Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarja pääsi noroviruksen takia sairaalahoitoon, Raija ei - Yllätyitkö?

Vierailija
22.03.2024 |

Lähde: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4787ca56-0849-4297-ad59-78b36a501b27

Sellainen hyvinvointi-Suomi, kaikkia ei jonot koske.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa missään ei ole sanottu että Tarja meni ambulansil sairaalaan, harvemmin norossa ambulanssi kyyti on tarpeen. 

Vierailija
62/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa missään ei ole sanottu että Tarja meni ambulansil sairaalaan, harvemmin norossa ambulanssi kyyti on tarpeen. 

On sanottu kyllä, että viety paareilla ambulanssiin ja ambulanssilla sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihmetytti se, että jos pystyi matkustamaan tyttären luo niin mikseivät menneet päivystykseen? Sitten oli monta viikkoa siellä tyttärellä eikä koko aikana menty lääkäriin?

Tapaus ollut jo marraskuussa ja nyt sitten soittelevat lehteen?

Vierailija
64/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin en valaise mutta olen kokenut kun toisella on vetää kortti " eksä tiä kuka mä oon " ja toisella taas ei , niin miettimättäkin tietää kumpi jää toiseksi. Ja kyllä , ihan Suomessa. Hyvinvointi valtiohan tämä on 😱

Vierailija
65/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se tytär ei vienyt äitiään päivystykseen? Mikä järki oli lähteä ajamaan omaan kotiinsa jonnekin kauas?!

Vierailija
66/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin en valaise mutta olen kokenut kun toisella on vetää kortti " eksä tiä kuka mä oon " ja toisella taas ei , niin miettimättäkin tietää kumpi jää toiseksi. Ja kyllä , ihan Suomessa. Hyvinvointi valtiohan tämä on 😱

Tottakai esim. ambulanssityypit vie herkemmin ex presidentin kyydillä sairaalaan koska jos ei veisi niin siitä se vasta nillittäminen ja julkinen tutkimus tulisikin. Helpommalla pääsee kun vaan vie vaikkei olisi aivan syytä. Jonkun taviksen jos jättää viemättä niin siitä ei ole kiinnostunut kukaan tärkeä yleensä. 

Vierailija
67/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tytär ei vienyt äitiään päivystykseen? Mikä järki oli lähteä ajamaan omaan kotiinsa jonnekin kauas?!

Mikä sen takaa että se päivystyskään ottaisi osastolle tässä nykysuomessa?

Vierailija
68/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Mutta ei sinne hoitoon pääse ainakaan siinä tapauksessa, että ei sinne aktiivisesti hakeudu. Jos hakeutuu, on mahdollisuus päästä. Turha valittaa, jos ei itse yritä.

Vierailija
69/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Mutta ei sinne hoitoon pääse ainakaan siinä tapauksessa, että ei sinne aktiivisesti hakeudu. Jos hakeutuu, on mahdollisuus päästä. Turha valittaa, jos ei itse yritä.

Ai nyt se olikin potilaan vika että suomen sairaanhoito toimii täysin päin veetua, ja vasemmiston jäljiltä vieläpä. Ei hirveästi yllätä tuo selittely. 

Vierailija
70/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen verikokeet olivat hyvät, toisen huonot. Siksi toinen pääsi sairaalaan.

Ambulanssi ei ota verikokeita, verensokerin mittaavat sormenpäästä kyllä, eli muista veriarvoista eivät voi tietää.

Vierailija
71/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro diagnostisoidaan ulostenäytteestä, ei verikokeesta. Tehtiinkö tälle Raijalle kokeet vai tekikö itse/tytär/toimittaja norovirus-diagnoosin  muistikuvien perusteella?

Vierailija
72/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Mutta miksi ei edes yrittänyt? Tai olisi vienyt yksityiselle, niihin ainakin pääsisi. Sekö sitten oli parempi, että ajoi kotiinsa ties minne asti ja siellä sitten istuivat kolme viikkoa edes yrittämättä hankkia apua? Tätä en tässä tarinassa ymmärrä.

Vierailija
73/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raija kuitenkin pystyi matkustamaan tyttönsä luokse ilman ambulanssia? Sehän ei onnistu, jos paskoo ja oksentaa koko ajan, kuten hän kuvailee.

Missä kerrotaan, että Raija matkusti tyttärensä luo. Hän asui tyttärensä asunnossa, ja naapurit ja tyttären kummityttö auttoivat häntä. 

Vierailija
74/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kuin jutun ja Raijalta otettiin kokeita joiden mukaan oli kunnossa, varmaan on otettu myös tarjalta jolla ne ei ollut kunnossa.

Vierailija
75/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, kuin jutun ja Raijalta otettiin kokeita joiden mukaan oli kunnossa, varmaan on otettu myös tarjalta jolla ne ei ollut kunnossa.

Joo ihan varmasti. 

Vierailija
76/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ennemmin kotona paskannan pönttöön kuin sairaalassa vaippoihin. Olen ollut sellaisella osastolla oyssissa, että koko osaston kesken yksi vessa. Siellä olisi mukava rampata kun kummastakin päästä tulee tavaraa yhtä aikaa. 

Vierailija
77/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei yrittänyt? Ambulanssimiehet 3 kpl kävivät kotona katsomassa, eivät ottaneet kyytiin. Mitenköhän tämä oli Raijan vika?

jos Raija oli lähes viikon ripuloinnin jälkeen niin väsynyt ettei jaksanut kunnolla seistäkään, niin miten oli MUKA liian hyvässä kunnossa sairaalaan?

Vierailija
78/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni, 79 v, kävi samoin tuon taudin kanssa. Sairaalaan ei huolineet ambulanssikuskit. Pärjäile vaan kotona. Säännöt on erit, riippuen siitä kuka apua kysyy.

Vierailija
79/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei yrittänyt? Ambulanssimiehet 3 kpl kävivät kotona katsomassa, eivät ottaneet kyytiin. Mitenköhän tämä oli Raijan vika?

jos Raija oli lähes viikon ripuloinnin jälkeen niin väsynyt ettei jaksanut kunnolla seistäkään, niin miten oli MUKA liian hyvässä kunnossa sairaalaan?

Joskus voi joutua ihan jopa toisenkin kerran ottamaan yhteyttä johonkin. Tytär tuli sinne tämän jälkeen. Miksi eivät lähteneet päivystykseen? Sen sijaan menivät tyttärelle, missä nyt ei ainakaan saanut lääkärinhoitoa. 

Vierailija
80/83 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yllättynyt, koska tämä on sosdemuille tyypillinen tapa toimia.

Kaikki mikä on sinulle, se on ensi sijassa minulle (Sos.dem)