Arrrgh - en varmasti mene tekemään sovintoa!! Vai menenkö...?
Oli taas kitkerä riita eilen miehen kanssa, joka päätyi eri huoneisiin nukkumiseen ja mykkäkouluun, joka jatkuu edelleen.
Riitaa tuli taas siitä tavanomaisesta eli yhteisen ajan puutteesta. Tehdään molemmat vuorotyötä, joten ei luonnollisestikaan nähdä joka ilta ja yhteiset vapaapäivät on vähissä (ehkä 2 kuukaudessa).
No eilen miehellä oli vapaata ja kun tulin töistä kysyin mieheltä olisko sillä mitään suunnitelmia. No sillä oli tietysti omia menoja suunniteltu ja kun kysyin, että tuleeko edes saunaan, sanoi ettei varmaankaan tule.
Että mua sieppas! Kaikki muu tuntuu olevan tärkeämpää kuin meidän yhteinen aika! En edes muista koska on viimmeksi sitä vietetty, salille on kyllä päässyt menemään jne.
Kun otin asian puheeksi ja kerroin miltä minusta tuntuu, mies alkoi osottaa mieltään ja alkoi käyttäytyä karrikoidusti. mies varmasti näki mielipahani, mutta lisäsi vaan vettä myllyyn tyyliin " se on sun oma vika jos tunnet noin, minkä mä sille voin" .
Kaiken huipuksi 6v lapsemme kuuli sanailun ja sanoi isälleen, että älä puhu äitille mitään, niin mies siihen, että joo ei puhuta, ei paljon kiinnosta. Katsoivat sitten toisesta telkkarista samaa ohjelmaa suljetun oven takana koko illan, mitä minä katsoin olohuoneessa yksin =(
Asiasta ei enää puhuttu ja nukkumaan menin pahoilla mielin. Mies nukkui työhuoneessa ja kun tulin töistä kotiin, mies ei noteerannut mitenkään.
Mies voi pitää mykkäkoulua vaikka kuinka kauan, mutta itse en kestä sitä. Yleensä tai aina, se olen minä, joka alkaa hieromaan sovintoa, oli syy kummassa hyvänsä, mutta nyt päätin, että minä se en ole tälläkertaa! En haasta riitaa enempää, mutten taatusti mene tekemään sovintoa!!
Kommentit (23)
Tästä asiasta on puhuttu ennenkin ja mies " luvannut parantaa tapansa" ja huomioida perhettä ja " aviollisia velvollisuuksiaan" paremmin, mutta se parannus ei kestä kauaa. Kirjeitä on vaihdeltu ennenkin joten ei sattumoisin innosta.
Alan olla todella kypsä tähän! Mies ilmeisesti luulee " hallitsevansa" tilannetta, koska luulee, että minä anelen anteeksi taas jälleen kerran!
En pyydä, en ole tehnyt mitään väärää!
ap
Mä kärsin huonossa sängyssä viime yön...
Heitänkö???!
ap
Miehet ei kyllä tajua tollasia " yhteinen aika" -juttuja automaattisesti, niille pitää hyvissä ajoin etukäteen ehdottaa sellaista, jos sitä itse toivoo. Eikä mies yksinkertaisena olentona varmaan tajua edes käyttäytyneensä tyhmästi, joten voi olla, että saat anteeksipyyntöä siltä taholta odotella.
Mutta kuten joku jo kommentoikin, lasta noihin juttuihin ei saa vetää mukaan eikä toisen vanhemman solvaus missään nimessä ole ok lapsen tai lasten kuullen. Ja jos miehesi mielestä oikeasti sun ajatukset ei paljon kiinnosta, niin mitäs hemmettiä se sun kanssa edes on? Mun mies erehtyi viimeksi sanomaan jotain saman tyyppistä, mutta tuskin sanoo enää uudestaan. Mä en ainakaan aio elämääni tuhlata ihmisen kanssa, joka ei ole mun mielipiteistä kiinnostunut. Mutta siis se voi olla vaan miehinen älytön puolustusreaktio eikä se varmasti teilläkään oikeasti niin ajattele.