Naisille suositellaan itsepuolustukseksi usein potkua munille
Mietin vaan, ettei kunnon osuman antaminen munille tositilanteessa ole todennäköisesti kovin helppoa. Muutenhan maailmassa olisi paljon vähemmän tilanteita, joissa mies väkivaltaisesti alistaa naista.
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastustaminen vain pahentaa tilannetta. Kun raiskaaja haluaa vain pillua niin se voi muuttua myös raiskaus ja pahoinpitelyksi. Pahimmassa tapauksessa murhaksi. Näitä tapahtuu jo nyt suomessa. Esim. nuori mies tappaa teinitytön ojaan.
Taidat itse olla päällekarkaaja ja toivot vain että naiset eivät vastustelisi sinua 🤡
Olet liian vanha ei kukaan ole sinusta kiinnostunut.
Kukaan ei ole koskaan yrittänyt ryöstää mummolta käsilaukkua.
Munille potkaisulla on parempi mahdollisuus saada toinen lamaantumaan kuin jos nainen lyö miestä esim nyrkillä leukaan. Keskiverto naisella on alavartalossa 2/3 saman ikäisen miehen voimista ja 1/3 ylävartalon voimista. Tietenkin kaikki väkivalta on satunnaista, eikä ole mitään kaavaa, jolla voittaa kaikki päällekarkaajat aina.
Olen 85-kiloinen mies, harrastanut kamppailu-urheilua yli 20 vuotta. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä aloittelijalle, joka on minua yli 40 kiloa painavampi ja yli 10 senttiä pidempi, ja jolla on kamppailusta hallussa vain perusasiat, sanotaanko vaikka vuoden treenaamisen jälkeen. Kokeiltu on monesti salilla.
Mutta toki täällä kaikki ovat sellaisia ninjoja, jotka helposti "lamauttavat" tuplasti itsensä kokoisen vastustajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 85-kiloinen mies, harrastanut kamppailu-urheilua yli 20 vuotta. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä aloittelijalle, joka on minua yli 40 kiloa painavampi ja yli 10 senttiä pidempi, ja jolla on kamppailusta hallussa vain perusasiat, sanotaanko vaikka vuoden treenaamisen jälkeen. Kokeiltu on monesti salilla.
Mutta toki täällä kaikki ovat sellaisia ninjoja, jotka helposti "lamauttavat" tuplasti itsensä kokoisen vastustajan.
mitäpä mieltä siitä, että kiusatuille usein ohjeistetaan että senkun viskot kiusaajia (hyvin todennäköisesti osaavia tappelijoita) pitkin seiniä tai vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potku munille on helppo torjua käsin tai väistämällä.
Käytännössä ei ole jos pitää nyrkkeilysuojausta kädet ylhäällä, niin alas tulevat iskut on helpompi viedä perille. Toisaalta voidaan olettaa että jos vastapuoli on nyrkkeilyasennossa jalat harallaan ja kädet ylhäällä suojaamassa leukaa, niin hän saattaa odottaa myös potkua jalkojen väliin ja jalat harallaan on vain houkutin.
Toisaalta jos kädet on suojauksessa keskivartalolla tai sivuilla reisien kohdalla valmiina ottamaan alapotkuja vastaan, niin voidaan olettaa että kohde provosoi iskemään ylös päähän ja haluaa sitä.
Riippuu miten kokenut kaveri on vastassa.
Mitä vttua selität? Kuvitteletko, että miehet haluaa jotain matsia ottaa naisten kanssa yössä?
Vierailija kirjoitti:
Läskiä kannattaa juosta karkuun.
Joskus todistin kaupungilla illanvietossa kun nainen yritti potkaista jotain päätä aukonutta lökäpöksyä haaroväliin. Mitään ei tapahtunut kun sen tyypin housut oli niin alhaalla. Sen jälkeen mies pyyhkäisi sen naisen katuun ja alkoi tämän päällä hakkaamaan tätä nyrkein. Taju lähti ennekuin sivulliset sai ajattua hyökkääjän pois. Nenä murskana ja silmä muurautui umpeen, sai myös ilmeisesti aivotärähdyksen.
Sellaisessa uhkaavassa tilanteessa ei todellakaan kannata puolustautua väkivaltaisesti vaan pyrkiä poistumaan tai alkaa vaikka kirkumaan niin kovaa kuin suusta lähtee.
Sehän auttaa jo kun potkaisee vaikka mahaan tai polveen. Sattuu tosi paljon ja voi vammauttaa.
Ei kannata leikkiä sankaria. Paras turva on liikkua porukassa tai miehensä kanssa jos pitää kaupungille lähteä. Toisaalta se oma mies on todenäköisin päällekäyjä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän auttaa jo kun potkaisee vaikka mahaan tai polveen. Sattuu tosi paljon ja voi vammauttaa.
Maahaan on aika hankala potkaista ainakaan suoraan edestä. Jalka pitää saada melko korkealle ja liike on suhteellisen hidas suoraan edestäpäin. Mies myös todenäköisesti saa jalastasi kiinni potkun aikana ja kaataa sinut. Polven rikkominen vaatii sekin paljon voimaa ja tarkan potkun. Ja jos on voimaa jalaoissa niin ne kannattaa käyttää pakenemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että sellaisista "itsepuolustuksen" pikakursseista on enemmän haittaa kuin hyötyä, jos ne saavat ihmisen kuvittelemaan, että hänellä olisi mahdollisuus kamppailla paljon isompaa ja vahvempaa vastustajaa vastaan. Ei se todellisuudessa ole mahdollista.
Isous ja vahvuus ei merkitse mitään. Hyvä kunto ja riittävä voima pistää vastaan vahvaa vastaan merkitsee enemmän.
Hyväkuntoinen voittaa aina ison ja vahvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että sellaisista "itsepuolustuksen" pikakursseista on enemmän haittaa kuin hyötyä, jos ne saavat ihmisen kuvittelemaan, että hänellä olisi mahdollisuus kamppailla paljon isompaa ja vahvempaa vastustajaa vastaan. Ei se todellisuudessa ole mahdollista.
Isous ja vahvuus ei merkitse mitään. Hyvä kunto ja riittävä voima pistää vastaan vahvaa vastaan merkitsee enemmän.
Hyväkuntoinen voittaa aina ison ja vahvan.
Hyväkuntoisen kannattaa käyttä se kuntonsa pakoon juoksemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormilla/kynsillä silmiin tökkäisy ja/tai munille potkaisu on todella tehokkaita keinoja lamaannuttaa vastustaja muutamaksi sekunniksi, mikä voi olla ratkaisevaa karkuunpääsemisen kannalta. Se, että se ei ole helppoa ei tarkoita vielä, etteikö se silti olisi paras mahdollisuus itsepuolustustilanteessa isompaa ja vahvempaa vastaan.
Ei noita tekniikoita turhaan ole kielletty esim.vapaaottelussa.
Toisen ihmien silmien puhkaiseminen tuo sille naiselle valtaisat korvausvaatimukset pysyvän vamman tuottamisesta. Typerää muutenkin alkaa leikkimään mitään sankaria.
Ei tuosta varmasti tule mitään Suomessa jossa on pienet tuomiot. Ei armoa päälle kävijälle.
Ei päällekävijäkään saa rangaistuksia joten ihan sama jos menee näkö.
Minut yritti yksi mies r*ta. Istui vieressä ja en pienessä humalassa tajunnut, että muut olivat lähteneet ja jäimme kaksin. Hän painoi minut allensa ja piti käsistä. Ei siinä pystynyt mitenkään puolustautumaan, saati edes liikkumaan. Hyvä kun sain henkeä. Mutta hän suuteli minua ja silloin purin hampaat alahuulesta läpi, enkä päästänyt irti ennen kuin hän löi minua nyrkillä niin että taju lähti. Oli onneksi lopettanut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan henkilöstä. Toiselle pikakurssi tekee sen että hänestä tulee voittamaton.
Samaa voi sanoa armeijan käymisestäkin. Tosiasiassa toiset löytää siellä itsensä ja havaitsee olevansa muita vaarallisempia yksilöinä. Toiset saattavat huomata ettei kykenisi tositilanteessa edes juoksemaan poteroon. Ei oikein voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Toiset on yksinkertaisesti lahjattomampia kuin toiset. Joku kykenee kolmessa vuodessa samaan mitä sinä olet ährännyt kaksikymmentä vuotta.
Kuinkas monella teistä ninjoista on kokemusta oikeasta tappelusta? Tai edes kilpaottelusta kamppailu-urheilussa? Vai ihanko vain mielikuvituksenne varassa teoretisoitte, että tällä ja tuolla tavalla voisi potkia ja lyödä, niin että vastustaja "lamaantuu" hetkessä? Kuulostaa nimittäin aika paljon tältä jälkimmäiseltä nämä neuvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potku munille on helppo torjua käsin tai väistämällä.
Käytännössä ei ole jos pitää nyrkkeilysuojausta kädet ylhäällä, niin alas tulevat iskut on helpompi viedä perille. Toisaalta voidaan olettaa että jos vastapuoli on nyrkkeilyasennossa jalat harallaan ja kädet ylhäällä suojaamassa leukaa, niin hän saattaa odottaa myös potkua jalkojen väliin ja jalat harallaan on vain houkutin.
Toisaalta jos kädet on suojauksessa keskivartalolla tai sivuilla reisien kohdalla valmiina ottamaan alapotkuja vastaan, niin voidaan olettaa että kohde provosoi iskemään ylös päähän ja haluaa sitä.
Riippuu miten kokenut kaveri on vastassa.
Mitä vttua selität? Kuvitteletko, että miehet haluaa jotain matsia ottaa naisten kanssa yössä?
Tyhmälle on ihan turha selittää mitään. Kyse on hyökkäyksen ja puolustuksen perusasioista.
Jos en pärjäisi esim. r*iskaustilanteessa, mutta jäisin kuitenkin henkiin, kostaisin.
Siihen on keinoja. Onhan se hienoa, jos semmoisen p*skiaisen saisi tuomiolle jne., mutta välttämättä en tyytyisi lainkouran lepsuiluun ja siihen, että tyyppi jonkin ajan päästä on taas kentällä toteuttamassa itseään.
Teininä vahingossa juostessa meni isku miehen sinne, juoksin koska en meinannut päästä ohi. Sen jälkeen roikuin talon seinällä kuulusteltavana hetken. Ettei se ole kyllä varma keino, ainakaan huumetyyppien kanssa.