Anoreksiaa sairastava 13-vuotias tyttö odotti Taysin kutsua kuukausia Sitten paljastui, että lääkäriä ei ole
PIRKANMAAN hyvinvointialueen Pirhan lasten ja nuorten syömishäiriöpoliklinikan tilanne on heikentynyt radikaalisti. Tätä mieltä on nainen, jonka tytär sairastaa anoreksiaa.
13-vuotiaan tyttären hoitosuunnitelma on sisältänyt tapaamisia vuorotellen erikoislääkärin ja hoitajan kanssa kolmen kuukauden välein. Nyt perhe on odottanut kutsua seuraavaan lääkärin tapaamiseen joulukuusta saakka.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Miksi mt-potilailla menee meemisairaudet niin tunteisiin? Ei muuta kuin kännykkä pois tytteliltä ja pullaa nassuun niin johan alkaa se paino nousemaan.
Olisikin näin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia on ennen kaikkea psyykkinen ja vaikeasti hoidettava mielenterveys häiriö.
Tärkeintä olisi sairauden varhainen tunnistaminen ja hoidon aloitus heti... ja hoitoonhan ei heti pääse. Kun ei ole hoitopaikkoja eikä henkilökuntaa. Mikä johtaa kunnon romahtamiseen, mikä taasen johtaa psykon osasto hoitoon, jossa laitetaan sit mahaletku ettei potilas kuole.
Anoreksia ei oleoikea sairaus, takana on huomiohakuisuus ja sairaalloinen narsismi jota ruokitaan keinolla millä hyvänsä
Vanhempien vastuu kotikasvatuksesta. Tavallisen ihmisen järki. Tolkku. Rajat alaikäisille. Anorexiat on vain virnuilua vanhemmille. Ihmisen elämään kuuluu ruokailu. Vähällähän tuon ikäinen pärjää. Sen verran on syötävä normaalia arkiruokaa.
Vit tu toi "huutista" on lapsellinen ja nolo sana.
Ei sen lapsen tarvitse kouluun panostaa, sekin vaan sossupummiksi. Miksi hänen vapaaherruus olisi muille ongelma.
Ihan turhaan te selitätte tälle yhdelle mitään, jos ei tajua niin ei tajua. Sen takia se on työtönkin.
Mitä vanhemmat ovat tehneet lapsensa terveyden eteen? Ei heti tartte kolkuttaa sairaalaan ja uhriutua jos ei kullanmurua heti paapota. Kodin säännöt ja tapojen opetus lapsille. Aikuisuutta, vanhemmat!
soitelkaa kiurulle ja saarikolle jospa he varaisivat ajan hehän lupasivat että 1vrk pääseen
Vierailija kirjoitti:
Ei sen lapsen tarvitse kouluun panostaa, sekin vaan sossupummiksi. Miksi hänen vapaaherruus olisi muille ongelma.
Muiden vapaaherruus vähentää minun tukiani.
Vierailija kirjoitti:
Vit tu toi "huutista" on lapsellinen ja nolo sana.
Voi pikkuista. Huutista ruikuttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ketään ei kiinnosta vaikka kuolisit pois.
Läksyt, koulu, joku edullinen kansalaisopiston harrastus, ulkoilua, muutama kaveri, kotsantunnilla ravinto-oppia, koululounas, ateriat kotona, mukaanlukien aamupala. Syömättömyys on vain kiukuttelua. Kun hoitaa hommansa, on välillä myös nälkä. Sitten syö. Terveellisesti ja sopivan määrän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan te selitätte tälle yhdelle mitään, jos ei tajua niin ei tajua. Sen takia se on työtönkin.
Olen työtön koska en halua maksaa veroja joilla alueelleni tuodaan lisää mustia. Tienata voi muutenkin.
Turha otsikko, vain huomionhakua turhaan itseaiheutettuun "ongelmaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ketään kiinnosta tuntemattomien ongelmat.
Jos ei syö, sitte ei syö. Kuolee pois.
Jos on nälkä, syö. Elää.
Ihan yksinkertainen juttu.
Ryhmäkokoja on pyydetty pienemmäksi. Tääjän korjaa tilanteen. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ketään kiinnosta tuntemattomien ongelmat.
Puhu vain omasta puolestasi. Paitsi että kiinnostaahan sua tän kyseisen tytön ongelmat kun jauhat niistä koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön koska en halua maksaa veroja joilla alueelleni tuodaan lisää mustia. Tienata voi muutenkin.
Miksi Purraa ja Orpoa pitäs kiinnostaa sun mielipitees?
13v on ihan lapsi. Äiti hoitakoon kasvatuksen. Pois känny, asiallinen vuorokausirytmi, unta yöllä, päivällä koulu, läksyt luettava, aamupala, koululounas, ruoat kotona, ei nirsoilua ym. Näillä ohjeilla alkuun! Johan alkaa elämä järjestyä.