Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hävettävää, jos virkatodistuksessasi on syntymäpaikka savossa?

Vierailija
23.03.2024 |

Esimerkiksi Karttula?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se.

Vierailija
2/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin. En kehtaa edes mainita omaa syntymäkuntaa missään, jos ei ole ihan pakko.  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on varsin mukavaa olla syntyisin pienestä kunnasta. Olen jopa nimennyt oman yrityksen sen mukaan. Nimi on tosin anagrammi kunnasta.

Vierailija
4/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kehtaan, olen ylpeä savolaisista sukujuuristani sekä isän että äidin puolelta. 

Vierailija
5/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei edes tiedä missä jokin Karttula on 🙄. Kuvittelet taas liikoja itsestäsi.

Vierailija
6/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omaa syntymäpaikkaa pitäisi hävetä? Syntymäpaikka on jokaisella se mikä on ja siihen ei voi itse vaikuttaa. Omasta syntymäpaikasta tulee olla ylpeä.

Vierailija
7/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syntymäni paikkakunta savossa, ja vaikka olen asunut  jo puolivuosisataa kaukana savosta, niin en ole ylpeä yhtään mitenkään savolaisesta kunnasta, jossa olen virallisesti syntynyt.   Ei ole kuitenkaan Karttula.

Vierailija
8/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset häpeää kaikkia..kaikkea..,ihmettelen miksi,me pieni kansa ollaan elonjäämiskampailussa selviytyjiä.

Vierailija
9/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. 

Vierailija
10/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään virkaa niin en tarvitse moisia lappuja.

Vierailija
11/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihminen ei voi valita, mihin syntyy. Ihmisen tulee hävetä vain sellaisia asioita, joihin hän voi itse vaikuttaa. 

Vierailija
12/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupuolen voi muuttaa, voi muuttaa syntymäpaikankin...

Vierailija
13/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin elossa oleva ihminen tarvitsee virkatodistusta? 

Vierailija
14/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos nyt on sattumalta syntynyt vaikkapa Pöljällä savossa, niin pitääkö siitä olla ylpeä ja mainostaa sitä esimerkiksi perushesalaisille viäntäen murteella savolaisittain?

Vierailija
15/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että suurin osa suomalaisista ei tiedä, missä päin maata Karttula on!

Sehän on nykyisin Kuopion kaupunginosa. Jos virkatodistuksen tilaa, niin sielläkö lukee sen vanhan kunnan nimi, vaikka kuntaa ei ole enää olemassakaan?

Vierailija
16/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sukupuolen voi muuttaa, voi muuttaa syntymäpaikankin...

Tavallaan olet oikeassa. Itse olen syntynyt kunnassa, jota ei enää ole olemassa. Nykyisillä kuntarajoilla syntymäpaikkani on Kuopiossa. 

Vierailija
17/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos nyt on sattumalta syntynyt vaikkapa Pöljällä savossa, niin pitääkö siitä olla ylpeä ja mainostaa sitä esimerkiksi perushesalaisille viäntäen murteella savolaisittain?

Todellakin pitää! Etenkin pöjille hesalaisille pitää ehdottomasti mainostaan savolaisuuttaan. 

Vierailija
18/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itikoella iliman pillaa, puoli mualimaa Makkosilla.

Vierailija
19/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen savolainen, mutta syntymäpaikkani on ruotsinkielisellä rannikolla. Siinäpä on perunkirjoituksissa ihmeteltävää.

Vierailija
20/37 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi hävetä???? Itse olen todella, siis todella pikkuisesta kylästä Lapista, josta kukaan ei ole varmaan edes kuullut ja olen ylpeä siitä. Vaikka asunut jo yli 30 vuotta etelässä, niin lapin murre paistaa läpi ja usein kysytään, että mistä olen lähtöisin. Ylpeänä selitän, että pikkukylästä Lapista, mutta hahmottamisen vuoksi selitän, että Kittilän lähettyviltä...

Myös asiakastapaamisissa puhun vapaasti, mutta tietenkin osaan myös kirjakieltä, mutta sitä joutuu tässäkin ammatissa verrattain harvoin puhumaan. Lähinnä oikeussaleissa. Asiakastapaamisissa olen kokenut paremmaksi puhua vapaasti "omaa sekoitusta", sillä monia jotenkin stressaa tulla asianajajan luo ja minusta tekee helpommin lähestyttävän, kun en pönötä.....

asianajaja, Hki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan