Kuinka kauan pystyt olemaan syömättä, ettei tule huono olo?
Esimerkiksi klo 11 eteenpäin? Milloin PAKKO syödä seuraavaksi, ettei taju lähde?
Kommentit (55)
Ei tule huonoa oloa lainkaan, mutta syön kolme kertaa päivässä lounaan, päivällisen ja iltapalan. Joskus harvoin välipalaksi hedelmän.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koko päivän. Tulee nälkä joo, mut ei ala heikottaa tai kiukuttaa. En tajua niitä, kenen täytyy koko ajan syödä enkä varsinkaan tajua nälkäkiukkuisia tyyppejä.
En minäkään ennen tajunnut, mutta sitten huomasin että teinin kanssa kummasti helpottaa kun sille laittaa ruoan eteen heti kun tulee koulusta. Se kun ei aamulla oikein syönyt, ja koulussa ei ollenkaan, niin oli kyllä melkoinen känkkäränkkä kun tuli kotiin.
Itse kun kestää kerran päivässä syömiselläkin hyvin niin kesti vähän aikaa tajuta että nyt on parempi katsoa että se saa heti ruokaa. Kun ei se itsekään oikein tajunnut että nälkä se vaivaa.
Ihan riippuu paljonko olen jo syönyt.
Jos aamupalana oli pelkästään pieni banaani ja lounaalla keitto niin iltapäivällä on sitten jo kiljuva nälkä klo 15 alkaen. Ei taju lähde kuitenkaan.
Jos aamupala on ollut tuhti niin pärjään vaikka sillä keitolla iltaa asti.
Jos lounas on ravintolan hampurilaisateria niin voi olla, että syön vasta seuraavana päivänä.
Toki kaikkeen vaikuttaa myös paljonko tulee urheiltua ja millainen kuukautiskierto on meneillään.
Neljän päivän paasto meni ihan ok
Pari päivää, ja sitten alkaa pyörryttää. Jos on yhtään läskiä, syömättäkin pärjää.
Jaa-a, norossa olin 4 päivää syömättä eikä edes vesi pysynyt sisällä lähes yhtään joten olinkin aika pahasti kuivunut jo. Normaalisti n. 15 tunnin syömättömyyden (yöpaasto siis mukana) jälkeen alkaa tulla heikotusta, hikoilua ja tärinää jos ei syö. Tuossa norossa tällaista ei tullut kuitenkaan ollenkaan, nestehukka lopussa alkoi tietysti jo tuntua.
Päivän aikana jos vetelee paljon viljaa tai puhdasta sokeria jossain muodossa niin kyllä vähintään 3-4h päästä tulee oikein kunnon verensokeriromahdus. Kasvikset muun aterian yhteydessä ei aiheuta sitä nopeaa laskua ja mussutushimoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka koko päivän. Tulee nälkä joo, mut ei ala heikottaa tai kiukuttaa. En tajua niitä, kenen täytyy koko ajan syödä enkä varsinkaan tajua nälkäkiukkuisia tyyppejä.
En minäkään ennen tajunnut, mutta sitten huomasin että teinin kanssa kummasti helpottaa kun sille laittaa ruoan eteen heti kun tulee koulusta. Se kun ei aamulla oikein syönyt, ja koulussa ei ollenkaan, niin oli kyllä melkoinen känkkäränkkä kun tuli kotiin.
Itse kun kestää kerran päivässä syömiselläkin hyvin niin kesti vähän aikaa tajuta että nyt on parempi katsoa että se saa heti ruokaa. Kun ei se itsekään oikein tajunnut että nälkä se vaivaa.
Miten teinisi ei itse ymmärrä nälkäsignaaleja? Nepsy tms? Vai jotain syömishäiriötä?
Joskus syömishäiriöisenä meni useampi päivä putkeen syömättä, toki join sitten edes jotain mehuja veden tilalla.
Nykyään joku 6h syömättä menee vielä ihan ok, mutta kun nälkä iskee niin aika pian siitä iskee myös huono olo. Toisaalta työpäivisin mulle tulee huono olo nälän takia jo 3h aamiaisesta, ihan sama mitä aamulla syön ja kuinka paljon :D Näin vapailla sitä ei tapahdu, vaikka liikkuisin yhtä paljon.
16-24 tuntia. Syön normaalisti 2 krt päivässä klo 12-20 välisenä aikana jakerran viikossa pidän 24 tunnin paaston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teinisi ei itse ymmärrä nälkäsignaaleja? Nepsy tms? Vai jotain syömishäiriötä?
No ehkä se varsinainen fyysinen nälkä meni ohi siinä koulupäivän aikana, mutta kiukku paheni? Oli jo ollut päivän nälissään, joten ei siinä pari tuntia lisää häntä haittaisi kun ei itse tajua että on pahalla päällä? En tiedä, hänellä on todettu aikuisena kyllä adhd.
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää, ja sitten alkaa pyörryttää. Jos on yhtään läskiä, syömättäkin pärjää.
No enpä nyt sanoisi että se läski auttaa siinä heikotuksessa. Itsellä ei kyllä eroa alipainoisena tai vähän ylipainoisenakaan. Tai no, silloin alipainoisena meni kyllä ihan huomaamatta se pari vuorokauttakin syömättä, nyt sen muistaa jo edes kerran päivässä että syödäkin pitäis.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei puhuta paastoamisesta, voin olla n. 12 tuntia syömättä ilman kummoisiakaan oireita. Ei sittenkään taju lähde, mutta alkaa olla nälkä. Minua ei ole koskaan syömisen epäsäännöllisyys haitannut.
Sama. Normaalisti syön aamupalan noin 7-8 aikaan, lounaan 12-13 aikaan, ja iltaruoan 17-19 aikaan riippuen työtunneista. Mutta jos on kiire, tai olen reissussa, niin hyvin voi lounasta myöhäistää useamman tunnin, tai joskus jättää välistä. Ikinä ei heikota eikä etenkään lähde taju (?!? Oliko aloittaja tosissaan vai oliko tuo tahallista liioittelua?)
Aamupalan syön noin klo 8. Kyllä mun viimeistään siinä klo 13 on saatava ruokaa. Yöllä toki voin olla syömättä noin 12h mutta yöllä kuluttaa vähemmän energiaa kuin päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan paastohullu tulee varmaan kohta kertomaan omansa, mutta kyllä minä syön päivittäin noin 4 tunnin välein. Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Yöllä en tietenkään syö ja iltapalan syön viimeistään klo 19.30.
Montako kymmentä kiloa on ylipainoa? Ei aikuisen tartte syödä kuin kerran päivässä.
Monesti nämä, jotka unohtavat syödä/syövät epäsäännöllisesti ovat lihavia.
No minä en ole. Bmi ei ole koskaan ylittänyt 23:a. Jos on mennyt lähelle niin olen ollut syömättä niin kauan että on taas ollut lähellä 22.
Itse asiassa pystyn olemaan syömättä hyvinkin kauan. Jostain syystä minun nälkäkeskukseni on hiljaa, ei anna signaalia. Siksi minun täytyy pitää huolta syömisajoistani, vaikka nälkää en tunne jotain täytyy säännöllisesti syödä.
Mitään herkkuruokia ei ole, mutta sellaisia kyllä mitä en missään nimessä halua syödä.
Pullat ja kaukut ja makeat herkut eivät kuulu ruokalistalleni, mutta esim. sipsiä voin joskus syödä. Tosin siitäkin tulee huono olo äkkiä niin että pieni annos riittää.
Jos en syö, huomaan syömättömyyden siitä että alan tuntea heikotusta ja päänsärkyä. Kroppa ilmoittaa että jotaikin on unohtunut. Alkoa en käytä ollenkaan enkä limuja yms. myöskään mehuja. Hedelmät maistuu kyllä, niitä voi syödä vaikka nälkää ei tunne. Myös tuoreet marjat.
"Monesti nämä jpotka unohtavat syödä/syövät epäsäännöllisesti ovat lihavia". Omalla kohdallani tämä ei pidä paikkaansa. Olen juuri alipainon rjalla ja lääkärin mukaan minun pitäisi pyrkiä nostamaan painoa muutama kilo jotta saavuttaisin "turvallisen painon". Olen kuitenkin hyväkuntoinen ja liikun päivittäin paljon, varmasti enemmän kuin keskiverto ihminen. Olen aina rakastanut liikuntaa ja se on minulle tärkeää.
Työskeneteln sairaanhoitajana jota ei voi kaikkein keveimmäksi työksi laskea, kolmivuorotyö, pyhät viikonloput arjet.
En tiedä miksi ruoka ja syöminen ei kiinnosta mutta sen verran järkeä kuitenkin on että tiedän että ilman polttoainetta en jaksa. Siksi pidän huolen siiitä että tietyt ateriat päivässä tulee nautittua.
Olen siis nainen, 36 vuotta kahden lapsen äiti.
Jos vain vettä juotavaksi niin joku 32-40tuntia menee helposti syömättä (illasta päivän yli aamuun tai lounaaseen pääsääntöisesti) ihan huomaamatta. Jos juotavasta sitten saa hiilareita (esim sokerilimonadia) niin 72 tuntia menee helposti (pe lounaasta ma lounaaseen useimmiten).
Mä syön säännöllisesti 3-5 kertaa päivässä. Useimmiten sen 4-5. Eli mulle tulee huono olo viimeistään 6 h edellisestä ateriasta.
Olen sairaanhoitaja kolmivuorotyössä. Liikun muutenkin ja ikää 40+. Ylipainoa ei ole. Painoindeksini on 22.
Pari tuntia niin sitten alkaa huikomaan.
Kevyesti pitkälle iltäpäivään eli en aamupalaa koskaan. Semmoiset 18 tuntia usein.