Rahaa jäljellä vain 12.45€, tuet tulee yli viikon päästä, jääkaapissa on paketti kahvia, kinkkusuikale ja kananmunia, miten selvitä?
Rahaa jäljellä vain 12.45€, tuet tulee yli viikon päästä, jääkaapissa on paketti kahvia, kinkkusuikale ja kananmunia, miten selvitä?
Kommentit (202)
Ootko nuori? Pyydä vanhemmilta apua.
- Osta halpa mehukeitto ja kaurahiutalepussi. Tee puuroa, johon sekoitat kananmunan keittämisvaiheessa ja mehukeittoa päälle.
- Osta lopuilla rahoilla makaronipussi ja jauhelihaa. Tee iso kattilallinen tätä ja heitä mausteita sekaan. Tai kermaa, jos raha riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ryyppääminen, niin olet selvä jo parin päivän kuluttua!
En ole viikkoon ryypännyt
AP
Lopeta ryyppääminen kokonaan niin rahat riittää jatkossa paremmin.
Yksi kinkkusuikale? Kinkun kokoinen vai kuudennes tulitikkuaskista?
Minä pidän kyselyistäsi.
Osta kilo maapähkinöitä esim. Prismasta, niin saat proteiinia. Voit kääriä 1-3 maapähkinää kinkkuun.
Luovu kahvista ja juo kylmä vettä, suuri säästö.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tarvitsee yhdyn kupin kahvia
AP
Taas näitä "rahaa on tämän ja tämän verran, tuet tulee viikon päästä".
Miksei säännöstele tulojaan, että ne riittää koko kuukaudeksi?
Tai jos valittaa, ettei rahaa ole, niin hankii töitä.
Siitä ne normaalit ihmiset tulonsa saa, eikä kitise köyhyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kyselyistäsi.
Osta kilo maapähkinöitä esim. Prismasta, niin saat proteiinia. Voit kääriä 1-3 maapähkinää kinkkuun.
200g pussi suikaleita
AP
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä "rahaa on tämän ja tämän verran, tuet tulee viikon päästä".
Miksei säännöstele tulojaan, että ne riittää koko kuukaudeksi?
Tai jos valittaa, ettei rahaa ole, niin hankii töitä.
Siitä ne normaalit ihmiset tulonsa saa, eikä kitise köyhyyttään.
Oon itse nykyään "normaali kuuliainen ihminen joka pärjää hyvin urallaan" mutta oon ollut aiemmin tässä tilanteessa, kun mun energia meni sen miettimiseen masennuksen keskellä, että tapanko itseni. Mua käskettiin lääkärissä syömään sitä, mitä tekee mieli, ettei paino putoa. Ostin aika paljon valmisruokia. En hakenut myöskään kelalta täysiä tukia kun en jaksanut, vaan jäin kuukausittain joku 300€ miinukselle verrattuna toimeentulotukeen.
Teet munia benedictine kahvikastikkeella tai kinkkumunakasta. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Teet munia benedictine kahvikastikkeella tai kinkkumunakasta. Problem solved.
Tuossa on vasta 1 ateria miten sillä pärjää yli viikon?
AP
1. Miksi kahvi on jääkaapissa?
2. Jos yksin asuu, niin kyllähän tuo summa riittää loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kyselyistäsi.
200g pussi suikaleita
AP
Hyvä, voit tehdä keiton tai laatikon, kun olet ostanut perunoita, juureksia ja lihalientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on kahvia jääkaapissa?
Kahvi kuuluu avattuna säilyttää jääkaapissa
AP
Ei kuulu. Kun sinulla menee elämässäsi noin huonosti, niin miksi koet olevasi sellaisessa asemassa, että pystyt kertomaan muille, mitä kuuluu tehdä? Eikö sinun pitäisi päätellä, että tekemäsi valinnat ovat huonoja ja olet tyhmä?
Löytyykö kalastusvehkeitä? Niillä saattaisi onnistaa, mutta riskipeliähän sekin lie.
Perunat on melkeen ilmaisia. Koko rahalla perunoita, halvinta paistorasvaa ja kananmunia. Lisä euroja voi aina hankkia pulloja keräämällä. Jokainen euro helpottaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tarvitsee yhdyn kupin kahvia
AP
Nisti
24 jatkaa:
- tee jälkiruuaksi itse keksejä jauhoista, sokerista ja voista (voi noin 1dl, sokeri noin 1dl, jauhoa sen verran, että tulee käsissä pyöriteltävä taikina)
- osta soijarouhetta iso paketti, spagettia ja tomaattikastiketta, ja tee joku vegebolognese (halvempi kuin liha)
Kunnon betsi! 12€ panoksella ja loppukuun elät herroiksi. Jackpot odottaa!