Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin melkein kaikki tavarat pois

Vierailija
22.03.2024 |

En jaksanut enää niiden kanssa puljaamista. Jätin vaan ehdottoman tärkeät.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsiminen on hyväksi. Ei ole tilaa nykyiselle tai tulevalle, jos roikkuu kiinni menneessä.

Ehkä tyhmin idiotismi koskaan. Vaatii todella "mielenkiitoisen" persoonan jos kokee ettei ole tilaa nykyiselle tai tulevalle sen perusteella, että on laajempi vaatevarasto. En ole mikään mielenterveyden asiantuntija, mutta sanon vaan sen, että jotkut asiat kannattaa pitää ihan vaan itsellään. 

Vierailija
42/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä oli ne ehdottoman tärkeät jotka säästit? Tarkasti?

Kahdet housut, trikoot, neljä t-paitaa, villatakki, mekko, yöpaita, kahdet villasukat, pieni määrä alusvaatteita ja sukkia, talvitakki, ulkoilutakki, ulkohousut, maiharit, lenkkarit, sandaalit, kaulahuivi, hanskat, pipo. Tuossa vaatteet.

Ap

Onpa ankean kuuloista. Mua suoraan sanottuna vituttaisi jos olisi noin vähän vaatteita.

Miksi?

Ap

Ehkä siksi, että vaatteita on hyvä välillä vaihtaa etenkin jos liikkuu ihmisten kesuudessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdet housut, trikoot, neljä t-paitaa, villatakki, mekko, yöpaita, kahdet villasukat, pieni määrä alusvaatteita ja sukkia, talvitakki, ulkoilutakki, ulkohousut, maiharit, lenkkarit, sandaalit, kaulahuivi, hanskat, pipo. Tuossa vaatteet.

Ap

Onpa ankean kuuloista. Mua suoraan sanottuna vituttaisi jos olisi noin vähän vaatteita.

Miksi?

Ap

Ehkä siksi, että vaatteita on hyvä välillä vaihtaa etenkin jos liikkuu ihmisten kesuudessa

Montako kertaa päivässä niitä vaihdat, jos vaatteita pitää olla paljon?

Ap

Vierailija
44/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi?

Ap

Montako kertaa päivässä niitä vaihdat, jos vaatteita pitää olla paljon?

Parhaimmillaan kolmesti

Vierailija
45/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ei onneksi ole koskaan alkanut tavarat ahdistaa. Kai se johtuu ADHD:sta. Keskittyminen on mulla niin putkinäköistä, että en edes huomaa mitään epäjärjestystä ja turhia tavaroita eikä ne siksi ehdi ahdistaa koskaan. Joku hyvä puoli ADHD:ssakin.

Mun ADHD taas vaatii et ihan kaikki on oltava sliipattua et voin keskittyä mihinkään.

Ylimääräiset virikkeet huutaa hermostolleni.

Vierailija
46/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi?

Ap

Mä en halua elää noin ankeasti ja haluan vaihdella vaatteita mieleni mukaan. Enkä nyt tarkoita, että saman päivän aikana vaan esim. tänään päälle sininen paitapusero, 2-3 päivän päästä violetti t-paita ja musta neuletakki, 2-3 päivän päästä taas eri vaatetyyli. Mä haluan vaihdella tyyliä enkä elää muutaman hassun vaatteen varassa. Tähän kuuluu myös kengät ja laukut. Kesäksi olen hankkinut useamman mekon. 

Ankealta kuulostaa myös se, että et talvisin ulkoille. Könnäätkö siis vain kotona koko talven? Etkö käy töissä? Korkeintaan käyt kaupassa?

Vierailija
47/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmaritus on ihan out. Nyt on runsaus in. Olet myöhässä 🤷

Tottakai! Kun trendikkäimmät ovat nyt putsanneet kämppänsä, on aika saada heidät ostamaan hävittämänsä tarvikkeet uudestaan.  Nerokasta ja npc-porukka pääsee eroon rahoistaan. 

Vierailija
48/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en halua elää noin ankeasti ja haluan vaihdella vaatteita mieleni mukaan. Enkä nyt tarkoita, että saman päivän aikana vaan esim. tänään päälle sininen paitapusero, 2-3 päivän päästä violetti t-paita ja musta neuletakki, 2-3 päivän päästä taas eri vaatetyyli. Mä haluan vaihdella tyyliä enkä elää muutaman hassun vaatteen varassa. Tähän kuuluu myös kengät ja laukut. Kesäksi olen hankkinut useamman mekon. 

Ankealta kuulostaa myös se, että et talvisin ulkoille. Könnäätkö siis vain kotona koko talven? Etkö käy töissä? Korkeintaan käyt kaupassa?"

Minä taas en koe ollenkaan tarvetta vaihdella vaatteita mielen mukaan, ne eivät ole mulle mikään itseilmaisun väline.

Teen etätöitä ja vain satunnaisesti käyn työpaikalla, joten sen verran "ulkoilen". Talvella en käy kävelyllä muuten kuin 200 metrin päähän kauppaan. Ihmettele nyt toki sitäkin.

Ap

Vierailija
49/59 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä en halua elää noin ankeasti ja haluan vaihdella vaatteita mieleni mukaan. Enkä nyt tarkoita, että saman päivän aikana vaan esim. tänään päälle sininen paitapusero, 2-3 päivän päästä violetti t-paita ja musta neuletakki, 2-3 päivän päästä taas eri vaatetyyli. Mä haluan vaihdella tyyliä enkä elää muutaman hassun vaatteen varassa. Tähän kuuluu myös kengät ja laukut. Kesäksi olen hankkinut useamman mekon. 

Ankealta kuulostaa myös se, että et talvisin ulkoille. Könnäätkö siis vain kotona koko talven? Etkö käy töissä? Korkeintaan käyt kaupassa?"

Minä taas en koe ollenkaan tarvetta vaihdella vaatteita mielen mukaan, ne eivät ole mulle mikään itseilmaisun väline.

Teen etätöitä ja vain satunnaisesti käyn työpaikalla, joten sen verran "ulkoilen". Talvella en käy kävelyllä muuten kuin 200 metrin päähän kauppaan. Ihmettele nyt toki sitäkin.

Ap

No mikäs siinä jos itse olet tyytyväinen, mutta mä en haluaisi tuollaista elämää. Ankeaa, tylsää ja puuduttavaa.

Vierailija
50/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä jos itse olet tyytyväinen, mutta mä en haluaisi tuollaista elämää. Ankeaa, tylsää ja puuduttavaa.

Mikä tekee siitä niin ankeaa, tylsää ja puuduttavaa? Se ettei ole isoa vaatevarastoa? Kuulostaa kummalliselta ajatukselta, että jollekin vaatteiden vaihto on yksi elämän tärkeimmistä sisällöistä. 

Ap

Vierailija
51/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee siitä niin ankeaa, tylsää ja puuduttavaa? Se ettei ole isoa vaatevarastoa? Kuulostaa kummalliselta ajatukselta, että jollekin vaatteiden vaihto on yksi elämän tärkeimmistä sisällöistä. 

Älä tee mitään lapsellisia ja typeriä tulkintoja. Typerää ajatella, että mun elämän yksi tärkeimmistä sisällöistä olisi vaatteiden vaihto. Mä en vain halua elää noin ankeasti, että on vähän vaatteita, ei liiku kotoaan paljon mihinkään. Mä tykkään näteistä vaatteista ja haluan nähdä muutakin kuin oman kodin seinät. 

Vierailija
52/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee mitään lapsellisia ja typeriä tulkintoja. Typerää ajatella, että mun elämän yksi tärkeimmistä sisällöistä olisi vaatteiden vaihto. Mä en vain halua elää noin ankeasti, että on vähän vaatteita, ei liiku kotoaan paljon mihinkään. Mä tykkään näteistä vaatteista ja haluan nähdä muutakin kuin oman kodin seinät. 

Itse teit lapsellisen ja typerän tulkinnan siitä, että en poistu kotoa ollenkaan, kun en ulkoile talvella. Vai oliko se vaan mielikuvituksen puutetta?

Ap

Vierailija
53/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Konmari-Kondohan totesi että nyt, kolmannen lapsensa syntymän hän on katsonut että hänen on nyt tärkeämpää hoitaa ja keskittyä lapseensa kuin aikaisempiin netti puuhasteluihinsa ja rituaaleihinsa( esim. käsilaukkunsa päivittäiseen kiittämiseen ja pikkareidensa kenkälaatikkoon pystyyn viikkaamiseen, väriskaalan mukaiseen järjestykseen)

No näinhän se luonnollisestikin on ja eihän siinä mitään-tulipahan kuitenkin tienattua netissä imbesilleiltä,uusavuttomilta seuraajiltaan ja kirjamyynnillään, tv-ohjelmillaan ja kurseillaan ym. maritus-palveluillaan katsojiltaan eräitä kymmeniä miljoonia dollareita.

Nyt olikin sitten aika todeta, että kaikkihan nyt olikin vain ihan 'höpsispöpsis- huuhaata'  ja että se siitä ja sen kestävyydestä.

Ei hän todennut sen olevan huuhaata vaan kertoi, että hänen kaikki aikansa menee lastenhoitoon eikä ehdi toteuttaa

No onhan se toimimaton, jos sitä ei ehdi lapsiperheen normaaliarjessa tehdä. 

Vierailija
54/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karsin ja hävitin suuren osan tavaroitani muuttaessani kaksi vuotta sitten. Kävin läpi jokaisen tavaran kyniä ja hiuspinneja myöten. Yhtään poisheitettyä tavaraa tai esinettä en ole kaivannut. Kaikki vaatteet, astiat ym., jotka säästin ovat olleet nyt käytössä uudessa asunnossani. Kyllä on kivaa ja helppoa kun huoneissani ja kaapeissani on aina siistiä, väljää ja raikasta. Kyllä minulle sanoivat aina ennenkin sukulaiset ja muut vieraat kotini siisteydestä. Olen yksinasuva, joten kaikki tietysti vähän helpompaa. 

Vierailija
55/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teit lapsellisen ja typerän tulkinnan siitä, että en poistu kotoa ollenkaan, kun en ulkoile talvella. Vai oliko se vaan mielikuvituksen puutetta?

Ap

Kitise mitä tahdot, mutta mä pidän tuota ankeana ja tylsänä. Puuduttavaakin. En koskaan haluaisi tuollaista elämää ja se on asia joka sun pitää hyväksyä. En voisi kuvitellakaan etten ulkoilisi talvella.

Vierailija
56/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kitise mitä tahdot, mutta mä pidän tuota ankeana ja tylsänä. Puuduttavaakin. En koskaan haluaisi tuollaista elämää ja se on asia joka sun pitää hyväksyä. En voisi kuvitellakaan etten ulkoilisi talvella."

Itsehän sinä kitiset kuinka on niin ankeaa :D

Ulkoilen talvella esim. Kreikassa, johon on varaa matkustaa, kun ei ole tarvetta pitää jättimäistä vaatevarastoa. Käyn myös konserteissa, elokuvissa, teatterissa, oopperassa, museoissa, ravintoloissa jne. Minusta ne eivät ole ollenkaan ankeita ja puuduttavia, ankeampaa on hiihdellä toppahousuissa pimeässä räntäsateessa.

Ap

Vierailija
57/59 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kitise mitä tahdot, mutta mä pidän tuota ankeana ja tylsänä. Puuduttavaakin. En koskaan haluaisi tuollaista elämää ja se on asia joka sun pitää hyväksyä. En voisi kuvitellakaan etten ulkoilisi talvella."

Itsehän sinä kitiset kuinka on niin ankeaa :D

Ulkoilen talvella esim. Kreikassa, johon on varaa matkustaa, kun ei ole tarvetta pitää jättimäistä vaatevarastoa. Käyn myös konserteissa, elokuvissa, teatterissa, oopperassa, museoissa, ravintoloissa jne. Minusta ne eivät ole ollenkaan ankeita ja puuduttavia, ankeampaa on hiihdellä toppahousuissa pimeässä räntäsateessa.

Ap

Sä tässä kitiset kun pidän sun elämää tylsänä. Ei mulla mitään jättimäistä vaatevarastoa, mutta ei tuollaista aneemistakaan määrään mitä sulla. Ihan kuule tässä muutkin käy ulkomailla, konserteissa yms. etkä vain sä. Hiihtäminen yms. ulkoilu ei poista sitä etteikö voisi tehdä noita muita asioita. Hiihtäminen yms. ei ole lainkaan ankeaa. Saa raitista ilmaa ja pysyy kunnossa. 

Vierailija
58/59 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin leikittelen usein ajatuksella, että jos nyt joutuisi aloittamaan alusta koska kaikki omaisuus tuhoutuisi, mitä hankkisin tilalle.

Vierailija
59/59 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin leikittelen usein ajatuksella, että jos nyt joutuisi aloittamaan alusta koska kaikki omaisuus tuhoutuisi, mitä hankkisin tilalle.

Se onkin ihan hauska ajatusleikki, kun huomaa, ettei oikeastaan tarvitsisi juuri mitään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi