Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pätkäpaastoilijat; säikähdittekö uutta tutkimusta jonka mukaan se lisää sydänkohtauksen

Vierailija
21.03.2024 |

ja aivoinfarktien riskiä 90%??!! Ole itse pätkäpaastomnut jo 4 vuotta eikä laihtuminen ja painossa pysyminen ole koskaan ollut näin helppoa. Näytän nuoremmalta ja voin hyvin mutta pistäähän tuo miettimään kannattaako jatkaa...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Link it. 

Pitäisi päästä lukemaan ko tutkimus. 

Vierailija
2/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mulla ei ole ikinä nälkä aamuisin, joten yhden tutkimuksen takia en ala syödä aamiaista. Aiemmin en edes tiennyt, että itse asiassa pätkäpaastoan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säikähtänyt. Aina tulee mitä erikoisempia tutkimuksia. Itse olen todennut että minulle sopii parhaiten pätkäpaasto, en enää pysty palaamaan siihen 5 ateriaan päivässä. Ymmärrän että kasvuiässä olevat lapset tarvitsevat enemmän ruokaa päivässä, mutta ei enää keski-ikäinen lievästi ylipainoinen henkilö. 

En jaksa stressata.

Ei tästä elämästä selviä hengissä kukaan. 

Vierailija
4/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tutkimuksia tulee ja menee, en hirveästi niillä päätäni vaivaa.

Vierailija
5/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säikähtänyt, jos yhtään tarkemmin tutustuit siihen, niin kävi ilmi, että oli höpöhöpöä koko tutkimus

Vierailija
6/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisematon tutkimus. 90 % kuulostaa aika paljolta.

Vierailija
7/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
8/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku asia tulee ns.framille isommalle yleisölle tietoon, esim.vaikka juuri tämä pätkäpaasto josta moni on saanut avun ja johon ei tarvita lääkkeitä eikä tarvi seurata virallisia suosituksia, niin erittäin nopeasti ilmestyy häthätää kyhättyjä tutkimuksia joiden tulos on päinvastainen.

Olen huomannut monissa asioissa saman kaavan, vieteriukot ponnahtavat laatikoistaan ja toitottavat "tulipalo on väärin sammutettu". 

Vierailija
9/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki pyritään kääntäämään ylösalaisin, joten pätkäpaasto on hyvin terveellinen. Johan alkuihminen on paastoillut paljon, mutta puputtakaa vaan hiilareita, lisäainemössöjä ja lääkkeitä. 

Vierailija
10/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatutkimus. Jos kahden päivän itse raportoidusta ruokavaliosta vedetään johtopäätökset niin eihän tuota voi ottaa vakavasti.

Vierailija
11/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on joka tapauksessa suhteellinen nousu eli jos vaikka 1% oli ei pätkät niin pätkillä 'riski' 1,9%. Ottaen toki huomioon että tutkimus ei edes tekijöidensä mukaan pysty osoittamaan syytä eikä seurausta eikä näin ollen myöskään riskiäkään. Outoa että tämmöinen puolivillainen ja vertaisarvioimaton tutkimus on julkaistu niin monessa mediassa (siis ei ainoastaan Suomessa).

Vierailija
12/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea jutut loppuun asti.

Vierailija
13/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun joku asia tulee ns.framille isommalle yleisölle tietoon, esim.vaikka juuri tämä pätkäpaasto josta moni on saanut avun ja johon ei tarvita lääkkeitä eikä tarvi seurata virallisia suosituksia, niin erittäin nopeasti ilmestyy häthätää kyhättyjä tutkimuksia joiden tulos on päinvastainen.

Olen huomannut monissa asioissa saman kaavan, vieteriukot ponnahtavat laatikoistaan ja toitottavat "tulipalo on väärin sammutettu". 

Ja aika suuri osa ihmisistä uskoo näihin "tutkimuksiin" ajattelematta yhtään mitään.

Vierailija
14/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea jutut loppuun asti.

Kerro ihmeessä miten juttu loppuu :)

Vierailija
15/15 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 90% nousu tarkoita, että 90% pätkäpaastoilijoista saisi sydänkohtauksen. Jos riski on 1,0% tietyllä aikavälillä ja se nousee 90% niin riski on 1,9% sen jälkeen.