Tein korvapuusteja ilman munaa ja tulos ei ole tyydyttävä
Ajatelkaa että vegakit tekee ilman munaa, maitoa ja voita ja väittää että on superhyvää 😆🤣
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna vaan kuivattaa pullataikinan, joskus kokeilin, mutta parempaa tuli ilman munaa. Ja jauhoiks laittaisin ihan tavallisia vehnäjauhoja.
Et välitäkään mausta mitään. Ja kananmuna ei todellakaan taikinaa kuivata vaan oma kyvyttömyytesi leipoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt jo vuosia ilman munaa, kun aiheutti allergisia oireita. Ihan semi tyydyttävää kuitenkin on ollut. Ei huono.
Mitä käytät munan asemesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen nykyään pullat veteen ilman munia ja oikeasti tulee parhaat ikinä! Nyt vasta tajusin kuinka se kananmuna tiivistää pullan syömäkelvotto aksi vuorokaudessa.
Tällä reseptillä
https://ranteitamyojentaikinasa.blogspot.com/2016/02/paras-pullataikina…
Just joo 😆🤣 Leivot ranskanpullaa kun et muuta osaa.
64v täynnä joten ihan muutaman pullataikinan olen eläissäni vääntänyt. Aina kokeilen uutta saavuttaakseni paremman tuloksen ja tämä oli sellainen!
Tänää leivoin italianpullaa kun kerran täällä kaukana Suomesta olen:)
Uskon kyllä ettå olet mummoikäinen koska makuaistisi on lähes mennyt kuten ikääntyessä käy.
Sain tossa vähän aikaa sitten elämäni parasta munaa, kun se ei ollut sellaista kovaa vaan vähän töhnöistä sisältä. Tulos oli todella tyydyttävä :) Pitää muistaa toi kans jatkossa kun tekee munaa mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt jo vuosia ilman munaa, kun aiheutti allergisia oireita. Ihan semi tyydyttävää kuitenkin on ollut. Ei huono.
Mitä käytät munan asemesta?
Pimssua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen nykyään pullat veteen ilman munia ja oikeasti tulee parhaat ikinä! Nyt vasta tajusin kuinka se kananmuna tiivistää pullan syömäkelvotto aksi vuorokaudessa.
Tällä reseptillä
Pulla joko syödään saman päivän aikana tai pakastetaan.
Ja tiedoksi että Ranskassakin tehdään mahtavan kuohkeita Briocheja, joihin ei tulee muuta nestettä kuin kananmunaa.
Näin tosiaan on pakko muna/maito puusteissa. Yleensä pakastankin mutta joskus jää pulla pakastamatta eikä se ole hyvää päivän vanhana kuten tuolla toisella reseptillä.
Briochi on ihan eri asia kuin korvapuusti tai voisilmäpulla
Vierailija kirjoitti: Ei taikinaan tulekaan kananmunaa. Eikä sitäpaitsi kaneliakaan.
En koskaan laita kananmunia pullataikinaa, koska ne kuivattavat pullan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä reseptillä
64v täynnä joten ihan muutaman pullataikinan olen eläissäni vääntänyt. Aina kokeilen uutta saavuttaakseni paremman tuloksen ja tämä oli sellainen!
Uskon kyllä ettå olet mummoikäinen koska makuaistisi on lähes mennyt kuten ikääntyessä käy.
Sori, on vielä tallessa niin maku- kuin hajuaistikin.
Jos sinä et osaa tehdä hyvää pullaa älä itke siitä minulle🤣 Ehkä sinäkin opit kunhan ikää tulee....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä reseptillä
Ja tiedoksi että Ranskassakin tehdään mahtavan kuohkeita Briocheja, joihin ei tulee muuta nestettä kuin kananmunaa.
Näin tosiaan on pakko muna/maito puusteissa. Yleensä pakastankin mutta joskus jää pulla pakastamatta eikä se ole hyvää päivän vanhana kuten tuolla toisella reseptillä.
Oletko koskaan maistanut Briocheja? Ne muistuttavat erittäin paljon voipullia ilman sokeria. Ja todellakin sisältävät VAIN munia, voita, jauhoja, sokeria ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei taikinaan tulekaan kananmunaa. Eikä sitäpaitsi kaneliakaan.
En koskaan laita kananmunia pullataikinaa, koska ne kuivattavat pullan.
Pullasi on kuivaa, koska laitat siihen liikaa jauhoja ja liian vähän voita. Muna EI kuivata taikinaa vaan lisää siihen makua ja rakennetta. Mitään sahajauhohöttöä en minä ainakaan leivo, vaan pullaa joka maistuu hienostuneella ja maukkaalta ja johon on ilo painaa hampaat.
Kananmuna kuuluu pullataikinaan ja niin myös maito ja voi. Ilman niitä ei tule hyvää pullaa. Usein väitetään, että kananmuna tekee pullasta kovaa, mutta ei se tee. Liian vähäinen vaivaus ja liikaa jauhoja tekee pullasta kovaa. Tuleehan briossileipäänkin munia ja voita ja on superpehmeää.
Söin korvapuusteja ilman munaa.
N 37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä reseptillä
Uskon kyllä ettå olet mummoikäinen koska makuaistisi on lähes mennyt kuten ikääntyessä kä
Makuaisti huononee kiistämättä ikääntyessä ja itse leivot pullaa jossa ainoastaan rakenne merkitsee ei hieno maku. Minä en höttöpullaa leivo.
Karjalanpirkat ilman munaa ei vaan toimi.
Palkitun kondiittorin Teemu Auran korvapuustit:
Vehnäjauho, hiiva, maito, suola, sokeri, kananmuna, kardemumma, vesi, voi, kaneli, kaura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä reseptillä
Voipulla on eri asia kuin tavallinen pulla....
https://www.kinuskikissa.fi/leipomot/nalamuru/vanhan-ajan-voipulla
Pullat veteen ilman munia, no jo on pullaa. Kai sokeria tulee ja voita, että erottuvat sämpylöistä.
Parhaimmat korvapuustit tullee kun laittoo palmuöljyvä, vehnistä, soikkuuu ja alapäästä hiivoo.