Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsesi on suhtautunut maitohampaiden irtoamiseen?

Vierailija
18.01.2007 |

Meidän tytöllä (nyt 5v2kk) alkoi eka maitohammas sitten heilua muutama viikko sitten (alahammas). Nyt se on kohta kokonaan irti. Ongelmana on vain se, ettei hän anna meidän yhtään (tai aivan vähän vain) siihen koskea kun siihen sattuu... Hmm, muistelen itse että meidän vanhemmat ainakin heiluttelivat jatkuvasti meidän hampaita ja lopulta jopa vetivät niitä uloskin kun olivat tarpeeksi irtonaisia.

Mitenkäs teidän muiden lapset ovat suhtautuneet tähän asiaan? Tyttöni on kyllä aivan paniikissa tästä ja itkee kun sattuu. Heiluttelee sitten sitä hammasta aina silloin tällöin mutta minä en juurikaan siihen saa koskea.

En kyllä muistele että itse olisin noin paniikissa hampaiden takia ollut, mutta toisaalta tyttöni on kyllä ikäisekseen aika lapsellinen jos näin voi sanoa eikä näytä ymmärtävän yhtään mistä on kyse!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jo tuossa heilunut niin irtonaisena parikin viikkoa. Kyllä mun tietääkseni ainakin useimmat lastensa hampaita heiluttelee... vai oonko väärässä?

Vierailija
2/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vähän yllyttänyt lasta itseään " nitkuttelemaan" hammasta irtonaisemmaksi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuitenkin lähti jo toinen hammas. Niin ja vanhemmallakin lähti hammas tänään.

Eka kerralla se lähti niin että annettiin rauhassa olla niin kauan et oli ihan irti ja sit vähän väkisellä koskin siihen niin putosi pois. Tänään tytärä itse tökkäsi hammasta sormella niin putosi pois. Oli myös irronnut ensin omia aikojaan. Ei ole koskaan suostunut et liikuttaisin niitä.

Vierailija
4/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonkaan et saanko kokeilla josko hammas lähtisi. Tänään innostui kun sai siitä hyvästä pikku palkinnon kaupasta. T:6.

Vierailija
5/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtoamista jännitti. Söi ja sen päälle joi vettä ja sitten ihmetteli, mikä roska suuhun vedestä tuli. Se oli se hammas. Leikimme hammaskeijuleikkiä. Tietää, että minä toimin hammaskeijuna ja annan aamulla yllätyksen. Seuraavaa hammasta odotti innolla irtoavaksi ja heiluttelikin sitä paljon. Se jo irtosikin.

Vierailija
6/6 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamana viimisenä päivätnä ennen hampaan irtoamista syöminen oli yhtä tuskaa. Itki ja söi kun hampaaseen sattui kun puri sillä ruokaa, ei pystynyt koko ajan varomaan. Itse irrotti hampaan eikä se enää sattunu kovast, kovasti oli ylpeä. Ensimmäinen hammas on tallella pienessä rasiassa. Toinen katosi jonnekkin, siis lähti huomaamatta irti, lienekö nielaissut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän