Anoreksiaa sairastava 13-vuotias tyttö odotti Taysin kutsua kuukausia Sitten paljastui, että lääkäriä ei ole
PIRKANMAAN hyvinvointialueen Pirhan lasten ja nuorten syömishäiriöpoliklinikan tilanne on heikentynyt radikaalisti. Tätä mieltä on nainen, jonka tytär sairastaa anoreksiaa.
13-vuotiaan tyttären hoitosuunnitelma on sisältänyt tapaamisia vuorotellen erikoislääkärin ja hoitajan kanssa kolmen kuukauden välein. Nyt perhe on odottanut kutsua seuraavaan lääkärin tapaamiseen joulukuusta saakka.
Kommentit (206)
Minkäpä teet kun pitää hankkia ulkomailta työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella pääsee yksityiselle yleislääkärille saman päivän aikana mutta terveyskeskukseen ei saa aikoja.
Mitä ne siellä oikein tekee??
Hienoa olla yksityislääkärinä. Asiakas arvostaa lääkäriä kun saa maksaa n. 100 euroa keskustelusta ja tutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän järjestelmä on jo kaatunut näihin ulkomaalaisiin.
Suomalaiset ottavat terveysvakuutuksen ja maksavat, samoin he maksavat veroja eivätkä pääse julkiselle, koska se on täynnä ulkkareita.
Tämän jokainem silmillään näkee jos on julkisen odotushuoneessa istunut.
Moni maksaa kahteen jopa kolmeen kertaan "terveysveroa" julkiselle veroina,,yksityiselle ja vakuutusyhtiölle
Vierailija kirjoitti:
Tampereella pääsee yksityiselle yleislääkärille saman päivän aikana mutta terveyskeskukseen ei saa aikoja.
Mitä ne siellä oikein tekee??
Hoitavat siellä niitä tapauksia joita yksityinen ei viitsi hoitaa. Sama vanhustenhoidossa: kyllä yksityisille firmoille kelpaa helpot asiakkaat jotka eivät juuri vaadi resursseja, mutta muut pukataan julkiselle. Rusinat pullasta, kermat kakun päältä, rahat pois.
"Thylki! Thylki! Öllä äräbi!'
Ja siinä sitten tulkataan Suomessa resurssit paukkuen vuosikymmeniä maassa olleille ja silti kieltä taitamattomille, omat kuolevat jonoihin! Näitä tulkin tarvitsijoita ei ole KOSKAAN Kauko-Idästä tai vaikka Chilestä tulleissa.
Minä olen loppu, tähän kevääseen riitti minun soteilut. En jaksa enää.