Lyhyet miehet: ei hätää
Lyhyet miehet surevat turhaan lyhyyttään. Kaikille on ottajansa. Katsokaahan vaikka Stephen Graham. Heti lähtisin mukaan, jos tulisi kysymään ja mies on vain sentin pidempi kuin minä, mutta mikä karisma. Huh!
Kommentit (5)
Lyhyelle miehelle ihana lyhyt pullea nainen, mikä sen somempaa
Pituus ei meinaa kakan vertaa parin valinnassa.
Itse 173 ja saanut jokaisen naisen ketä halunnut.
Se pitää laitta huutomerkillä aina "Ei hätää!"
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei meinaa kakan vertaa parin valinnassa.
Itse 173 ja saanut jokaisen naisen ketä halunnut.
Et ole mitenkään erityisen lyhyt. - Toki nykyiset ikäluokat ovat keskimitaltaan sinua pidempiä. - Ja kyllä sillä pituudellla on edelleen hämmentävänkin suuri merkitys. Päätellen kahdest seikasta. 1. Arkihavainnot. Edelleen näkee hyvin harvoin pariskunta oletettuja joissa mies olisi naista huomattavasti lyhyempi. 2. Kuinka hyvin usein tälläkin palstalla kohtaa ja näkee avauksia (miesten) pituudesta. - - - Siihen en ota nyt kantaa onko pituus odotusten takana enempi naiset vai miehet kuin sen verran, että oman rajoittuneen käsitykseni mukaan olen saanut huomauttelua ja uteluita pituudestani (lue; lyhyt kasvuisuudestani) sekä naisilta etttä miehiltä.
No, siis, kuten sanoit, evolutiivisesti naaras valitsee miesten osalta sen yksilön jonka kanssa pariutuminen tuottaisi potentiaalisille jälkeläisille mahdollisimman hyvät mahdollisuudet vallitsevissa olosuhteissa. Näin homma toimii kaikilla nisäkkäillä ja myös ihmisellä.
Toki tähän biologiseen valintaprosessiin vaikuttavat mm. ominaistuoksu ja feromonit. Ja ihmislajilla myös mm. jännästi naaras kuukautiskierron vaihe.
Näin ollen eri tekijöitä jotka vaikuttavat tähän luonnolliseen valintatilanteeseen on todella paljon ja ennen kaikkea vaikuttaa olosuhteet: ollaanko modernissa länsimaassa vai köyhässä maassa jossa jokainen päivä on henkiinjäämisen taistelua.
Mainitsemasi pituus on vain yksi erittäin monista valintakriteereistä; riippuu mm. olosuhteista miten iso painoarvo sillä on.
Muita muuttujia ovat - esimerkiksi - taloudellinen asema, auktoriteetti, fyysinen voima, itsevarmuus, henkinen kantti, testotasot, maskuliinisen piirteet, terveys, ikä, paino, lihasmassa, ....... lista on pitkä.
Naisen evolutiivinen parinvalintavietti on jo vuosituhansien ajan mahdollistanut ihmislajin henkiinjäämisen ja jatkumisen edelleen. Vaikka yhteiskunta on modernisoitunut ympärillämme, biologisesti olemme edelleen aivan sama laji kuin vuosituhansien ajan tähänkin saakka.
Kaikki tämä on meihin alitajuisesti koodattua