Pariskunnat, joista toinen osapuoli on tosi mukava ja toinen on nihkeä
Oletteko muut huomanneet samaa ilmiötä? Tiedän useammankin pariskunnan, joista toinen osapuoli on iloinen, tosi mukava, hauska ja ystävällinen. Sitten toinen osapuoli on nihkeä ja vakava, saattaa esimerkiksi sosiaalisissa tilanteissa mököttää, olla muille töksähtelevä tai huumoriltaan ilkeä. Usein mietin, miten nämä parit ovat päätyneet yhteen, kun ovat niin erilaisia persoonia. Ja ei voi sukupuolittaa, näitä mukavia/ei-mukavia osapuolia on niin naisissa kuin miehissäkin.
Kommentit (5)
Itse olen ehkä tuo nihkeä ihminen. Olen vähän ujo, enkä ihan yhtä äkkiä pysty seurustelemaan, minun pitää ensin tutustua. Jos joku ihminen paasaa estoitta henkilökohtaiset asiat ventovieraille, niin minusta tuntuu kiusalliselta. Sellaisia ihmisiä on siis, jotka mielestäni erikoisen avoimesti puhuvat asioistaan. En mahda itselleni mitään, että olen tällainen varautunut. Vähän aikaa totuteltuani seurusteluun ja tutustuttuani paremmin olen kyllä mielestäni ystävällinen ihminen. Mieheni osaa small talkia paremmin kuin minä, ja on ensinäkemältä seurallisempi, mutta minä olen häntä hienotunteisempi ja ymmärtäväisempi. Hänellä on joitain aika jyrkkiä mielipiteitä ja ennakkoluuloja ihmisiä kohtaan. Mutta ihmiset varmasti ajattelevat meistä toisin päin.
Itse kukeutuisin varmastikin noihin nihkeisiin. En ole helposti tutustuvaa tai rupattelevaa sorttia. Moni ihminen ei voisi vähempää kiinnostaa enkä jaksa näytellä kiinnostunutta. En tykkää tai jaksa kaikkia ihmisiä, enkä saa mitään kicksejä mistään small talkista. Itseäni miellyttävässä seurassa olen kuitenkin hassutteleva ja nauravainen.
Meillä minä olen ulospäin suuntautunut, iloinen ja rohkea, mies on vetäytyvä ja välillä jopa hävettävän ynseä vieraille, jos ei tunne heitä entuudestaan. Ei ole muuttunut yli 50 vuodessa yhtään ja siihen on tyytyminen.
Ujous? Toinen tykkää rentoutua omassa rauhassaan ja toinen kaipaa useamman ihmisen seuraa ja virikkeitä. Voivat kuitenkin olla samaa mieltä monesta muusta asiasta?