuljettanut exää sinne tai tänne. Sit jos mä oon pyytänyt mukaan jonnekin, niin ei jaksa yms. Ja sit muistan että exää aina kohteli hyvin ja kyytsäili jne. Tollasista asioista tää alkoi kun oma elämäntilanteeni oli vaikea. Nyt vertailen kaikkea.
Mulle puhuu jatkuvasti rumasti ja on äreä sillä on todella stressaantunut. Se on varmaan se juurisyy.
Jos mies on pönttö, niin se ei ole sun vika. Ja mieti sitä, että siitä on jo joku halunnut ottaa eron, eli jollain tavallahan se pönttö on, ellei ole tehnyt parannusta käytökseensä.
Ei kyllä ainakaan enää ole suhde hyvä. Korjattavissa ehkä. En vaan tiedä enää haluanko.
Kuule ap, todennäköisesti on ollut myös ilkeä eksää kohti ja satuilee noita tarinoitaan. Ilmiöön olen minäkin törmännyt, älä heitä elämääsi hukkaan tuollaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ainakaan enää ole suhde hyvä. Korjattavissa ehkä. En vaan tiedä enää haluanko.
Mutta se on sentään positiivista, että olet tullut johonkin päätelmään. Jos toinen aiheuttaa enemmän huonoa kuin hyvää, ei siihen kannata jäädä.
"sanoi aivan järkyttävän rumasti mulle henkilökohtaisia asioita"
= jätä se.
Sanoin kerran vaimoani väsyneenä "pässiksi". Ja olen saanut kuulla siitä 10 vuotta.
Onko Red Flag.
Sano sille et, get out of my life.
Mun mies sanoi mua myös rumaksi. Ja tiedän etten ole mikään sysiruma ainakaan, laittaudun jne.
Ei enää tunnu kauniilta koskaan. Mietin jatkuvasti, mitä mies tarkoitti -silmäpusseja, raskausarpia, pientä tuplaleukaa?
Mies on muuten hyvä ollut monta vuotta. Mutta nää pari asiaa varmaan kaataa kaiken.
Kurko kirjoitti:
"sanoi aivan järkyttävän rumasti mulle henkilökohtaisia asioita"
= jätä se.
Sanoin kerran vaimoani väsyneenä "pässiksi". Ja olen saanut kuulla siitä 10 vuotta.
Sori mutta tämä nauratti. On sulla herkkähipiäinen vaimo.
Älä hätäile! Jetilläkin on useampiakin... Eikö ole mukavaa, että välillä edes saa höyläystä? Sinulla taitaa olla aika komea komistus? Ensinnäkin ei se järvi soutamalla kulu ja jos kuluu niin Sinulla on paras soutaja ;)
Vierailija kirjoitti:
Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti.
Miten niin? Oleellinen asia miehille.
Olkaa kilttejä ja vaikka haukkukaa mut pystyyn, ja kertokaa miten naurettava oon :(