Tarja pääsi noroviruksen takia sairaalahoitoon, Raija ei - Yllätyitkö?
Lähde: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4787ca56-0849-4297-ad59-78b36a501b27
Sellainen hyvinvointi-Suomi, kaikkia ei jonot koske.
Kommentit (83)
En yllättynyt. Todennäköisesti Tarja oli huonommassa kunnossa tai hänellä on jokin perussairaus, joka muodosti vakavan riskin. Tämä toinen muori kehuu olevansa hyvässä kunnossa, eikä tarvitse mitään lääkkeitä - ainoa vika on siis ikä.
Pelottava tilanne silti. Sen ymmärrän. Toivottavasti kiitti tytärtä, joka otti äidin luokseen. Kaikki eivät olisi niin tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Oliko yllätys? Ite oon huomannu ihan saman. Kaupankassasta lähtien, jos oot julkkis ole hyvä ja kiitos, hyvää päivän jatkoa! Muutoin kuuluu ehkä jotain pelkkää murinaa.
Sanotko itse kaupan tädille tervehdykset ja näkemiin? Katsot silmiin, kuten tervehtimässä tehdään. Minä sanon ja aniharvoin käy niin, että ei vastattaisi. Myös ruuhkan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska-Haloselle olisi ihan oikein, jos sen annetaisiin kuolla paskavirukseen.
Muista tämä kun itse sairastut noroon.
En ole aiheuttanut niin suurta vahinkoa Suomelle kuin Paska-Tarja.
Hoitoopääsyyn vaikuttavia seikkoja on tottakai sosiaalinen status, mutta myös pärstäkerroin, hoitavan henkilön osaamis-ja motivaatiotaso, erilaiset mielikuvat ja ymmärtääkö hoitava henkilö ylipäätään mistä on kysymys ja mihin joku tilanne pitkittyessään voi johtaa, ja jos ymmärtääkin, niin välittääkö hän siitä tuon taivaallista. Eli yhdellä sanalla sanoen: tuuri. Tuurista se on kiinni pääseekö asianmukaiseen hoitoon. Mutta tuurillahan ne laivatkin seilaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvä juttu on se, että jos on vaikutusvaltaa julkisuuden tai jotain muuta kautta, saa todenäköisesti matalammalla kynnyksellä hoitoa.
Potilas vaikuttaa siihen, millaista hoitoa saa. Esim jos on äänekäs ja vaativa eikä luovuta, niin saa lopulta todennäköisemmin sitä vaatimaansa hoitoa. Hiljainen ja mukautuvainen lähtee kiltisti kotiin odottamaan että josko paranee itsestään. Sama juttu tämä, katsotaan sitä potilasta, ja se vaikuttaa päätökseen, millaista hoitoa saa.
Ja näinhän ei pitäisi olla, ei todellakaan.
Itse hoitajana uskon vahvasti että entinen presidenttiys tottakai vaikutti. Siitähän olisi lehtiskandaali tullut jos HÄN ei olisi päässyt hoitoon. Meidänkin osastolla julkkikset saa yksityishuoneet (ja niitä huoneita vain 2kpl) koko hoidon ajaksi vaikkei heidän vointinsa siihen oikeuttaisikaan, vaan yleensä ne annettaisiin esim.saattohoidossa oleville tai muuten huonompi kuntoisille. Eli kyllä he erityiskohtelua saa.
Toki ei tästä mitään varmaa voi kukaan sanoa muuta kuin veikkailla. Onhan se mahdollista että H.oli vielä huonommassa kunnossa.
Tässäkin tapauksessa toinen yksinasuva ja toisella kokoajan joku joka katsoo perään. Mutta ehkäpä ajateltu juuri niin että kyllä se tytär tulee ja hoitaa. Näin niitä omaisia aletaan vastuuttaa ottamaan vanhuksistaan väkisin vastuuta tulevaisuudessa yhä enemmän.
Mistä tiedetään, missä kunnossa Halonen on ollut ja millaisia terveydellisiä taustatekijöitä on takana?
Emme mistään. Siksi tämä juttu ei kerro mitään ja näiden tietojen valossa ei ole hedelmällistä spekuloida yhtään millään
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitajana uskon vahvasti että entinen presidenttiys tottakai vaikutti. Siitähän olisi lehtiskandaali tullut jos HÄN ei olisi päässyt hoitoon. Meidänkin osastolla julkkikset saa yksityishuoneet (ja niitä huoneita vain 2kpl) koko hoidon ajaksi vaikkei heidän vointinsa siihen oikeuttaisikaan, vaan yleensä ne annettaisiin esim.saattohoidossa oleville tai muuten huonompi kuntoisille. Eli kyllä he erityiskohtelua saa.
Toki ei tästä mitään varmaa voi kukaan sanoa muuta kuin veikkailla. Onhan se mahdollista että H.oli vielä huonommassa kunnossa.
Tässäkin tapauksessa toinen yksinasuva ja toisella kokoajan joku joka katsoo perään. Mutta ehkäpä ajateltu juuri niin että kyllä se tytär tulee ja hoitaa. Näin niitä omaisia aletaan vastuuttaa ottamaan vanhuksistaan väkisin vastuuta tulevaisuudessa yhä enemmän.
Tuo erityiskohtelu oman huoneen muodossa johtunee ihan yksityisyysseikoista. Taviksen sairaalassaoloa ja terveys- sun muita tietoja on ahneen huonekaverin vaikeampi myydä juorulehdille kuvineen, kuin julkkiksen vastaavia. Ihan ymmärrettävä käytännön seikka, eikä mitään suosimista. Tunnetun ihmisen osa ei ole helppo tai kadehdittava tuossa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Raija kertoo olleensa koko ikänsä terve ja pärjännyt ilman lääkkeitä (kalkkitabletti, jota kertoo syövänsä, on lisäravinne - ei lääke).
Presidentti Halosen terveydentilasta ja lääkityksistä emme tiedä. Eikä tarvitsekaan tietää, sillä ne ovat henkilökohtaisia asioita. Helposti tarttuva noro ei ilmeisesti kuitenkaan tarttunut hänen puolisoosa Pentti Arajärveen tai sitten Arajärven peruskunto on niin paljon parempi, ettei sairaus vienyt häneltä jalkoja alta. Haloselta ehkä vei.
Onko tämän iltapäivälehden jutun tarkoitus entisestään lisätä tätä kahtiajakoisuutta suomalaisten välillä?
Se ei ollut että " ehkä vei ",vaan hän oli kauan vuodepotilaana
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän vallan hyvin, että julkisuuden henkilö saa yksityishuoneen. Ei olisi kiva löytää itsestä valokuvia iltapäivälehdestä taikka seiskasta, kun on potilaana. Eikä lukea huonekaverin antamaa paljastus-haastattelua, missä on tulkintoja ja perättömiä lausumia. Se huonekaveri voi olla fiksu ja tajuta olla ihminen, mutta arvaahan sen vierailijoiden määrän, mikä siinä alkaa laukata. Ja kaikilla näppärästi puhelin valmiina.
Ette edes usko, miten ikävää se julkisuus monin paikoin on. Moni sitä himoinnut varmasti jossain vaiheessa katuu. Mukavia haastatteluita varmasti antaa mielellään, mutta ne ei yleensä suurta yleisöä kiinnosta. Mutta juttu julkkiksen pepäpukamista tekee myyntiennätyksiä. Haluaisitko omalla kohdalla sitä?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut hyvää hoitoa julkisella puolella. Olen mitätön, pienituloinen ihminen.
Sinussa on jotain sellaista, että hoitajat ja lääkärit tykkäävät sinusta. Minulla on ADHD ja aiheutan jostain syystä vihaa lääkäreissä. Saan huonoa hoitoa, tai siis yleensä en saa hoitoa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Raija sai hetkensä julkisuudessa. Hyvä hyvä.
Olipa typerä kommentti. 😕 Asiaa hän puhui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan selvä juttu on se, että jos on vaikutusvaltaa julkisuuden tai jotain muuta kautta, saa todenäköisesti matalammalla kynnyksellä hoitoa.
Potilas vaikuttaa siihen, millaista hoitoa saa. Esim jos on äänekäs ja vaativa eikä luovuta, niin saa lopulta todennäköisemmin sitä vaatimaansa hoitoa. Hiljainen ja mukautuvainen lähtee kiltisti kotiin odottamaan että josko paranee itsestään. Sama juttu tämä, katsotaan sitä potilasta, ja se vaikuttaa päätökseen, millaista hoitoa saa.
Ja näinhän ei pitäisi olla, ei todellakaan.
Olen kiltti ja mukautuvainen. Minua kohdellaan terveydenhuollossa luokattoman huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Reiluinta olisi, kun jokainen aikuinen hoitaisi itse terveydenhuoltokustannuksensa. Ei ole kiva kustantaa sairaiden elämää.
Et sinä mitään kustanna.
Vierailija kirjoitti:
En yllättynyt. Todennäköisesti Tarja oli huonommassa kunnossa tai hänellä on jokin perussairaus, joka muodosti vakavan riskin. Tämä toinen muori kehuu olevansa hyvässä kunnossa, eikä tarvitse mitään lääkkeitä - ainoa vika on siis ikä.
Pelottava tilanne silti. Sen ymmärrän. Toivottavasti kiitti tytärtä, joka otti äidin luokseen. Kaikki eivät olisi niin tehneet.
Luepa juttuu uudelleen. Raija oli viikkoja vuodepotilaana tämän takia. Tarja käväisi sairaalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raija kertoo olleensa koko ikänsä terve ja pärjännyt ilman lääkkeitä (kalkkitabletti, jota kertoo syövänsä, on lisäravinne - ei lääke).
Presidentti Halosen terveydentilasta ja lääkityksistä emme tiedä. Eikä tarvitsekaan tietää, sillä ne ovat henkilökohtaisia asioita. Helposti tarttuva noro ei ilmeisesti kuitenkaan tarttunut hänen puolisoosa Pentti Arajärveen tai sitten Arajärven peruskunto on niin paljon parempi, ettei sairaus vienyt häneltä jalkoja alta. Haloselta ehkä vei.
Onko tämän iltapäivälehden jutun tarkoitus entisestään lisätä tätä kahtiajakoisuutta suomalaisten välillä?
Se ei ollut että " ehkä vei ",vaan hän oli kauan vuodepotilaana
-Siis Raija oli viikkoja vuodepotilaana-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hel vetissä yhteiskunnan eliittiin kuuluva saa arvoisensa kohtelun. Ja "roskaläjä" omanlaisensa. Ei katso puoluekantaa tämä ikiaikainen arvojärjestys.
Mikäs roskaläjä tämä tittelitön vanha rouva muka on? Ei ole mitään järkeä terveydenhuollossa, kun lanssikuskit ja terveyskeskuksen hoitsut opetetaan siihen, että potilaita ei saa ottaa hoitoon, koska he ovat rasite.
Suomalainen terveydenhoito ei ole tasa-arvoista. Ensisijaisesti hoidetaan ne joilla on varallisuutta tai ns. Nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa juttuu uudelleen. Raija oli viikkoja vuodepotilaana tämän takia. Tarja käväisi sairaalassa
Mistä tiedät, missä kunnossa ja kuinka kauan oli ennen sairaalaan menoa? Mistä tiedät, että on täysin jalkeilla ja kunnossa heti sairaalasta päästyään?
Oliko yllätys? Ite oon huomannu ihan saman. Kaupankassasta lähtien, jos oot julkkis ole hyvä ja kiitos, hyvää päivän jatkoa! Muutoin kuuluu ehkä jotain pelkkää murinaa.