Miksi juuri sinä tilaat Temulta jotain?
Itse tilaan siksi, että sieltä löytyy tuotteita, mitä ei muualta saa tai jos sama tuote maksaa meillä Suomessa 10 kertaa tai ainakin tuplasti enemmän ja ovat molemmat "made in China".
Nyt HS:ssa kauhistellaan, että Temu edustaa dystopiaa ( Torin johtaja kauhistelee) tai romuttaako kierrätyksen.
Ei, Temu edustaa minulle vain edullisepia hintoja. Ostan tuotteita, mitä tarvitsen , mutta pilkkahintaan tai löydän sieltä tuotteita, mitä ei muualta saa. Varmasti ikävää kappiaille.
Kommentit (162)
En ole vielä tilannut, mutta aion kyllä. Muutin uuteen, tyhjään asuntoon. Mulla ei siis muuttopäivänä ollut kuin vaatteet, koiran tarvikkeet ja joitakin valokuvia. Olen saanut hankittua ilmaiseksi tai tosi halvalla esim. sängyn, telkkarin, keittiön pöydän ja tuolit ja pari nojatuolia. Tästä asunnosta puuttuu kaikki muu; verhot, kaikki petivaatteet (yksi tyyny on, tyynyliinoja ei), pyyhkeet, matot, astiat, kahvinkeitin, mikro, ruoan valmistusvälineet jne. jne. Tilaan ainakin kokeeksi Temulta osan. Ei ole varaa maksaa mitään Prisma-hintoja kaikesta, puhumattakaan huonekaluliikkeistä. Asunnon sisustamiseen edes asuttavaan kuntoon menisi varmaan kaksi vuotta.
Toisekseen, olen aina ollut semmoinen vähän hippihenkinen, teinistä asti kasvissyöjä ja vaadin äitiä ostamaan vapaan kanan munia ja vahdin ettei kummankaan meikit ollut testattu eläinkokeilla ka boikotoin just kaikkea Kiina-tavaraa. No, nykyään kaikki, siis kaikki valmistetaan Kiinassa, Bangladeshissa tms. ja myydään Suomessa törkeään ylihintaan. Joten ei jaksa kiinnostaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tilaa koskaan mitään kiinalaisista verkkokaupoista, vaan tilaan aina brändien omilta sivuilta.
Pidän enempi whiskeistä. Kohta loppuu verkkokauppa kokonaan brändeiltä ja wishkeillä.
Minäkin tykkään whiskeistä. Niitä saa Alkosta, ei Temusta.
Pitää kyllä olla hyperpsykopaatti ostaakseen tuolta. Kiinavittuunmaailmasta!
Siksi, että olen kyllästynyt maksamaan kaikesta ylihintaa täällä Suomessa. Maksamme (2 aikuista) pelkästään tuloveroa tähän maahan yli 40 000 euroa, sen päälle bensaverot, alvit, kiinteistöverot ja muut veroluonteiset maksut. Kaupassa sitten ahne kauppias koittaa verottaa ahneusveroa ja tuottajat vähentävät nakki ja leipäviipale kerrallaan pakkauksista samalla hinnan noustessa. Nyt riitti, ostan sen minkä voin minimikustannuksilla vaikka kiinasta.
Eikös sitä kiinasta tullutta pakettia pitänyt vähentää tai ainakin jokin ylimääräinen toimitusmaksu piti laittaa, kun olivat niin hankala käsitellä käsittelykeskuksissa.
Temusta saatavat tuotteet on yleensä sellaisia, mitä ei oikeastaan tarvitse, jota ilman on tullut toimeen aiemmin. Tässä käytetään hyväksi heikkoa ihmistä, jolle luodaan keinotekoinen tarve erinäisille tuotteille. Ette todellisuudessa tarvitse näitä tavaroita, se on vaan hetken huuma, kun saa halvalla jotain. Esim. Sinikaaliraastin, 1000kpl uudelleen käytettävää suihkumyssyä, leivontamatto jne.... Miettikää nyt...
Vierailija kirjoitti:
Tilaan usein. Kaikenlaisia seksiasuja vaimolle. Kumpikin nautitaan. Siellä ne maksaa 2-6€ täällä samat 50€+ joten tilaan jatkossa myös. Avioliitto kiittää.
Eipä ole teidän avioliitossanne hurraamista, jos se perustuu pitkälti Kiinasta raahatuille muovisille seksihepenille. Arvoa koko helvetin suhteella noin 2 euroa, mutta sen eteen rääkätään maapalloa ihan suhteettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutan, -20 kiloa on jo pois ja uudet vaatteet tulee kalliiksi. Saan täältä halvemmalla siivoa työvaatetta. En osta mitään mitä en tarvitse. Ja kierrätän mun vanhat vaatteet.
Pian joudut kierrättämään ne uudetkin, jos ostat halpaa roskaa.
Vaatteiden laadun suhteen ei ole ollut mitään valittamista. Ihan samalla lailla ommeltuja ja samaa laatua kuin henkkamaukat, lindexit sun muut. Hinta vaan on halvempi! Ja monesti paremman näköisiä vaatteita kuin kotimaisissa rättikaupoissa se tunika-linja. Tarvitsen paitapuseroita ja siivoja housuja ja mekkoja, eikä toistaiseksi ole ollut roskaa.
Tilaan Temusta harrastuksissa tarvitsemiani tarvikkeita. Hinnat murto-osa siitä mitä suomalaiset kaupat pyytävät samasta tavarasta. Suosin Temua koska heillä toimitusaika ilmoitetaan selvästi ja se pitää. AliExpressissä toimitusaika saattaa olla mitä tahansa viikosta kolmeen kuukauteen.
Tilaan askartelutarvikkeita Temusta, harrastus Suomi-kaupoista ostettaessa olisi turhan kallista ajanvietettä, kun Temusta saan 100 €:n tavarat 20 - 30 €:lla, säästö eläkeläisen kukkarolle on tuntuva ja pystyn jatkamaan harrastustani.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että olen kyllästynyt maksamaan kaikesta ylihintaa täällä Suomessa. Maksamme (2 aikuista) pelkästään tuloveroa tähän maahan yli 40 000 euroa, sen päälle bensaverot, alvit, kiinteistöverot ja muut veroluonteiset maksut. Kaupassa sitten ahne kauppias koittaa verottaa ahneusveroa ja tuottajat vähentävät nakki ja leipäviipale kerrallaan pakkauksista samalla hinnan noustessa. Nyt riitti, ostan sen minkä voin minimikustannuksilla vaikka kiinasta.
Ehkä teidän kannattaisi muuttaa Kiinaan. Siellä on kaikki varmasti paljon paremmin. Toki minäminäminä -ideologian toteuttamisessa saattaa olla pieniä haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Oliko lasten leluissa CE-merkintä?
Olethan muuten tietoinen, että CE tarkoittaa käytännössä valmistajan vakuutusta asiasta, ei tuota merkintää mikään instanssi myönnä. Tämä tarkoittaa siis sitä, että kuka tahansa voi tällätä CE-merkinnän mihin tahansa tuotteeseen, ja sitten se on valmistajan vastuulla että asiat ovat kuten luvattu. Pistokokeilla Tukes:n -tyyppiset instanssit voivat sitte näitä valvoa, mutta siinä kohdassa voi pahimmillaan olla jo vahinko tapahtunut.
Suomessa usein tilailut tyssää jo postikuluihin jotka on aivan valtavat ja ihmettelen miten jotkut kiinankaupat voi toimittaa lähes ilmaiseksi ja joskus onnistuu jopa palautus samalla kaavalla. Monet kerrat tarvisi esimerkiksi elektroniikkaan pieniä komponentteja, mutta Suomesta ei vaan saa järkevällä hinnalla ellei tilaa kerralla rekkalastillista. Myöskään kirjeenä ei jostain syystä pieniä juttuja voida toimittaa vaan vaihtoehtona on sikahintainen pakettitoimitus.
Ostin sähköpyörän suomalaiselta kauppiaalta ja kas kummaa kun siinä luki sitten tarrassa että kiinassa tehty. Mutta ilmeisesti tämä nyt oli kuitenkin parempi kauppa näin kuin että olisin tilannut suoraan Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teidän kannattaisi muuttaa Kiinaan. Siellä on kaikki varmasti paljon paremmin. Toki minäminäminä -ideologian toteuttamisessa saattaa olla pieniä haasteita.
Mikäs tukiloinen se siellä minun kustannuksellani huutelee? Sunkin kännykänkäytöt, kaljanjuonnit ja kotona makoilut rahoitan minä ja muut kaltaiseni ahkerat työntekijät ja sitten vielä haukutaan itsekkääksi. Pitää varmaan sen verran leikata niitä tukia, että jatkossa maksat huutelusi itse tai olet huutelematta.
Vierailija kirjoitti:
Länsimainen demokratia tähän vei: naisten äänioikeus, oman kulttuurin vihaaminen (oikofobia), monikultturismi, woketus, poliittiset lakot ja heinäsirkkaihmisten kommaridiktatuurin maailmanvalloitussuunnitelmien avokätinen rahoittaminen, koska puoli-ilmainen krääsä. Vau mutta eipä oltu rasseja 🤪🤪🤪🤪🤪🤪👌
Tilaat turhaa ja vaarallisa krääsää Temulta länsimaisen demokratian takia?
Luulenpa, ettei sun suurin ongelmas oo naisten äänioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tukiloinen se siellä minun kustannuksellani huutelee? Sunkin kännykänkäytöt, kaljanjuonnit ja kotona makoilut rahoitan minä ja muut kaltaiseni ahkerat työntekijät ja sitten vielä haukutaan
En tunne teistä kumpaakaan, mutta oletatko sinä olevasi Suomen ainoa veronmaksaja? Sitten tosiaan kannattaa joko pitää lomaa tai muuttaa vaikka Kiinaan.
Minäkin maksan veroja kolmanneksen ihan joka sentistä, jonka tienaan (eli tiedoksesi; meitä on ainakin kaksi uutteraa veronmaksajaa). Eniten harmittaa luvassa oleva ALVin korotus, siitä on progressiivisuus kaukana. Takuulla vähentää kotimaista kulutusta.
Ymmärtääkö tilaajat,että Kiina pyrkii näillä temulla valloittamaan maailmanmarkkinat. Orjatyövoimalla valmistavat tuotteita mitä myydään hyväuskoisille halvalla näin tuhoten esim. Euroopan omat markkinat. Menee nekin vähäiset työpaikat. Kiinalaisille jumala on raha, ei heillä mitään moraaleja ole. Tiktokin tarkoitus on sekoittaa ja tyhmentää ihmiset roskallaan ja hyvin näyttää sekin onnistuneen.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tilannut, mutta aion kyllä. Muutin uuteen, tyhjään asuntoon. Mulla ei siis muuttopäivänä ollut kuin vaatteet, koiran tarvikkeet ja joitakin valokuvia. Olen saanut hankittua ilmaiseksi tai tosi halvalla esim. sängyn, telkkarin, keittiön pöydän ja tuolit ja pari nojatuolia. Tästä asunnosta puuttuu kaikki muu; verhot, kaikki petivaatteet (yksi tyyny on, tyynyliinoja ei), pyyhkeet, matot, astiat, kahvinkeitin, mikro, ruoan valmistusvälineet jne. jne. Tilaan ainakin kokeeksi Temulta osan. Ei ole varaa maksaa mitään Prisma-hintoja kaikesta, puhumattakaan huonekaluliikkeistä. Asunnon sisustamiseen edes asuttavaan kuntoon menisi varmaan kaksi vuotta.
Toisekseen, olen aina ollut semmoinen vähän hippihenkinen, teinistä asti kasvissyöjä ja vaadin äitiä ostamaan vapaan kanan munia ja vahdin ettei kummankaan meikit ollut testattu eläinkokeilla ka boikotoin just kaikkea Kiina-tavaraa. No, nykyään kaikki, siis kaikki valmistetaan Kiinassa, Banglade
Suosittelen ostamaan ainakin astiat kirpputorilta tai kierrätyskeskuksista. Tai sitten vain valkoisia posliiniastioita, ei mitään värejä. Ihan terveyden vuoksi. Sähkölaitteitakaan en Temulta tilaisi, mutta eipä taida nykyään lyhytikäisiksi tehtyjä mikroja ja kahvinkeittimiä olla kirppiksillä tarjolla.
Ei tulisi mieleenkään. Ikinä mitään Temua.